Απάντηση του τομεάρχη Εσωτερικών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστου Σπίρτζη στον Περιφερειάρχη Αττικής και Πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, Γιώργο Πατούλη


0
(0)

Οι απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί περιποιούν τιμή όταν προέρχονται από συγκεκριμένα άτομα…Η εισαγγελική έρευνα δε σημαίνει ότι οι υπηρεσίες της Περιφέρειας δεν πρέπει να λειτουργήσουν αυτόνομα και να πράξουν το καθήκον τους σύμφωνα με το νόμο. Καλούμε τον κύριο Πατούλη να απαντήσει στα ερωτήματα που του θέσαμε και όχι να κρύβεται πίσω από το γραφείο Τύπου της Περιφέρειας χρησιμοποιώντας χαρακτηρισμούς που φανερώνουν και τον πανικό αντιμετώπισης του συγκεκριμένου θέματος.

Επαναλαμβάνουμε, λοιπόν, τα ερωτήματα προς τον Περιφερειάρχη Αττικής και Πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, κύριο Πατούλη για να απαντήσει συγκεκριμένα:

– Ποιοι έλεγχοι έγιναν στην κλινική και πότε, όπως προβλέπει η κείμενη νομοθεσία και οι αρμοδιότητες των Περιφερειών, στον Καλλικράτη;

– Ποιες εντολές ελέγχου δόθηκαν και πότε για την λειτουργία της κλινικής, μετά τον εντοπισμό κρουσμάτων κορωνοϊού, όπως προβλέπει η κείμενη νομοθεσία και οι αρμοδιότητες των Περιφερειών, στον Καλλικράτη;

– Ο κατ’ επιλογή του, αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης Δημόσιας Υγείας κ. Βαθιώτης Αθανάσιος συνεργάζεται με την κλινική «Ταξιάρχαι» και εργαζόταν κατά το παρελθόν στην συγκεκριμένη κλινική;

Kατά δήλωσή του, ο κύριος Πατούλης κατάγεται από το Περιστέρι. Μήπως να ρωτήσει οποιονδήποτε πολίτη του Περιστερίου για να τον ενημερώσει; Έχει επαρκή αίσθηση του θέματος που δημιουργείται σε περίπτωση που ο κατ’ επιλογήν του, αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης Δημόσιας Υγείας, κ. Βαθιώτης, από το Περιστέρι, συνεργάζεται υπό οποιαδήποτε μορφή με τη Γενική Κλινική “Ταξιάρχαι” στο Περιστέρι και μέχρι σήμερα, πριν ή μετά τον εντοπισμό κρουσμάτων, δεν έχει πραγματοποιηθεί κάποιος έλεγχος από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας;

Περιμένουμε από τον Περιφερειάρχη και Πρόεδρο του ΙΣΑ, κ. Πατούλη τις απαντήσεις πριν προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα.

Κ. Νοτοπούλου: “Ο Έλληνας φορολογούμενος δεν είναι ο “χρήσιμος ηλίθιος”

Δήλωση της Τομεάρχη Τουρισμού της ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ και Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης Κ. Νοτοπούλου

“Ο Έλληνας φορολογούμενος δεν είναι ο “χρήσιμος ηλίθιος”

Δεν ξέρουμε αν «το κράτος είναι πατερούλης», σίγουρα όμως ο Έλληνας φορολογούμενος δεν είναι ο “χρήσιμος ηλίθιος”.

Την εποχή που ο τουρισμός είναι στην «εντατική» η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, μετέτρεψε το κράτος σε «ασφαλιστική» και σε «πατερούλη» αποκλειστικά της εταιρείας του ΣΕΤΕ, της Marketing Greece, αδιαφορώντας για την επιβίωση και το μέλλον του ελληνικού τουρισμού.

Αιδώς Αργείοι.

Ν. Φίλης: «Τυχόν απώλεια της ζωής του Βασίλη Δημάκη θα στοιχειώσει τον πολιτισμό μας αλλά και την εκπαίδευση»

Δήλωση του Νίκου Φίλη, τομεάρχη Παιδείας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, για τον απεργό πείνας κρατούμενο φοιτητή Βασίλη Δημάκη

«Τυχόν απώλεια της ζωής του Βασίλη Δημάκη θα στοιχειώσει τον πολιτισμό μας αλλά και την εκπαίδευση»

Η ζωή του απεργού πείνας κρατούμενου φοιτητή Βασίλη Δημάκη, ο οποίος από σήμερα εισήλθε και σε απεργία δίψας κρέμεται από μια κλωστή. Ο κρατούμενος, διεκδικεί το δικαίωμά του στη μόρφωση που εκδικητικά και απάνθρωπα στερήθηκε, όταν μεταφέρθηκε από τη φυλακή του Κορυδαλλού σε εκείνη των Γρεβενών. Αποκοπτόμενος με τον τρόπο αυτό από το Πανεπιστήμιο που φοιτά του και τη δυνατότητα να παρακολουθεί τα μαθήματά του.

Η απόφαση αυτή έχει εξοργίσει κάθε ελεύθερη και δημοκρατική συνείδηση και δείχνει ότι η ανάρρηση της ΝΔ στην κυβέρνηση, ενθάρρυνε και έστειλε μήνυμα άγριου αυταρχισμού, βίας και καταστολής στους σκληρούς μηχανισμούς του κράτους, όπως είναι τα Συμβούλια Φυλακών.

Προσωπικά, πέραν του υπουργού Δικαιοσύνης, απευθύνω έκκληση στην υπουργό Παιδείας κυρία Κεραμέως να παρέμβει και να ενώσει τη φωνή της με τους καθηγητές του Βασίλη Δημάκη που απαιτούν την επιστροφή του στον Κορυδαλλό και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό επιτάσσει το καθήκον της ως υπουργός Παιδείας που έχει αρμοδιότητα για τη σωστή εκπαίδευση των κρατουμένων μαθητών και φοιτητών. Μια εκπαίδευση που κάθε χρόνο γνωρίζει μικρά θαύματα και αποδεικνύει ότι τα σχολεία στις φυλακές είναι αναπόσπαστο τμήμα της σωφρονιστικής πολιτικής.

Τυχόν απώλεια της ζωής του Βασίλη Δημάκη θα είναι ένα έγκλημα που θα στοιχειώσει το κράτος, την κοινωνία, τον πολιτισμό μας, αλλά και το χώρο της εκπαίδευσης. Ας κινητοποιηθούμε όλοι για τη σωτηρία της ζωής του.

Π. Σκουρλέτης: Αντιπεριβαλλοντική μεταρρύθμιση από την κυβέρνηση με την Βουλή κατ’ όνομα ανοιχτή

Σημεία από τη συνέντευξη του Γραμματέα της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ, Πάνου Σκουρλέτη, στην ΕΡΤ1

 Αντιπεριβαλλοντική μεταρρύθμιση από την κυβέρνηση με την Βουλή κατ’ όνομα ανοιχτή

 Μιλώντας στην εκπομπή «10» της ΕΡΤ1, τη Δευτέρα 27 Απριλίου 2020, ο Γραμματέας της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ, Πάνος Σκουρλέτης, επεσήμανε ότι το νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, του οποίου η συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής ξεκινά σήμερα, συνιστά μια αντιπεριβαλλοντική μεταρρύθμιση κι αποτελεί, ταυτόχρονα, το χειρότερο νομοσχέδιο για το περιβάλλον από το 1974 και έπειτα. Κατέκρινε επίσης, την κατάθεσή του από την κυβέρνηση σε αυτή τη συγκυρία της περιορισμένης λειτουργίας της Βουλής.

Ακολουθούν σημεία από τη συνέντευξη:

Το χειρότερο νομοσχέδιο για το περιβάλλον από το 1974 και έπειτα

«Αύριο μπαίνει στη Βουλή ένα νομοσχέδιο για το περιβάλλον, το οποίο είναι το χειρότερο, τουλάχιστον μετά το ’74, στη χώρα μας. Καταστρατηγεί τα πάντα, κάθε συνταγματική έννοια προστασίας του περιβάλλοντος, ευρωπαϊκές κατευθύνσεις, νομοθεσίες. […] Ένα νομοσχέδιο που καταργεί τους φορείς προστασίας του περιβάλλοντος. Ξέρετε το Φαράγγι της Σαμαριάς; Θα έχετε πάει, είναι πολύ όμορφο. Υπάρχει ένας φορέας προστασίας. Τον καταργεί. Μπορεί οποιοσδήποτε να χτίζει οπουδήποτε. Εισάγεται η λογική ότι δίκαιο είναι το συμφέρον του επενδυτή, χωρίς καμία περιβαλλοντική προστασία».

Ανοίγουν τα κομμωτήρια και η Βουλή παραμένει υπό περιορισμένη λειτουργία

«Συζητάμε από Δευτέρα να ανοίξουν τα κομμωτήρια, αλλά η ελληνική Βουλή δεν λειτουργεί. […] Η Βουλή αυτή τη στιγμή κατ’ όνομα είναι ανοιχτή, αλλά επί της ουσίας δεν λειτουργεί ο κοινοβουλευτικός διάλογος. Αύριο μπαίνει στις 11 το πρωί το συγκεκριμένο νομοσχέδιο για την περιβαλλοντική προστασία, εντός πολλών εισαγωγικών -αντιπεριβαλλοντική μεταρρύθμιση είναι αυτό που συμβαίνει- και ξέρετε πόσοι θα εκπροσωπούν τον ΣΥΡΙΖΑ στην Επιτροπή; Δύο βουλευτές. Πως θα γίνει η ακρόαση φορέων; Ενώ τη Δευτέρα, επαναλαμβάνω, θα ανοίξουν τα κομμωτήρια. Το βρίσκετε σωστό αυτό; Η Βουλή δεν πρέπει να ανοίξει»;

Θα ζητήσουμε περισσότερα στοιχεία για την αξιοποίηση του «μαξιλαριού»

«Μας προκαλεί εντύπωση, σήμερα, ότι δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία και πληροφορίες για το πώς αξιοποιούνται τα χρήματα του λεγόμενου μαξιλαριού. Ο    Υπουργός Οικονομικών, ο κ. Σταϊκούρας, προχθές στη Βουλή άθροισε ανόμοια ποσά και αυτά που επικαλέσθηκε για δήθεν διαθέσιμα το 2015, ήταν χρήματα που δεν κατείχε το ελληνικό Δημόσιο στα ταμεία του, δεν τα κατείχε η κυβέρνηση. Το να μιλάς για χρήματα που ενδεχομένως είχε το τάδε νοσοκομείο ή η τάδε Περιφέρεια ως αποθεματικά, είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Μιλάμε για ανόμοια πράγματα. […] Οφείλουμε να ζητήσουμε περισσότερα στοιχεία. Τα λεφτά αυτά δεν είναι ούτε του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε της Νέας Δημοκρατίας, ούτε δικά μου, ούτε δικά σας, Είναι του  ελληνικού λαού. Νομίζω ότι το καθήκον όλων μας αυτό επιβάλλει. Αναλυτικές εξηγήσεις».

 «Πανδημία αναθέσεων» υπό το καθεστώς της έκτακτης ανάγκης

«Βρισκόμαστε σε μια κατάσταση έκτακτη. Γίνονται διαρκώς αναθέσεις. Υπάρχει μια «πανδημία αναθέσεων». […] Ακούσαμε για τις 700.000 για την απολύμανση των φυλακών με απευθείας ανάθεση σε εταιρεία που είχε ιδρυθεί δύο μέρες πριν. Υπήρξε το προηγούμενο μετά τα voucher, όπου αναγκάστηκε να ομολογήσει έμμεσα η κυβέρνηση ότι επρόκειτο περί σκανδάλου, γι’ αυτό και το απέσυραν. Αν ήταν όλα καλά δεν θα το απέσυρε. Έχουμε τα τελευταία, τη δεύτερη δόση των 9 εκατομμυρίων, που κι αυτά αδιαφανώς διανέμονται στα τηλεοπτικά κανάλια, ενώ  έχουν προηγηθεί αλλά 11 εκατ.. Και μαθαίνουμε ότι τον Μάιο θα κοπεί το 800άρι από κάποιους εργαζόμενους. Εγώ, λοιπόν, λέω: τα 20 εκατομμύρια για την επικοινωνία ποσό 800άρια είναι για ανθρώπους που ενδεχομένως δεν θα έχουν να φάνε το Μάιο; Είναι ερωτήματα εύλογα, αληθινά και χρήζουν μιας απάντησης. Μιας απάντησης, όμως, σε μια Βουλή που θα λειτουργεί».

Τα σχολεία γιατί πρέπει να ανοίξουν και να θέσουμε σε κίνδυνο ζωές;

«Στηρίξαμε την πρόταση της επιστημονικής κοινότητας, τα μέτρα περιορισμού. Ευτυχώς που έγινε κάτι τέτοιο, ως χώρα δεν είχαμε τα κρούσματα -παρουσιάζετε καθημερινά- που είχαν άλλες γειτονικές μας χώρες. Είχαμε ευτυχώς αυτή την προειδοποίηση. Το σύστημα υγείας μας δεν δοκιμάστηκε, κερδίσαμε χρόνο και το ερώτημα, τώρα που βγαίνουμε, είναι με ποιους όρους και ποιες προϋποθέσεις. […] Πήγε καλά ο ελληνικός λαός, ο οποίος αυτοπειθάρχησε και η κυβέρνηση, που απεδέχθη τις εισηγήσεις των ειδικών. […] Αλλά, μπορούμε να ανοίξουμε τα σχολεία και με ποιες προϋποθέσεις; Υπάρχει τόσο μεγάλη εκπαιδευτική ανάγκη; Θεωρείται ότι τα παιδιά των μικρών τάξεων του δημοτικού μπορούν να πειθαρχήσουν στα απαιτούμενα μέτρα; Εγώ δεν το έχω δει πουθενά. Μήνα Μάιο στην Ελλάδα θυμάμαι μόνο μπουγελώματα να κάνουν οι μαθητές, δεν έκαναν κάτι άλλο. […] Όταν έχουμε κερδίσει ένα «στοίχημα» και χρόνο, δεν το ρισκάρουμε. […] Εικάζω ότι πάει να παρουσιαστεί μια επίπλαστη εικόνα επιστροφής στην κανονικότητα. Και το  καταλαβαίνω το ρίσκο όταν μιλάμε για τις επιχειρήσεις. Ο κόσμος θέλει να κάνει μεροκάματα, οι επιχειρήσεις, όσες μπορέσουν, θέλουν να κάνουν εισπράξεις. Εκεί να το δούμε υπό όρους και προϋποθέσεις. Δεν καταλαβαίνω, όμως, γιατί θα πρέπει να θέσουμε σε κίνδυνο τη ζωή των εκπαιδευτικών μας, οι οποίοι έχουν και ένα μεγάλο μέσο όρο ηλικίας -από 55 έως 60 είναι οι περισσότεροι-  και τις οικογένειες των παιδιών. Για ποιο λόγο»;

Να πει ο πρωθυπουργός πόσες ΜΕΘ και πόσους γιατρούς θα έχουμε μέχρι τον Σεπτέμβριο;

«Κερδίσαμε χρόνο. Ας εκμεταλλευτούμε αυτούς τους υπόλοιπους μήνες για να ενισχύσουμε το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Εγώ θέλω να ακούσω από τον πρωθυπουργό αύριο πόσες χιλιάδες ΜΕΘ θα υπάρχουν το Σεπτέμβριο, που θα έρθει το δεύτερο κύμα. Πόσοι, συγκεκριμένοι, διορισμοί και προσλήψεις γιατρών θα γίνουν και που. Σ’ αυτά θα υπάρξουν δεσμεύσεις; Ή θα υπάρχουν μόνο γλυκά λόγια και αναφορές και χειροκροτήματα; Την ίδια στιγμή που βλέπετε ότι δεν τους πληρώνουν τις υπερωρίες, γιατί υπάρχει πλαφόν υπερωριών ανά μήνα στους γιατρούς. Τους ήρωες που τους χειροκροτούμε και τους θαυμάζουμε, τους αρνούμαστε να τους πληρώσουμε τις υπερωρίες τώρα στην πανδημία».

Κίνηση αντιπερισπασμού η συζήτηση για τις αναρτήσεις Πολάκη και  Κυρίτση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

«Ο πολιτευτής μας από την Αχαΐα είχε την ευαισθησία να παραιτηθεί. Δεν το έκανε, όμως, ούτε ο κ. Μπογδάνος, ούτε ο κ. Ψαριανός. Δεν θέλω να μπω σε μια λογική συμψηφισμών. Δεν το έκανε ο κ. Οικονόμου όταν το 2018 είχε πει για τον Αλέξη Τσίπρα ότι πρέπει να φύγε κλοτσηδόν από τη θέση του. Αφήστε αυτούς τους, θα έλεγα ανόητους, αντιπερισπασμούς και να μιλήσουμε για την υγεία. Να μιλήσουμε για το μεροκάματο, να μιλήσουμε για τις θέσεις εργασίας. Αυτά που απασχολούν τον κόσμο».

Το 2015 ξύναμε τον πάτο του βαρελιού για να δώσουμε μισθούς και συντάξεις

«Αυτός που γνωρίζει καλύτερα ποια ήταν η κατάσταση το 2015 είναι η κυβέρνηση του 2015, δηλαδή ο ΣΥΡΙΖΑ. Και σας διαβεβαιώνω ότι τα ταμεία ήταν εντελώς άδεια. Ξύναμε τον πάτο του βαρελιού για να μπορέσουμε να δώσουμε μισθούς, για να μπορέσουμε να δώσουμε συντάξεις. Ως υπουργός Εργασίας το πρώτο εξάμηνο έζησα πραγματικά πάρα πολλές δύσκολες ώρες για να μπορούμε να δίνουμε αδιαλείπτως τις συντάξεις. Είχε φροντίσει η προηγούμενη κυβέρνηση -η χώρα είχε να δανειστεί από τον Αύγουστο του ’14- να αφήσει εντελώς άδεια τα ταμεία, υπηρετώντας το τότε σχέδιό της, της αριστερής παρένθεσης. Αυτή είναι η αλήθεια».

Ν. Παππάς: «Λεφτά ακούν και λεφτά δεν βλέπουν οι επιχειρήσεις. Σπρώχνουν στον γκρεμό τις μικρές και μεσαίες»

Νίκος Παππάς: «Λεφτά ακούν και λεφτά δεν βλέπουν οι επιχειρήσεις. Σπρώχνουν στον γκρεμό τις μικρές και μεσαίες»

Συνέντευξη του τομεάρχη Οικονομίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή Νότιου Τομέα Β’ Αθηνών, στην ΕΡΤ1

Τα μέτρα της κυβέρνησης για τη στήριξη της οικονομίας «έχουν πυκνώσει την ανησυχία και έχουν μειώσει ραγδαία τις προσδοκίες των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Από τα μέσα Μαρτίου, από όταν έγιναν οι πρώτες εξαγγελίες, δεν έχουν πάρει μισό ευρώ. Λεφτά ακούν και λεφτά δεν βλέπουν», ανέφερε ο τομεάρχης Οικονομίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Νότιου Τομέα Β’ Αθηνών, Νίκος Παππάς, μιλώντας στην ΕΡΤ1 και τους δημοσιογράφους Δημήτρη Κοτταρίδη και Γιάννη Πιτταρά. Όπως εξήγησε, η ανησυχία που εκδηλώνεται από φορείς, όπως Επιμελητήρια και εμπορικούς συλλόγους, με τους οποίους ο τομέα Οικονομίας της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει καθημερινές διαβουλεύσεις, έχει να κάνει με την επιστρεπτέα προκαταβολή, όπου υπάρχει γκρίζο τοπίο σε σχέση με το ποιος τη δικαιούται και τι ακριβώς δικαιούται, με τις εγγυήσεις, στις οποίες φαίνεται να έχουν προτεραιότητα μεγάλες επιχειρήσεις με τζίρους άνω των 50 εκατ. ευρώ ενώ μικρές και μεσαίες θα φτάνουν στο χείλος του γκρεμού για 10 χιλιάδες ευρώ, με το ζήτημα του πτωχευτικού δικαίου καθώς και της προστασίας της α’ κατοικίας.

«Όλες οι επιχειρήσεις σωρεύουν τεράστια πίεση. Οι άνθρωποι της αγοράς αντιλαμβάνονται πως όταν ξανανοίξουν θα έχουν να αντιμετωπίσουν συσσωρευμένα χρέη και ότι οι δυνητικοί πελάτες τους δεν θα έχουν μεγάλη αγοραστική δύναμη», τόνισε για να συμπληρώσει ότι «αν αφεθούν οι τράπεζες να διαχειριστούν τα όποια χρηματοδοτικά εργαλεία αναπτύξει η Πολιτεία ή να αξιοποιήσουν τα κονδύλια και τη ρευστότητα της Ε.Ε. με τα δικά τους κριτήρια, η μισή ελληνική επιχειρηματικότητα θα μείνει εκτός στήριξης».

Σε σχέση με τις υποθέσεις της τηλεκατάρτισης και τα 80 εκατ. ευρώ σε συγκεκριμένους παρόχους εκπαίδευσης, αλλά και τις απευθείας αναθέσεις σε άλλες επιχειρήσεις, ο Νίκος Παππάς σημείωσε ότι «για αυτές τις περιπτώσεις, για αρκετές από τις οποίες αντιλαμβανόμαστε το ζήτημα του επείγοντος, ζητήσαμε διακομματικό έλεγχο, αλλά δεν έγινε δεκτός. Δυστυχώς, ζούμε με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, ενώ υπάρχουν και υπουργοί που εκμεταλλεύονται την υπολειτουργία της Βουλής για να φέρουν κρίσιμα νομοσχέδια, όπως αυτά για την παιδεία και το περιβάλλον».

Έφη Αχτσιόγλου: “Μεγάλο ρίσκο χωρίς ουσιαστικό όφελος το άνοιγμα των σχολείων για λίγες μέρες”

«Έχουμε πολύ μεγάλη επιφύλαξη για το βιαστικό άνοιγμα των σχολείων», τόνισε η Έφη Αχτσιόγλου σε συνέντευξή της στον τ/σ “MEGA”. «Όταν υπάρχει τέτοια διάσταση απόψεων στην επιστημονική κοινότητα, για ένα τόσο σοβαρό θέμα, η κυβέρνηση θα έπρεπε να κινηθεί πιο προσεκτικά», σημείωσε.

«Η Γ’ Λυκείου, όπου τα παιδιά έχουν να δώσουν πανελλήνιες για την πρόσβαση τους στα πανεπιστήμια θα πρέπει στοιχειωδώς να ανοίξει για λίγες μέρες», όμως για τις άλλες τάξεις, για τα δημοτικά και τα γυμνάσια, «η ίδια η επιστημονική επιτροπή δεν συμφωνεί για το τι πρέπει να γίνει», υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι «τα παιδιά, ιδίως στις ηλικίες του δημοτικού, πρακτικά δεν έχουν απόλυτη κατανόηση των συνθηκών υγιεινής που πρέπει να τηρούνται ενώ στις τάξεις δεν υπάρχει δυνατότητα για επαρκή τήρηση αποστάσεων όπως σε άλλες χώρες».

Η κ. Αχτσιόγλου επισήμανε ότι το άνοιγμα των σχολείων θα είναι για 20 ημέρες που απομένουν από το σχολικό έτος και δήλωσε ότι «υπάρχει μεγάλο ρίσκο, γιατί αν ξεκινήσει από τα σχολεία μία διασπορά δεν θα μπορεί να είναι ελεγχόμενη. Γιατί να ληφθεί ένα τέτοιο ρίσκο; Ποιο θα είναι το όφελος;».

Για τα μέτρα της κυβέρνησης στο επίπεδο της οικονομίας και της εργασίας τόνισε ότι οδηγούν σε μειώσεις μισθών και συρρίκνωση των θέσεων εργασίας. «Αυτό ήταν προδιαγεγραμμένο από τις αποφάσεις για την αναστολή συμβάσεων εργασίας με δυνατότητα απολύσεων την επόμενη μέρα και για εκ περιτροπής εργασίας με μείωση μισθών στο 50%». Η κυβέρνηση, πρόσθεσε, «δεν δημιούργησε κανένα πλαίσιο προστασίας για την ημέρα που θα ανοίξουν οι επιχειρήσεις, ενώ στις ίδιες τις επιχειρήσεις δεν δόθηκε μία πραγματική ένεση ρευστότητας με ζεστό χρήμα».

Ο ΣΥΡΙΖΑ, υπογράμμισε η κ. Αχτσιόγλου, «από την πρώτη μέρα επισήμανε ότι υπήρχαν δυνατότητες και κεφάλαια ώστε το κράτος να καλύψει τον μισθό των εργαζομένων που πλήττονται και να δώσει μία ένεση ρευστότητας, με 3 δισ. ευρώ μη επιστρεπτέας ενίσχυσης, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Συνδυαστικά με αυτά τα δύο οι επιχειρήσεις θα υποχρεώνονταν να διατηρήσουν τους ίδιους εργαζόμενους με τις ίδιες σχέσεις εργασίας. Για να μην δούμε ξαφνικά τους εργαζόμενους να λαμβάνουν 200 ευρώ το μήνα ή να δουλεύουν μία μέρα την εβδομάδα. Αυτό θα είναι συντριβή».

Τέλος, σημείωσε ότι «το επίπεδο της ύφεσης που θα βρούμε μπροστά μας είναι ως ένα βαθμό αντικειμενικό, αλλά έχει να κάνει και με το γεγονός ότι δεν ελήφθησαν σοβαρά εμπροσθοβαρή οικονομικά μέτρα. Η στήριξη του εισοδήματος των εργαζομένων είναι βασικός παράγοντας για να διατηρηθεί η κατανάλωση και την επόμενη μέρα. Χωρίς προληπτικά εμπροσθοβαρή μέτρα τα πράγματα στο μέλλον θα είναι χειρότερα. Η πρόταση που εμείς καταθέσαμε αφορούσε τη χρήση ενός σημαντικού μεν ποσού, το οποίο, ωστόσο, ήταν περίπου στο ήμισυ των διαθέσιμων κονδυλίων, άρα δεν θα στέρευε τις δημοσιονομικές δυνατότητες του κράτους. Έχει ευθύνη η κυβέρνηση για το μέγεθος της ύφεσης, διότι δεν έλαβε γενναία οικονομικά μέτρα στήριξης της αγοράς και των εργαζομένων».

iSYRIZA: Το δέκατο iAsk&Watch, ανοίγει τη συζήτηση για το νέο αντιπεριβαλλοντικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης

Στις ερωτήσεις των μελών του isyriza απαντά ο τομεάρχης Ενέργειας και Περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος

Η κυβέρνηση της ΝΔ, εκμεταλλευόμενη τα έκτακτα μέτρα για την προστασία από τη διασπορά του κορωνοϊού, καταθέτει στη Βουλή το νέο νομοσχέδιο για το περιβάλλον, που μόναχα αντιπεριβαλλοντικές επιδιώξεις έχει. Κατατίθεται δε, σε μια περίοδο, που η Βουλή, λόγω των έκτακτων μέτρων περιορισμού, υπολειτουργεί και οι συγκεντρώσεις απαγορεύονται. Απέναντι σε αυτό το καταστροφικό νομοσχέδιο, που μεταξύ άλλων, ουσιαστικά καταργεί τους δασικούς χάρτες, ελαστικοποιεί την περιβαλλοντική νομοθεσία,προωθεί συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα και προωθεί την ιδιωτικοποίηση των δικτύων ενέργειας τάσσονται η αξιωματική αντιπολίτευση, περιβαλλοντικές οργανώσεις, ΜΚΟ, φορείς και συλλογικότητες.

Η πλατφόρμα του iSYRIZA, θέλοντας να συνεχίσει να ενημερώνει έγκυρα τα μέλη της, ανοίγει το δέκατο iAsk&Watch. Ο πρώην υπουργός και τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, απαντάει στις ανησυχίες των μέλη του iSYRIZA, σχετικά με το επικείμενο νέο αντιπεριβαλλοντικό νομοσχέδιο.

Υπενθυμίζεται ότι για να λάβει κάποιος μέρος στις διαδικασίες του iAsk&Watch, θα πρέπει να έχει πραγματοποιήσει πρωτύτερα εγγραφή στην πλατφόρμα του iSYRIZA.

Ν.Σαντορινιός: Με τα οφειλόμενα προς τις επιχειρήσεις και τις ακτοπλοϊκές ανακοινώνει στήριξη το Υπουργείο. Η έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού στην ακτοπλοΐα οδηγεί σε επίταση της κρίσης στις νησιωτικές οικονομίες

«Ν. Σαντορινιός: Με τα οφειλόμενα προς τις επιχειρήσεις και τις ακτοπλοϊκές ανακοινώνει στήριξη το Υπουργείο. Η έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού στην ακτοπλοΐα οδηγεί σε επίταση της κρίσης στις νησιωτικές οικονομίες»

 Δήλωση τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ

 Με μία ανακοίνωση που καταδεικνύει την έλλειψη ενός στρατηγικού σχεδίου για την ακτοπλοΐα και τη νησιωτική επιχειρηματικότητα, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προσπαθεί να εξαπατήσει τον κόσμο των νησιών και τους φορείς της Ναυτιλίας. Τάζοντας δήθεν ενίσχυση με τα χρήματα, που ήδη όμως χρωστά το Υπουργείο του στους επαγγελματίες, ο κ. Πλακιωτάκης κάνει επικοινωνιακές πιρουέτες την ώρα που η Οικονομία της χώρας και η κοινωνική συνοχή βρίσκονται σε κόκκινο συναγερμό.

Μετά από δύο μήνες υγειονομικής κρίσης το Υπουργείο έχει αποδειχθεί κατώτερο των περιστάσεων. Αναλυτικά:

  1. 1.    Από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε η κρίση επισημάναμε ότι πρέπει να υπάρξει ένα στρατηγικό σχέδιο εξυπηρέτησης των νησιών, με κριτήρια την τακτικότητα των δρομολογίων, την εξυπηρέτηση των αναγκών τροφοδοσίας και των ειδικών ομάδων πληθυσμού, όπως ασθενείς που έχουν ανάγκη τακτικής μετακίνησης σε γειτονικά νησιά για θεραπείες. Δύο μήνες μετά από μια αδικαιολόγητη απραξία, τώρα μόλις ξεκίνησε το Υπουργείο να προχωρά σε συμβάσεις, με το ύψος αυτών να φτάνει μόνο το ποσό των 3,5 εκ. €. Ενώ, στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για το 2020 υπάρχει η δυνατότητα υπογραφής επιπλέον συμβάσεων περίπου 40 εκ €, για ποιο λόγο δεσμεύονται από το Υπουργείο, τελικά, μόνο 15 εκ. €; Εύλογα αναρωτιόμαστε για το με ποιο σχέδιο έγιναν αυτές οι αναθέσεις και τι σκοπό προσπαθούν να καλύψουν, αφού οι ανάγκες των νησιών και της ακτοπλοΐας είναι ακόμη μεγαλύτερες.
  2. 2.     Οι πληρωμές των επιβατών και των επιχειρήσεων από το Μεταφορικό Ισοδύναμο έχουν καθυστερήσει αδικαιολόγητα για πολλούς μήνες. Ειδικότερα, τα οφειλόμενα προς τις νησιωτικές επιχειρήσεις πλησιάζουν τα 20 εκ. €. Είναι δυνατόν ακόμα και σήμερα, εν μέσω έλλειψης ρευστότητας, ο Υπουργός να ανακοινώνει τη μερική αποπληρωμή των επιχειρήσεων μόνο σε ύψος 11,2 εκ. €; Πότε θα αποπληρωθούν στο σύνολο τους οι επιχειρήσεις; Πότε θα πληρώσει το Υπουργείο τα υπόλοιπα περίπου 9 εκ. €;
  3. 3.    Ο Υπουργός επίσης ανακοίνωσε ότι θα δοθεί στην ακτοπλοΐα προκαταβολή ίση με το 50% των μισθωμάτων για τις συμβάσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας για τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο. Αλήθεια, πώς νοείται προκαταβολή για υπηρεσίες που ήδη έχουν υλοποιηθεί; Γιατί δεν γίνεται εκκαθάριση και αποπληρωμή του συνόλου των ποσών που οφείλονται στις ακτοπλοϊκές εταιρείες; Έχουν αποπληρωθεί τα οφειλόμενα του προηγούμενου έτους, που εκκρεμούσαν ως χρέος;
  4. 4.    Οι ανακοινώσεις του Υπουργείου αλλά πολύ περισσότερο η ίδια η ανακοίνωση προκήρυξης για την σύναψη συμβάσεων άγονων γραμμών, αναδεικνύει την έλλειψη στρατηγικής για το ακτοπλοϊκό δίκτυο της χώρας, ιδιαίτερα σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές. Συγκεκριμένα, οι ενδοΚυκλαδικές γραμμές όπως και οι ενδοΔωδεκανησιακές, με το σχεδιασμό του Υπουργείου, δεν καλύπτουν τις ανάγκες διασύνδεσης των νησιών μεταξύ τους. Πρέπει να γίνει κατανοητό από τον Υπουργό ότι τα νησιά βασίζονται στην τακτική μεταξύ τους διασύνδεση, για την εξυπηρέτηση των αναγκών των νησιωτών από υπηρεσίες (όπως Υπηρεσίες Υγείας, Δικαστήρια, ΔΟY κλπ) που έχουν έδρα σε άλλα νησιά. Για να μπορέσει να λειτουργήσει η ζωή και η καθημερινότητα στα νησιά, πρέπει πρέπει άμεσα να αποκατασταθούν αυτές οι συνδέσεις.

Ταυτόχρονα, οι ανάγκες διασύνδεσης των νησιών του Ιονίου μεταξύ τους αλλά και με τις γειτονικά λιμάνια της ηπειρωτικής Ελλάδας είναι ζωτικής σημασίας για τον εφοδιασμό των νησιών και την μετακίνηση των νησιωτών για την κάλυψη βασικών αναγκών. Ζητήματα που έχουν προκύψει μετά τους χειρισμούς του Υπουργείου, όπως η πυκνότητα των δρομολογίων αλλά και η έλλειψη γραμμών διασύνδεσης σε πολλά λιμάνια του Ιονίου, δημιουργούν ουσιαστικά προβλήματα στην οικονομική ζωή των νησιών, επιτείνοντας τις επιπτώσεις της Υγειονομικής κρίσης.

Είναι σαφές ότι οι ανακοινώσεις του Υπουργείου αποτελούν μόνο ένα επικοινωνιακό άλλοθι στην γενικότερη προσπάθεια που καταβάλει η Κυβέρνηση να κρύψει τις ανεπάρκειές της. Όσο δεν καταρτίζεται ένα σοβαρό στρατηγικό σχέδιο για την αντιμετώπιση της κρίσης στα νησιά, στη ναυτιλία, στην ακτοπλοΐα και στην Οικονομία, όσο η Κυβέρνηση δεν ανταποκρίνεται ούτε στις βασικές της υποχρεώσεις, τότε όλα όσα ανακοινώνονται είναι ΠΟΛΥ ΛΙΓΑ, ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ!

Απάντηση Π. Πέρκα σε δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με την ανανέωση – συντήρηση του στόλου λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Απάντηση Π. Πέρκα, αναπλ, Τομεάρχη Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ,

σε δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με την ανανέωση – συντήρηση του στόλου λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Με αφορμή τις ψευδείς δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών ότι «Δυστυχώς επί πέντε χρόνια η προηγούμενη Κυβέρνηση δεν φρόντισε ούτε για την στοιχειώδη συντήρηση του στόλου, αλλά ούτε και για την ανανέωσή του με καινούργια, φιλικά προς το περιβάλλον, λεωφορεία», διευκρινίζουμε τα εξής:

Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, εν μέσω των αυστηρών δημοσιονομικών περιορισμών των μνημονίων και των προαπαιτούμενων δράσεων της Κυβέρνησης στο πλαίσιο της συμφωνίας με τους θεσμούς, μερίμνησε, με γνώμονα την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος, την προκήρυξη διαγωνισμού με την με αριθμό 5/2019 διακήρυξη, προϋπολογισμού €461.094.000 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, για την προμήθεια, επισκευή και συντήρηση 750 λεωφορείων, διαφορετικών τεχνολογιών, για τις μείζονες περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, των παρελκομένων τους, καθώς και τη συντήρηση – επισκευή αυτών.

Ο εν λόγω διαγωνισμός βασίστηκε σε δύο Ειδικά Επιχειρησιακά Σχέδια για τις Λεωφορειακές Αστικές Συγκοινωνίες της Αττικής και της Θεσσαλονίκης αντίστοιχα, τα οποία είχαν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) είχε συμφωνήσει να χρηματοδοτήσει έως και το 75% του συνόλου του διαγωνισμού (πλην ΦΠΑ και συντήρησης), ενώ είχαν εξασφαλιστεί και €62 εκατομμύρια από το ΕΣΠΑ.Η Κυβέρνηση της ΝΔ, αντί να προσαρμοστεί στην υπ’ αριθμ. 858-859/2019 απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), τροποποιώντας συγκεκριμένους όρους της διακήρυξης και να ολοκληρώσει τη διαγωνιστική διαδικασία που τόσο πολύ θα ανακούφιζε τους πολίτες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, επέλεξε την προσφιλή της τακτική όσον αφορά στα έργα του ΣΥΡΙΖΑ. Επέλεξε δηλαδή να μη συνεχίσει το διαγωνισμό, αλλά σχεδιάζει την προκήρυξη νέου, ο οποίος σύμφωνα με δημοσιεύματα αναμένεται να προκηρυχθεί έως το Σεπτέμβριο, ενώ επί της παρούσης εξετάζονται οι σχετικές προδιαγραφές και έχουν ξεκινήσει εκ νέου συζητήσεις με την ΕΤΕπ για το διορισμό τεχνικού συμβούλου.

Προκύπτει επομένως ότι ο λόγος που δεν κυκλοφορούν νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και  θα καθυστερήσουν να κυκλοφορήσουν είναι οι πολιτικές επιλογές της ΝΔ. Σχεδόν όλα τα έργα ή οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις απαιτούν μεγάλο χρονικό διάστημα για την υλοποίησή τους, διάστημα που ξεπερνά τη μέση θητεία ενός Υπουργού ή και μιας Κυβέρνησης. Αυτή η προφανής διαπίστωση, η οποία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος και την υλοποίηση μεταρρυθμίσεων και έργων, δεν γίνεται αντιληπτή και σεβαστή από την ΝΔ. Εφόσον ο στόχος της Κυβέρνησης της ΝΔ ήταν η ανανέωση και συντήρηση του στόλου των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και κατ’ επέκταση η διευκόλυνση της κυκλοφοριακής κίνησης και της καθημερινότητας των πολιτών τότε θα επίσπευδε τη σχετική διαδικασία του ΣΥΡΙΖΑ και δεν θα την ακύρωνε για την εξυπηρέτηση μικροκομματικών συμφερόντων.

Το χειρότερο όμως είναι ότι με βάση τα νέα δεδομένα, η προμήθεια νέων λεωφορείων καθίσταται αδύνατη και για το 2021. Η ΝΔ λοιπόν επιλέγει να χαθεί κι άλλος πολύτιμος χρόνος, χωρίς να κατανοούμε το τι περαιτέρω θα μελετηθεί, τη στιγμή που υπάρχουν εγκεκριμένα Επιχειρησιακά Σχέδια, τα οποία μελετούν τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες έως και το 2033. Υπενθυμίζουμε άλλωστε ότι στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου της Κυβέρνησης, 27 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έχουν καταθέσει ερώτηση με θέμα την «Απραξία της Κυβέρνησης στην προμήθεια νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη», η οποία ακόμα δεν έχει απαντηθεί.

 

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *