ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΝΤΖΟΥ, ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA ΓΙΑ ΤΟΝ Π. ΠΟΛΑΚΗ

0
(0)

Τελευταία ενημέρωση 19 Απριλίου 2022 by manos (seo)-admin

Σφιχταγκάλιασμα με τους ΑΝΕΛ, επίθεση στους αρμούς της εξουσίας, αντιεπιστημονικά μηνύματα για τα εμβόλια, συστηματικές απειλές σε αντιπάλους. Αυτή είναι η «προοδευτική» ταυτότητα όπως την εννοεί ο ΣΥΡΙΖΑ του κ. Πολάκη.

Αναβαθμισμένος μετά τη νίκη του στο Συνέδριο, ο κ. Πολακης ανέλαβε για μία ακόμη φορά τον ρόλο του αντι-Τσίπρα για να επιτεθεί στον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Νίκο Ανδρουλάκη και στις ξεκάθαρες θέσεις που εκφράζει.

Δεν θα τον ακολουθήσουμε στη χυδαιότητα.

Την απάντηση που αδυνατεί ή αρνείται να του δώσει το κόμμα του, θα του τη δώσει οριστικά ο λαός.

WIFI4EU ΚΑΙ WIFI4GR – ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΑΜΕ ΟΠΩΣ Η ΕΕ;

Ερώτηση προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κ. Πιερρακάκη κατέθεσαν 15 βουλευτές της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κινήματος Αλλαγής σχετικά με το κόστος της δράσης WiFi4GR.

Το 2021 προκηρύσσεται από την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. (ΚτΠ Α.Ε.) δράση με τίτλο: «WiFi4GR – Ανάπτυξη δημοσίων σημείων ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο». Στόχος του έργου είναι η δημιουργία ενός δικτύου ελεύθερης πρόσβασης στο διαδίκτυο με 5600 access points σε 2500 σημεία, προϋπολογισμού 18.424.998.80 με το ΦΠΑ. Το μέσο κόστος δηλαδή ανά access point ανέρχεται σε περίπου 3.290 ευρώ, τη στιγμή που με μία πρόχειρη έρευνα αγοράς αποκαλύπτεται πως πολύ ποιοτικά και επαγγελματικά access point αυτή τη στιγμή δεν ξεπερνάνε τα 170 ευρώ!

Συμπληρωματικά στον προϋπολογισμό του έργου πρέπει να προστεθεί και το ποσό των 400.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) που αφορά σε συμβουλευτικό έργο για την αξιολόγηση των σημείων με τίτλο: «WiFi4GR – Αξιολόγηση Απόδοσης Σημείων πρόσβασης και παροχή υπηρεσιών Συμβούλου Τεχνικής Υποστήριξης». Έτσι ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου WiFi4GR ανέρχεται στα 18,920,998.80ευρώ!

Εντύπωση προκαλεί πως το ανάλογο ευρωπαϊκό έργο WiFi4EU για την Ελλάδα είχε συνολικό προϋπολογισμό 4.680.000,00ευρώ χρηματοδότησε 312 δήμους σε όλη τη χώρα με 15.000ευρώ, ενώ το μέσο κόστος ανά Access Point διαμορφώθηκε στα 750,00ευρώ. Αντίστοιχα το WiFi4GR + Συμβουλευτικό WiFi4GR έχει συνολικό προϋπολογισμό18.920.998.80ευρώ, αφορά 350 δήμους σε όλη την Ελλάδα και το μέσο κόστος ανά Access Point διαμορφώθηκε στα 3.378,75ευρώ!

Στην ερώτηση επισημαίνεται πως ενώ για τη δράση WiFi4EU της Ε.Ε. κάθε δήμος επέλεξε ελεύθερα τον ανάδοχο που ήθελε και συνεργάστηκε μαζί του για ένα ποιοτικό αποτέλεσμα στην περιοχή του, για το έργο WiFi4GR επιλέχτηκαν 3 μόλις ανάδοχοι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη διαφάνεια και τον ανταγωνισμό, αλλά και την στήριξη της ραχοκοκαλιάς της ελληνικής οικονομίας, δηλαδή τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Επιπλέον, φαίνεται πως η ΚτΠ ΑΕ για το εν λόγω έργο επέλεξε να αγνοήσει την καλή πρακτική της δράσης WiFi4EU, μέσω της οποίας είχαν ήδη εγκατασταθεί Access Point σε 312 δήμους της χώρας, ακολουθώντας έναν άλλο δρόμο που τελικά φαίνεται να οδηγεί στο να πληρώνουμε στην Ελλάδα τη συγκεκριμένη δράση κατά 583.26% ακριβότερα, δηλαδή 1.72 ευρώ / κάτοικο, ενώ η ΕΕ μόλις 0.29 ευρώ / κάτοικο!

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς: τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη

Θέμα: «WiFi4GR – 583,26% ακριβότερο το κόστος της δράσης ανά κάτοικο σε σχέση με την δράση WiFi4EU της ΕΕ»

To 2018 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε ένα πολύ καινοτόμο έργο, αυτό της δημιουργίας ασύρματων δικτύων σε Δήμους των χωρών της ΕΕ, με την ονομασία WiFi4EU. Η πρωτοβουλία WiFi4EU είχε σαν στόχο να προωθήσει την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε συνδεσιμότητα Wi-Fi σε δημόσιους χώρους, όπως πάρκα, πλατείες, δημόσια κτίρια, βιβλιοθήκες, κέντρα υγείας και μουσεία, σε δήμους σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ε.Ε., τον Απρίλιο 2021 χρηματοδοτήθηκαν 8.802 Δήμοι, με συνολικό προϋπολογισμό 132 εκ ευρώ, αφού σε κάθε Δήμο αντιστοιχούν 15.000 ευρώ.

Τα χρήματα αυτά αφορούσαν την αγορά εξοπλισμού, εγκατάσταση και τοποθέτηση, λειτουργία και συντήρηση για 3 έτη, δημιουργία online πύλης πρόσβασης, καθώς και τη διάχυση/διαφήμιση της δράσης.

Σύμφωνα με τους όρους της χρηματοδότησης, κάθε Δήμος θα έπρεπε να εγκαταστήσει τουλάχιστον 10 σημεία εξωτερικού χώρου (10 Access Point), ενώ υπήρξαν και πολλές περιπτώσεις υλοποιήσεων με 20 ή 30 σημεία, ανάλογα με τον εξοπλισμό και τον ανάδοχο. Με βάση τα παραπάνω, το μέσο κόστος ανά access point ανέρχεται σε 1.000 ευρώ, ενώ για τις περιπτώσεις που Δήμοι εγκατέστησαν 25 σημεία, ανέρχεται σε μόλις 600 ευρώ.

Επίσης, ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι, ο κάθε Δήμος, επέλεξε ελεύθερα τον ανάδοχο που ήθελε και συνεργάστηκε μαζί του, για ένα ποιοτικό αποτέλεσμα στην περιοχή του. Είναι σαφές πως αυτή η προσέγγιση ενισχύει τον ανταγωνισμό, τη διαφάνεια, την τοπική οικονομία και φυσικά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αφού πολλές μικρές τοπικές επιχειρήσεις είχαν την ευκαιρία να υλοποιήσουν και να συντηρούν τέτοια δίκτυα στην περιοχή τους.

Το 2021 προκηρύσσεται από την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. (ΚτΠ Α.Ε.) μια ανάλογη δράση, με τίτλο: «WiFi4GR – Ανάπτυξη δημοσίων σημείων ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο». Είναι χαρακτηριστικό πως με την προκήρυξη της εν λόγω δράσης αγνοήθηκε παντελώς ότι στην Ελλάδα ήδη 312 από τους 350 περίπου Δήμους έχουν λάβει σχετική χρηματοδότηση και έχουν υλοποιήσει δίκτυα.

Στόχος του έργου είναι η δημιουργία ενός δικτύου ελεύθερης πρόσβασης στο διαδίκτυο με 5600 access points σε 2500 σημεία, προϋπολογισμού 18.424.998,80 με το ΦΠΑ. Το μέσο κόστος δηλαδή ανά access point, ανέρχεται σε περίπου 3.290 ευρώ, τη στιγμή που με μία πρόχειρη έρευνα αγοράς, αποκαλύπτεται πως πολύ ποιοτικά και επαγγελματικά access point αυτή τη στιγμή, δεν ξεπερνάνε τα 170 ευρώ!

Συμπληρωματικά, στον προϋπολογισμό του έργου πρέπει να προστεθεί και το ποσό των 400.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), που αφορά σε συμβουλευτικό έργο για την αξιολόγηση των σημείων με τίτλο: «WiFi4GR – Αξιολόγηση Απόδοσης Σημείων πρόσβασης και παροχή υπηρεσιών Συμβούλου Τεχνικής Υποστήριξης». Έτσι ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου WiFi4GR ανέρχεται στα 18.920.998,80 ευρώ!

Στον παρακάτω πίνακα φαίνονται κάποια βασικά μεγέθη των δύο δράσεων:

WiFi4EU WiFi4GR + Συμβουλευτικό WiFi4GR Διαφορά
Συνολικός Π/Υ Δράσης 132.030.000,00 18.920.998,80
Γεωγραφική Περιοχή Όλη η Ευρώπη Ελλάδα
Αρ. Δήμων χρηματοδοτ 8.802,00 350,00
Χρηματοδότηση ανά Δήμο 15.000,00 54.060,00
Μέσος Αρ. Access Points 176.040,00 5.600,00
Μέσο κόστος ανά Access Point 750,00 3.378,75 450,50%
Κάτοικοι 447.700.000,00 11.000.000,00
Μέσο κόστος ανά κάτοικο 0,29 1,72 583,26%

Αξίζει, επιπλέον, να γίνει και μία σύγκριση μεγεθών του WiFi4EU για την Ελλάδα και του WiFi4GR + Συμβουλευτικό WiFi4GR. Το πρώτο έργο, με συνολικό προϋπολογισμό 4.680.000.00 ευρώ, χρηματοδότησε 312 δήμους σε όλη την Ελλάδα με 15.000 ευρώ, ενώ το μέσο κόστος ανά Access Point διαμορφώθηκε στα 750,00 ευρώ.

Αντίστοιχα, το WiFi4GR + Συμβουλευτικό WiFi4GR, έχει συνολικό προϋπολογισμό 18.920.998.80 ευρώ, αφορά 350 δήμους σε όλη την Ελλάδα και το μέσο κόστος ανά Access Point διαμορφώθηκε στα 3.378,75 ευρώ.

Δεδομένου ότι το WiFi4GR κοστίζει 4 φορές τα χρήματα του WiFi4EU, ενώ τοποθετεί κατά περίπου 10% λιγότερα Access Point.

Δεδομένου ότι υπήρχε ήδη η καλή πρακτική της δράσης WiFi4EU, μέσω της οποίας είχαν ήδη εγκατασταθεί Access Point σε 312 δήμους της χώρας.

Δεδομένου ότι στην Ελλάδα, σε αντίθεση με ό,τι συνέβη στην Ευρώπη, επιλέχτηκαν 3 μόλις ανάδοχοι για την υλοποίηση της δράσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη διαφάνεια και τον ανταγωνισμό, αλλά και την στήριξη της ραχοκοκαλιάς της ελληνικής οικονομίας, δηλαδή τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Για ποιο λόγο στην Ελλάδα πληρώνουμε τα access point κατά 350% ακριβότερα από την δράση της ΕΕ, δηλαδή περίπου 3.378 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο κόστος για το WiFi4EU είναι 750 ευρώ;
  2. Υπάρχει κάποια μελέτη κάλυψης, από την οποία προέκυψε η αναγκαιότητα των 5600 σημείων στο έργο WiFi4GR και αν ναι, έλαβε υπόψη τις εγκαταστάσεις του WiFi4EU;
  3. Με βάση ποια μελέτη επιλέχθηκαν οι συγκεκριμένες τεχνολογίες για το WiFi4GR και οι ανάδοχοι που τελικά επιλέχθηκαν (3 τελικά), τι εξοπλισμό χρησιμοποιούν;
  4. Γιατί δεν ακολουθήθηκε ένα μοντέλο παρόμοιο με της ΕΕ για την ανάθεση ανάπτυξης των δικτύων από τους Δήμους, όπως έγινε σε πάνω από 300 Δήμους στην Ελλάδα στο WiFi4EU;
  5. Για ποιο λόγο στην Ελλάδα πληρώνουμε τη συγκεκριμένη δράση κατά 583,26% ακριβότερα, δηλαδή 1,72 ευρώ/κάτοικο, ενώ η ΕΕ μόλις 0,29 ευρώ/κάτοικο;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ιλχάν Αχμέτ

 

Ευαγγελία Λιακούλη

Γεώργιος Αρβανιτίδης

Κωνσταντίνος Σκανδαλίδης

 

Αντωνία (Τόνια) Αντωνίου

Χρήστος Γκόκας

Βασίλης Κεγκέρογλου

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος

Δημήτριος Κωνσταντόπουλος

Γεώργιος Μουλκιώτης

Μπουρχάν Μπαράν

Δημήτριος Μπιάγκης

Γεώργιος Παπανδρέου

Ανδρέας Πουλάς

Γεώργιος Φραγγίδης

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΑΓΚΗΣ: «ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΕΙΝΑΙ «ΦΤΩΧΟ», «ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΙΚΟ & «ΧΩΡΙΣ ΟΡΑΜΑ»

Ο Υπεύθυνος Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Δημήτρης Μπιάγκης ήταν εισηγητής από το Κίνημα Αλλαγής στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής: «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις».

Βασικά Σημεία Ομιλίας:

 Το παρόν Σ/Ν είναι χαμηλών προσδοκιώνμε συντηρητικές προσεγγίσειςτεχνοκρατικής φύσεως. Δεν εντάσσεται σε ένα μελετημένο στρατηγικό σχέδιο ενίσχυσης και εκσυγχρονισμού του κλάδου. Περιλαμβάνει διατάξεις για τα πλοία αναψυχής αλλά και για τις μαρίνες σε διαφορετικά κεφάλαια, χωρίς καμία απολύτως διασύνδεση. Παρακάμπτονται εντελώς οι ελλείψεις θέσεων ελλιμενισμού ή ακόμα και τα πολύ υψηλά τέλη που έχουν διαμορφωθεί κατά το τελευταίο διάστημα όπως επίσης και ο ανταγωνισμός από γειτονικές τρίτες χώρες, τα οποία από μόνα τους μία πρόκληση για ολιστικές ριζοσπαστικές παρεμβάσεις.

► Ο θαλάσσιος τουρισμός δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται μόνον τεχνοκρατικά, όπως εν μέρει επιχειρείται μέσω των διατάξεων του εν λόγω Νομοσχεδίου. Ο τουρισμός και ειδικότερα ο θαλάσσιος τουρισμός είναι, άμεσα αλληλοεξαρτώμενος με τους βασικότερες τομείς που συνθέτουν τη θαλάσσια οικονομία και τη γαλάζια ανάπτυξη και υπό αυτό το πρίσμα πρέπει να αντιμετωπίζεται. Από το παρόν Νομοσχέδιο μία ολοκληρωμένη προσέγγιση του θέματος «θαλάσσιος τουρισμός», βάσει μελετημένου στρατηγικού σχεδιασμού και αρχών πολιτικής, με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και συγκεκριμένους οικονομικούς, κοινωνικούς, περιβαλλοντικούς και εθνικούς στόχους.

► Σε ότι αφορά στη λιμενική πολιτική δυστυχώς η Κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν έχει ακόμη εκπονήσει εθνική στρατηγική και εξακολουθεί να μην αντιλαμβάνεται τη σημαντικότητα της κοινωνικής συμμετοχής και αποδοχής στο σχεδιασμό περιφερειακών πολιτικών, όπως και στην περίπτωση ανάπτυξης και διαχείρισης των λιμανιών, συμπεριλαμβανομένων των τουριστικών. Επιτρέψτε μου να αναφερθώ ενδεικτικά στο δεύτερο μεγαλύτερο λιμένα της εκλογικής μου περιφέρειας, τη Λευκίμμη στη Νότια Κέρκυρα. Παρά τις επανειλημμένες αιτιάσεις και προτάσεις της τοπικής κοινωνίας, το σχέδιο που έχει προκρίνει το ΤΑΙΠΕΔ, με τη σύμφωνα μάλιστα γνώμη του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, εξακολουθεί να διέπεται από μία στείρα «νεοφιλελεύθερη» προσέγγιση, με ενδεχόμενες θεσμικές παρεκκλίσεις, αγνοώντας τις βασικές αρχές του συμμετοχικού σχεδιασμού και υπονομεύοντας τελικά την ίδια τη βιωσιμότητά του και τις προοπτικές ανάπτυξης του λιμένα.

► Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, είναι φτωχό, τεχνοκρατικό, χωρίς όραμα και ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό. Εμπεριέχει άρθρα, τα οποία δεν εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον, την αειφόρο ανάπτυξη, την απασχόληση και την επιχειρηματικότητα της χώρας μας καθώς και τις αρχές του υγιούς ανταγωνισμού, της ισονομίας και των ίσων ευκαιριών και γι΄αυτό τα καταψηφίζουμε.

► Καταψηφίζουμε τα άρθρα 8 & 9 γιατί αντιστρατεύονται τα συμφέροντα της Ελληνικής σημαίας και του υγιούς ανταγωνισμούΕπίσης, το άρθρο 21 είναι η έμπρακτη και απτή απόδειξη της «κακής Νομοθέτησης» καθώς υπάρχει υπέρμετρη πρόβλεψη εξουσιοδοτικών διατάξεων για ρύθμιση των σημαντικότερων θεμάτων μέσω υπουργικών ή κοινών υπουργικών αποφάσεων. Καταψηφίζουμε, επίσης, το άρθρο 76 γιατί αποτελεί μία προσπάθεια χειραγώγησης και ελέγχου των μεταθέσεων των λιμενικών, ενώ με το άρθρο 81 επιχειρείται η υποστήριξη μονοπωλιακών συμφερόντων για τους παρόχους παραλαβής των αποβλήτων με κίνδυνο την επιβολή προστίμων στην χώρα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ ταυτόχρονα υπονομεύεται και το ίδιο το κύρος της χώρας.

ΣΧΟΛΙΟ ΧΑΡΗ ΔΟΥΚΑ, ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Χαιρόμαστε που ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε ένα έργο του ΠΑΣΟΚ, τη Ρεβυθούσα, που σήμερα κράτα όρθια τη χώρα.

Αναρωτιόμαστε όμως τί θα αφήσει τελικά η δική του διακυβέρνηση; Προς ώρας η “εισαγόμενη κρίση” κατά την κυβερνητική άποψη , έχει κάνει την Ελλάδα πρωταθλήτρια Ευρώπης στην ενεργειακή ακρίβεια.

Νοικοκυριά και επιχειρήσεις στενάζουν εξαιτίας της κυβερνητικής ανικανότητας και της έλλειψης πολιτικής βούλησης. Επαναφέρουμε την πρόταση μας για επιβολή πλαφόν στη ρήτρα αναπροσαρμογής στη λιανική τιμή, φορολόγηση των υπερκερδών των εταιρειών ενέργειας και μείωση του ΦΠΑ στα βασικά αγαθά, ώστε να δοθεί ανάσα στους πολίτες.

Δίκαιη πράσινη μετάβαση δεν νοείται χωρίς σοβαρές επενδύσεις σε δίκτυα και σταθμούς αποθήκευσης.

EΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΚΤΕ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ Γ. ΚΑΜΙΝΗ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ: τον κ. Πρωθυπουργό

ΘΕΜΑ: Υπόθεση παρακολούθησης δημοσιογράφου από την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών

Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας insidestory.gr της 11ης Απριλίου 2022, ο δημοσιογράφος και συνεργάτης της ιστοσελίδας κ. Θανάσης Κουκάκης, ενημερώθηκε στις 28 Μαρτίου 2022 από το Citizen Lab του Πανεπιστημίου του Τορόντο ότι το κινητό του τηλέφωνο είχε μολυνθεί από το λογισμικό κατασκοπείας Predator κατά το διάστημα 12 Ιουλίου-24 Σεπτεμβρίου 2021, με αποτέλεσμα η συσκευή αυτή να μετατραπεί σε εξελιγμένη συσκευή παρακολούθησης. Αυτό παρείχε τη δυνατότητα στους χειριστές του λογισμικού να παρακολουθούν σχεδόν το σύνολο της προσωπικής και επαγγελματικής ζωής του δημοσιογράφου.

Πάντοτε σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, που περιέχει τα συμπεράσματα της έρευνας του Citizen Lab του Πανεπιστημίου του Τορόντο, το λογισμικό κατασκοπείας Predator αναπτύχθηκε από μία start-up με επωνυμία Cytrox και έδρα τη Βόρειο Μακεδονία, η οποία στη συνέχεια εξαγοράστηκε από την κυπριακή Wispear (μετονομάστηκε σε Passitora Ltd) συμφερόντων του Ισραηλινού επιχειρηματία Ταλ Ντίλιαν, ο οποίος είναι και συνιδρυτής της Intellexa. Η εταιρεία αυτή, στην αρχική της ιστοσελίδα (www.intellexa.com), αναφέρει ότι, μεταξύ άλλων, παρέχει τεχνολογίες επεξεργασίας πληροφοριών και παρακολούθησης σε κυβερνητικές υπηρεσίες για την καταπολέμηση της δράσης οργανωμένων τρομοκρατικών ομάδων, παιδοφιλικών δικτύων, την εμπορία ανθρώπων, την οικονομική απάτη κ.ο.κ.

Όπως προκύπτει από το δημοσίευμα της ιστοσελίδας, η Intellexa Α.Ε. δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και ασκεί κανονικά οικονομική δραστηριότητα. Ο δημοσιογράφος και συνεργάτης του insidestory.gr κ. Θανάσης Κουκάκης υπέβαλε στις 6 Απριλίου 2022 καταγγελία στην Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών για να διερευνηθεί η υπόθεση παρακολούθησης του κινητού του τηλεφώνου.

Στην ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου τύπου της 12ης Απριλίου 2022, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Γιάννης Οικονόμου, σε ερώτηση δημοσιογράφου για την υπόθεση αυτή, ανέφερε ότι: «Πληροφορήθηκα και εγώ από τα δημοσιεύματα το θέμα αυτό. Είναι αυτονόητο ότι οι αρμόδιες αρχές πρέπει να κάνουν αυτό που πρέπει, έτσι ώστε να διελευκανθεί η υπόθεση αυτή και να αποδοθεί δικαιοσύνη. Προφανώς και δεν νοείται σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, σε ένα κράτος δικαίου, οποιοσδήποτε ιδιώτης να μπορεί να παρακολουθεί κάποιον άλλον ιδιώτη. Οι αρμόδιες αρχές πρέπει να κάνουν τη δουλειά τους σωστά χωρίς συζήτηση».

Σύμφωνα με νεότερο δημοσίευμα του insidestory.gr της 14ης Απριλίου 2022, η εταιρεία Intellexa, ως έχουσα έδρα την Ελλάδα, οφείλει να ενημερώνει την ελληνική κυβέρνηση για τα συμβόλαια που συνάπτει για την πώληση λογισμικού υποκλοπών στους πελάτες της, που βρίσκονται σε διάφορες χώρες του κόσμου.

Επιπρόσθετα, στις 15 Απριλίου 2022, σε δημοσίευμά της η ιστοσελίδα reportsunited.gr αναφέρει ότι ο δημοσιογράφος Θανάσης Κουκάκης τελούσε ήδη, το διάστημα Ιουνίου-Ιουλίου 2020, υπό την παρακολούθηση της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, όπως προκύπτει από έγγραφα της ΕΥΠ που έχει στη διάθεσή της η ιστοσελίδα και στα οποία περιλαμβάνεται η περί άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών του δημοσιογράφου εντολή για λόγους ασφαλείας.

Στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου τύπου της 15ης Απριλίου 2022, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Γιάννης Οικονόμου, σε νέα ερώτηση δημοσιογράφου για την υπόθεση, δήλωσε ότι: “Τώρα, σε ό,τι αφορά το δεύτερο ερώτημά σας, όπως γνωρίζω, η Εθνική Αρχή Διαφάνειας αυτεπάγγελτα έχει παρέμβει, προκειμένου να διερευνήσει τη συγκεκριμένη καταγγελία. Έχει ζητήσει και τη συνδρομή, σε τεχνικό επίπεδο, της αρμόδιας Ανεξάρτητης Αρχής, της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου Επικοινωνιών. Με αφορμή την ερώτησή σας και συνολικά για τον θόρυβο που έχει δημιουργηθεί, θέλω να πω ότι οι ελληνικές Αρχές δεν χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα λογισμικά, τα οποία περιγράφονται στις καταγγελίες αυτές. Το Ελληνικό Δημόσιο δεν συναλλάσσεται με καμιά από τις εταιρείες που κατασκευάζουν ή εμπορεύονται τέτοιου είδους λογισμικά. Παρ’ όλα αυτά, πρόκειται για μια σοβαρή καταγγελία και ορθώς η Εθνική Αρχή Διαφάνειας -η χώρα είναι ένα ευρωπαϊκό Κράτος Δικαίου- παρενέβη αυτεπάγγελτα για να διερευνήσει το όλο θέμα”.

Επειδή, με το άρθρο 5 παρ. 3 του Προεδρικού Διατάγματος 81 του 2019, η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών μεταφέρθηκε ως σύνολο αρμοδιοτήτων, θέσεων, και προσωπικού, στον Πρωθυπουργό

Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 87 του ν. 4790/2021 (ΦΕΚ Α’ 48), δίνεται πλέον η δυνατότητα μη γνωστοποίησης της άρσεως του απορρήτου των επικοινωνιών για λόγους δημόσιας ασφάλειας προς τους θιγόμενους, μετά τη λήξη του μέτρου της άρσης. Η θέσπιση της εν λόγω διάταξης είχε προκαλέσει τις έντονες ενστάσεις του νομικού κόσμου της χώρας, με χαρακτηριστικότερη του προέδρου της ΑΔΑΕ κ. Χρήστου Ράμμου, ο οποίος σε άρθρο του στον διαδικτυακό ιστότοπο constitutionalism.gr είχε υποστηρίξει ότι η τροπολογία 826/145, η οποία ψηφίστηκε ως άρθρο 87 στο ν. 4790/2021, παραβιάζει τη συνταγματικά κατοχυρωμένη προστασία του απορρήτου των επικοινωνιών και το δικαίωμα σεβασμού της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ)

Επειδή και τον Νοέμβριο του 2021, σε τότε δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» (13-14/11/2021), είχε αναδειχθεί η εμπλοκή της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών σε παρακολουθήσεις που αντιβαίνουν την βασική αποστολή της που συνίσταται στην αντιμετώπιση απειλών κατά της εθνικής ασφάλειας (άρθρο 2 ν. 3649/2008) και για το οποίο κατέθεσα Επίκαιρη Κοινοβουλευτική Ερώτηση στις 15 Νοεμβρίου 2021 (αριθμ. Πρωτοκόλλου 177) χωρίς να λάβω από τότε την παραμικρή απάντηση

Επειδή η εν γένει λειτουργία της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών διέπεται από καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας, που αντιβαίνει στο κράτος δικαίου και τα ανθρώπινα δικαιώματα και είναι ασύμβατη με τους κανόνες ομαλής λειτουργίας του δημοκρατικού πολιτεύματος

Ερωτάσθε κύριε Πρωθυπουργέ

  1. Τελούσε ή όχι υπό παρακολούθηση ο δημοσιογράφος Θανάσης Κουκάκης από την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών το διάστημα Ιουνίου-Ιουλίου 2020;
  2. Ποιους φορείς της κυβέρνησης και με βάση ποιες διαδικασίες ενημερώνει μία ιδιωτική εταιρεία, που έχει έδρα την Ελλάδα, για τα συμβόλαια πώλησης λογισμικού υποκλοπών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό;
  3. Πως ο κος Οικονόμου στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών της 12ης Απριλίου 2022 γνώριζε ότι πρόκειται για παρακολούθηση από ιδιώτη και όχι από το κράτος;
  4. Η ελληνική κυβέρνηση γνωρίζει αν η εταιρεία Intellexa έχει συνάψει συμβόλαια πώλησης του λογισμικού Predator; Υπό ποιο θεσμικό πλαίσιο και με ποιες δικλείδες ασφαλείας και προστασίας των δικαιωμάτων νοείται η δυνατότητα παρακολουθήσεων ιδιωτών από ιδιώτες;
  5. Ποιες πρωτοβουλίες και εγγυήσεις παρέχει η κυβέρνηση ώστε αυτή η τεχνολογία να μην γίνει αντικείμενο κατάχρησης τόσο από κρατικές υπηρεσίες, όσο και από ιδιώτες;
  6. Έχει αποκτήσει ή όχι η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών το λογισμικό Predator ή άλλα προϊόντα κατασκοπευτικού λογισμικού ιδιωτικής ανάπτυξης, τώρα ή στο παρελθόν;

Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Καμίνης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΝΙΚΟΥ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗ ΓΙΑ ΑΥΡΙΟ M. ΤΕΤΑΡΤΗ 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Σας ενημερώνουμε ότι αύριο Μ. Τετάρτη στις 12 το μεσημέρι ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης θα παραδώσει την ιατροφαρμακευτική βοήθεια που συγκέντρωσε για τον ουκρανικό λαό το Κίνημα, στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο ΣΕΦ στο Φάληρο, όπου συλλέγεται η ανθρωπιστική βοήθεια από τις διπλωματικές αρχές της Ουκρανίας στη χώρα μας.

3

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.