ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ


0
(0)

Μέσα από τις καθημερινά αυξανόμενες καταγγελίες γυναικών, από όλους τους επαγγελματικούς χώρους και τα κοινωνικά στρώματα, αναδύεται για μια ακόμη φορά, το υποβαθμισμένο πολιτικά, επικίνδυνο ζήτημα της βίας κατά των γυναικών.

Εκφράζουμε τον θαυμασμό μας, την στήριξη και την αλληλεγγύη μας προς όλες τις γυναίκες και τα κορίτσια, που βρίσκουν το θάρρος να σπάσουν τις αλυσίδες του φόβου και της σιωπής.

Στεκόμαστε απέναντι σε κάθε μορφή βίας, εκμετάλλευσης και περιφρόνησης των γυναικών απ’ όπου κι αν προέρχεται.

Είναι ώρα η κοινωνία να σκύψει πάνω από το πρόβλημα και να πει «ως εδώ».

Κύριε Πρωθυπουργέ η ανοχή μας είναι μηδενική.

Απευθυνόμαστε σε σας και στην κυβέρνηση και ζητάμε να αντιληφθείτε ότι οι αυτοτελείς και οριζόντιες πολιτικές ισότητας των φύλων αποτελούν αναγκαιότητα για μία δημοκρατική κοινωνία ισότητας.

  • Είναι ώρα για εξειδικευμένες πρωτοβουλίες και μέτρα εκ μέρους σας, ώστε να αντιμετωπισθεί και να εξαλειφθεί το φαινόμενο.
  • Είναι ώρα ο Πρωθυπουργός να επανορθώσει και να ξαναδώσει στη ΓΓΙΦ, την αυτονομία της λειτουργίας της και το κύρος που απαιτεί ο ρόλος της, για την εφαρμογή πολιτικών που αφορούν στα θέματα ισότητας των φύλων και στην εξάλειψη κάθε μορφής βίας κατά των γυναικών.
  • Είναι ώρα να εφαρμόσει η Κυβέρνηση τη Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης, που αποτελεί εργαλείο για την πρόληψη και καταπολέμηση του φαινομένου της βίας κατά των γυναικών.
  • Είναι ώρα να εκδοθούν οι Υπουργικές αποφάσεις που προβλέπει ο Ν.1453/18, για την πλήρη εφαρμογή της Σύμβασης και η ΓΓΙΦ να μπορεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις.
  • Είναι ώρα να ενταχθούν στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, μαθήματα για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, όπως και για θέματα Ισότητας των Φύλων.
  • Είναι ώρα να επικυρώσει το κοινοβούλιο τη Διεθνή Σύμβαση Εργασίας 190, για την εξάλειψη της βίας και της παρενόχλησης στον κόσμο της εργασίας, η οποία υιοθετήθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας την 21/6/2019 και η 18μηνη προθεσμία για την υποβολή της στα Εθνικά Κοινοβούλια εξέπνευσε την 21/12/2020.

Κύριε Πρωθυπουργέ,

σας καλούμε να λάβετε άμεσα αποφάσεις, ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο της βίας κατά των γυναικών, το οποίο καθημερινά και λόγω του εγκλεισμού έχει γίνει μια ακόμη πανδημία.

ΧΩΡΙΣ «ΕΜΒΟΛΙΟ» ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΑΝΔΗΜΙΑ

Ανακοίνωση Τομέα Εργασίας

Η υγειονομική κρίση εξελίσσεται σε… πανδημία για τους εργαζόμενους. Οι 6 στους 10 μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα έχουν μείωση των αποδοχών στη διάρκεια των τελευταίων 10 μηνών, ενώ ως εργαζόμενοι από απόσταση (τηλεργασία) εργάστηκαν απλήρωτοι παραπάνω ώρες.

Σύμφωνα με έρευνα της ΓΣΕΕ οι 2 στους 3 εργαζόμενοι από απόσταση αξιολογούν αρνητικά τις επιπτώσεις της τηλεργασίας σε σχέση με τις ώρες εργασίας τους. Ενώ 1 στους 2 αξιολογεί ως αρνητικές τις επιπτώσεις της τηλεργασίας σε σχέση με την προσωπική-οικογενειακή του ζωή.

Τα στοιχεία αυτά αποκαλύπτουν τις σκληρές και επώδυνες συνθήκες που επιβλήθηκαν στους εργαζομένους με το πρόσχημα της πανδημίας σε σχέση με το εισόδημα, την οικογενειακή ζωή και την προοπτική.

Με βάση την έρευνα το 48% των εργαζομένων είναι απαισιόδοξο για την «επόμενη ημέρα». Ιδιαίτερα όταν η υγειονομική κρίση κινδυνεύει να εξελιχτεί σε κρίση (ιδιωτικού και δημόσιου) χρέους, παραγωγικής αποσύνθεσης, οικονομικής στασιμότητας και υψηλής ανεργίας.

Η «επόμενη ημέρα» απαιτεί ασφάλεια και προοπτική, αυστηρούς εργασιακούς κανόνες και ελέγχους για την τηλεργασία. Όχι απλήρωτες υπερωρίες και περισσότερες θέσεις πάρτ-τάιμ που προωθεί η συντηρητική κυβέρνηση της ΝΔ.

Το Κίνημα Αλλαγής θα είναι πάντα δυναμικά στον πλευρό των εργαζομένων και ανέργων για την διαμόρφωση συνθηκών οικονομικής ανάπτυξης, την θέσπιση ισχυρών κινήτρων πρόσληψης νέων εργαζομένων. Μόνον έτσι θα αυξηθεί το διαθέσιμο εισόδημα, θα αναθερμανθεί η αγορά, θα μειωθεί η ανεργία και, κατ αυτόν τον τρόπο, θα ενισχυθούν σημαντικά οι μισθοί και ο ρόλος των εργαζομένων στην μετά-covid εποχή.

ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΠΟΡΕΥΕΤΑΙ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ

Ομιλία της Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής, Φώφης Γεννηματά στη Βουλή

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Σήμερα τα βλέμματα είναι στραμμένα στις ΗΠΑ και στην ορκωμοσία του Joe Biden. Μετά τα όσα συνέβησαν στο Καπιτώλιο η σημερινή μέρα έχει ιδιαίτερη σημασία και πολιτική και συμβολική.

Οι επιθέσεις του λαϊκισμού και του διχασμού ηττήθηκαν.

Η νίκη της Δημοκρατίας στις ΗΠΑ, είναι νίκη όλων όσων πιστεύουν στις αξίες της σε όλο τον κόσμο.

Ευχόμαστε ειλικρινά καλή θητεία και ελπίζουμε να ανοίξει μια νέα σελίδα στις Ελληνοαμερικανικές σχέσεις.

Ψηφίζουμε το νομοσχέδιο.

Η επέκταση των χωρικών μας υδάτων στα 12 μίλια στο Ιόνιο, ως νόμιμη επέκταση της Ελληνικής κυριαρχίας, είναι θετική εξέλιξη.

Παρότι όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα είχαν αποφύγει την τμηματική επέκταση η συγκυρία (Τούρκο-λιβυκό σύμφωνο) το απαιτεί για τα συμφέροντα μας.

Η απόφαση αυτή, όμως, δεν είναι ολοκληρωμένη.

Θα έπρεπε να συνοδεύεται με ταυτόχρονη επέκταση νότια και ανατολικά της Κρήτης.

Η μη επέκταση σε αυτές τις περιοχές, δημιουργεί προβλήματα, ιδιαίτερα τώρα που ξεκινούν οι διερευνητικές.

Κρίνω ότι δεν χρειάζεται να επεκταθώ περισσότερο επ αυτού.

Και θεωρώ ότι είναι κατανοητοί οι λόγοι της προσοχής που επιδεικνύω.

Ωστόσο κ. πρωθυπουργέ, είναι δική σας ευθύνη να τοποθετηθείτε επί του ζητήματος. Εξηγήστε μας, λοιπόν, γιατί δεν ολοκληρώθηκε η σχετική προετοιμασία, ώστε να ψηφίσουμε σήμερα και την επέκταση αυτή;

Ζητώ να τοποθετηθείτε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, αν η επέκταση είναι στον σχεδιασμό σας. Και εφόσον είναι, να παρουσιάσετε και ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Η σημερινή συζήτηση πραγματοποιείται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή στις σχέσεις μας με την Τουρκία.

Η Τουρκία έχει χαράξει μια αναθεωρητική, νέο-οθωμανική στρατηγική και κλιμακώνει τις επιθετικές ενέργειες σε βάρος της χώρας μας.

Το Τουρκο-Λιβυκό μνημόνιο, ο τουρκικός νόμος για την έρευνα και διάσωση, η παρουσίαση σε κάθε διεθνές βήμα των παράνομων χαρτών της “γαλάζιας Πατρίδας”, οι ρητά διατυπωμένες από τα πιο επίσημα τουρκικά χείλη απειλές, όχι μόνον έναντι των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, αλλά και της ίδιας της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας μας, με την αμφισβήτηση του καθεστώτος ακόμα και κατοικημένων ελληνικών νησιών, είναι μια συνεκτική ατζέντα των τουρκικών διεκδικήσεων.

Διεκδικήσεις που καμιά ελληνική κυβέρνηση, καμιά υπεύθυνη ελληνική πολιτική δύναμη δεν επιτρέπεται ούτε να αγνοήσει ούτε να υποτιμήσει. Αντίθετα, το σύνολο των πολιτικών μας πρέπει να κατατείνουν στην αποτελεσματική αποτροπή αυτής της συνεκτικής τουρκικής αναθεωρητικής στρατηγικής.

Οι αποφάσεις της Ελληνικής Κυβέρνησης είναι αδιανόητο να συνεχίσουν να είναι αποσπασματικές και ανακλαστικές αντιδράσεις στις τουρκικές δράσεις.

Χρειάζεται ένα συνολικό σχέδιο, μια επικαιροποιημένη Εθνική Γραμμή.

Η κυβέρνηση για άλλη μια φορά στα θέματα εξωτερικής πολιτικής κινείται χωρίς συνολικό σχεδιασμό, χωρίς σταθερή γραμμή και χαρακτηρίζει τις κινήσεις της η αναβλητικότητα στις αποφάσεις αλλά και “το μπρός-πίσω” στην εφαρμογή τους.

Σε λίγες μέρες ξεκινούν και πάλι οι διερευνητικές επαφές.

Είναι θετική εξέλιξη καθώς μπορούν να συμβάλουν στην αποκλιμάκωση της έντασης και να ανοίξουν ενδεχομένως το δρόμο για μια συμφωνημένη διευθέτηση του ζητήματος της οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας/ΑΟΖ της μοναδικής μας διαφοράς, σύμφωνα με το Δίκαιο της Θάλασσας.

Το πλαίσιο που διαμορφώθηκε το 2002 και έγινε ακόμα πιο συγκεκριμένο το 2013 και χρησιμοποιήθηκε ώσπου διακόπηκαν το 2016, είναι ένα κεκτημένο ευνοϊκό, καθώς προσδιορίζει το καταληκτικό αντικείμενο των διερευνητικών.

Δεν επιτρέπεται να συγχέονται οι διερευνητικές με την διαπραγμάτευση. Η διαπραγμάτευση μπορεί να αρχίσει μόνον όταν προσδιοριστούν με σαφήνεια στις διερευνητικές οι εκατέρωθεν προσεγγίσεις επί της μίας και μόνης διαφοράς, αλλά και συμφωνηθεί το πλαίσιο επίλυσης, που είναι αποκλειστικά οι προβλέψεις του Διεθνούς Δικαίου της Θάλασσας. Εφόσον το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας γίνει αμοιβαία δεκτό ως το πλαίσιο της διαπραγμάτευσης, τότε, στην συνέχεια, η διαπραγμάτευση θα καταλήξει είτε σε συμφωνία οριοθέτησης, είτε -σε περίπτωση αποκλινουσών θέσεων και ερμηνειών του Διεθνούς Δικαίου- σε ειδική συμφωνία/συνυποσχετικό περί παραπομπής της οριοθέτησης στη Διεθνή Δικαιοσύνη, στην Χάγη.

Όμως οι διερευνητικές επαφές, ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί, ότι δεν μπορούν να διεξαχθούν μέσα σε κλίμα έντασης και συνεχιζόμενων ακόμα και σήμερα προκλήσεων. Ούτε μπορεί να επιτρέπουμε να επαναληφθεί στην Ελλάδα, αυτό που δυστυχώς ανέχτηκε να συμβεί η Ευρωπαϊκή Ένωση στην Κύπρο, που με τη χλιαρή καταδίκη των τουρκικών παρανομιών στην Κυπριακή ΑΟΖ επέτρεψε διαρκή παρανομία.

Η κυβέρνηση μέχρι τώρα δεν έχει επεξεργαστεί ένα συνεκτικό πλαίσιο διεθνούς ενεργοποίησης σε συνδυασμό με πειστική εθνική στρατηγική αποτροπής.

Η απουσία σχεδιασμού στα θέματα εξωτερικής πολιτικής και της προάσπισης των ζωτικών εθνικών συμφερόντων, μπορεί να οδηγήσει σε δυσμενείς εξελίξεις, που δύσκολα ανατρέπονται εκ των υστέρων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Τούρκο- λιβυκό σύμφωνο.

Η Ελλάδα για παράδειγμα, με τις παραδοσιακές και φιλικές σχέσεις με τον λιβυκό λαό θα μπορούσε να ήταν μεσολαβητής αξιόπιστος στην εσωτερική διαμάχη αντί να τρέχει πίσω από την μία ή την άλλη πλευρά και να αποκλείεται από τις διεθνείς πρωτοβουλίες ειρήνευσης.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,

Χρειάζεται προσοχή από την πλευρά μας.

Μπορεί η Τουρκία να έρχεται με δεύτερες σκέψεις, με την πρόθεση να χρεώσει πιθανή αποτυχία στην Ελληνική πλευρά.

Γι αυτό από τώρα να γίνει σαφές από την πλευρά μας, αλλά να υποδειχθεί από συμμάχους και εταίρους στην Τουρκία, να υπογράψει την Συνθήκη του Montego Bay, και να ενσωματώσει στο εθνικό της δίκαιο το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας.

Γιατί αυτή είναι η μόνη βάση για παραγωγικό διάλογο και σχέσεις καλής γειτονίας.

Σε κάθε περίπτωση, έχουμε δυνατότητες να πετύχουμε μια καλή εξέλιξη.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Η Ευρωπαϊκή Ένωση δείχνει αμήχανη και διστακτική απέναντι στη νέα στρατηγική της Τουρκίας, εγκλωβίζεται σε εθνικούς τακτικισμούς και αναβάλλει συνεχώς ουσιαστικές κυρώσεις που θα την αναγκάσουν να αναστείλει τα σχέδιά της.

Σε αυτές τις συνθήκες είναι επιβεβλημένο η Ελληνική Κυβέρνηση να κινηθεί με αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα για την υπεράσπιση των δικαίων μας με κάθε διπλωματικό και αποτρεπτικό μέσο.

Με ξεκάθαρη εθνική γραμμή και κόκκινες γραμμές.

Να μην επιτρέψει δημιουργία τετελεσμένων.

Η ανοχή στην επιθετικότητα και η πολιτική κατευνασμού εξάντλησε τα όρια της. Προτεραιότητα για τη χώρα μας αποτελεί:

Πρώτον, η ενίσχυση της αποτρεπτικής ικανότητας. Γι’ αυτό στηρίξαμε τη σύμβαση με τα Rafale, γι αυτό επιμείναμε στην αύξηση των δαπανών του Προϋπολογισμού για την Εθνική Άμυνα, με την αντίδραση μας στις μειώσεις από την Κυβέρνηση της ΝΔ του 2020, αλλά και την θετική στάση μας μετά την αύξηση του το 2021.

Γι αυτό επιμένουμε στην αξιοποίηση της αμυντικής βιομηχανίας.

Δεύτερον, η συνολικότερη οικονομική ανάπτυξη , για την οποία έχουμε παρουσιάσει ολοκληρωμένη πρόταση.

Αναφέρομαι σε καθοριστικούς παράγοντες για την Εθνική Ισχύ.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Ο κ. Ερντογάν εκδήλωσε την βούληση του να συναντηθεί με τον κ Μητσοτάκη:

Μια τέτοια συνάντηση θα μπορούσε να είναι χρήσιμη στην κατάλληλη στιγμή και με την κατάλληλη , προετοιμασία ώστε να μην εξελιχθεί σε φιάσκο με απαράβατο όρο όμως να έχει σταματήσει κάθε προκλητική ενέργεια και επιθετικότητα της Τουρκίας σε βάρος της χώρας μας. Και αυτό θα πρέπει να συμφωνηθεί σε αυτή την αίθουσα μεταξύ όλων των πολιτικών αρχηγών.

Κρίσιμο θέμα σε σχέση με την πορεία των σχέσεων με την Τουρκία, της Ελλάδας και της Ευρώπης αποτελεί το Κυπριακό.

Επιχειρείται η επανεκκίνηση της διαδικασίας για τη διευθέτηση του κυπριακού προβλήματος.

Εμείς στηρίζουμε πάντοτε την επίτευξη μιας δίκαιης και βιώσιμης λύσης στη λογική της διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας με σεβασμό των σχετικών ψηφισμάτων του ΟΗΕ και του κεκτημένου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είμαστε η παράταξη που έβαλε την Κύπρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ήταν κορυφαία στιγμή το Ελσίνκι το 1999, 20 χρόνια πριν, όπου η Ελλάδα έθεσε ως προϋπόθεση για να λάβει η Τουρκία το καθεστώς της “υποψήφιας για ένταξη χώρας”, αφενός ότι η Κύπρος θα μπει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ότι η διμερής διαφορά μας στην οριοθέτηση θα επιλυθεί ειρηνικά, με βάση το Διεθνές Δίκαιο και το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης.

Μια προϋπόθεση που δεν αξιοποίησε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το 2004 και επέτρεψε να προχωρήσει η έναρξη των συνομιλιών ένταξης της Τουρκίας, χωρίς να υποχρεωθεί να συμμορφωθεί στον όρο που είχε ρηματικά τεθεί.

Χάθηκε έτσι μια ευκαιρία να πιεστεί η Τουρκία και να ρυθμιστεί το θέμα της υφαλοκρηπίδας.

Η Τουρκία και η νέα Τουρκοκυπριακή ηγεσία επιδιώκουν τώρα τη λύση των δύο κρατών, δηλαδή την τυπική διχοτόμηση της Κύπρου με ουσιαστική νομιμοποίηση της εισβολής και κατοχής.

Αυτό δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό από τη μεριά μας και πρέπει να αντισταθούμε με όλες μας τις δυνάμεις.

Γιατί δεν πρέπει να σπάσουν οι κρίκοι του Ελληνισμού.

Ούτε επιτρέπεται να ακυρωθούν οι αλλεπάλληλες αποφάσεις του ΟΗΕ.

Ούτε να συμβιβαστεί η Ευρώπη με τη νομιμοποίηση της ένοπλης βίας.

Γιατί το Κυπριακό είναι διεθνές πρόβλημα εισβολής και κατοχής.

Και εάν γίνει δεκτό ότι η βία παράγει στο τέλος δίκαιο, τότε κινδυνεύει να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου για την Ευρώπη την ίδια.

Που έχει, εν υπνώσει, πολλές παρόμοιες εστίες προβλημάτων.

Καλώ την κυβέρνηση να αποσαφηνίσει και να ξεκαθαρίσει τη στάση της απέναντι στις εξελίξεις στο Κυπριακό.

Ο πατριωτισμός είναι το σήμα κατατεθέν της δημοκρατικής παράταξης.

Είναι η σφραγίδα του ΠΑΣΟΚ, που καθόρισε τον ρόλο και την ισχύ της χώρας μας στην Μεταπολίτευση.

Ως ένα κυρίαρχο, περήφανο εθνικό κράτος που έπαιρνε Διεθνείς πρωτοβουλίες.

Είμαστε η παράταξη που έφερε την εθνική συμφιλίωση και τις κρίσιμες στιγμές, διατήρησε αρραγές το εθνικό μέτωπο.

Γιατί μόνο όταν υπάρχει αρραγές εθνικό μέτωπο, μπορεί η Ελλάδα να εκπέμπει αποφασιστικότητα και πυγμή.

Σιγουριά και αυτοπεποίθηση.

Το Κίνημα Αλλαγής σε αυτή τη ρότα του γνήσιου πατριωτισμού εμμένει και πορεύεται με ευθύνη.

Γ. ΚΑΜΙΝΗΣ: “ΔΕΝ ΕΥΚΑΙΡΕΙ” Ο κ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΑΛΙΒΙΖΑΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΒΙΑ

Δήλωση Γιώργου Καμίνη, Τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη του Κινήματος Αλλαγής

Στις 11 Νοεμβρίου 2020, τέσσερις βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής (Γιώργος Καμίνης, Νάντια Γιαννακοπούλου, Χάρης Καστανίδης, Ευαγγελία Λιακούλη) ζητήσαμε εγγράφως από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής κ. Μάξιμο Χαρακόπουλο, να διεξαχθεί συνεδρίαση με αντικείμενο το πόρισμα της Επιτροπής για την Παρακολούθηση Περιστατικών Αστυνομικής Αυθαιρεσίας, της οποίας προεδρεύει ο καθηγητής κ. Νίκος Αλιβιζάτος. Στο σχετικό έγγραφο επισημαίνεται τόσο η αδικαιολόγητη, πέραν των έξι μηνών, καθυστέρηση κατάθεσης του πορίσματος στη Βουλή όσο και η επιτακτική ανάγκη να παρευρίσκεται στη συζήτηση, εκτός από τον κ. Ν. Αλιβιζάτο, ο αρμόδιος Υπουργός κ. Μιχ. Χρυσοχοΐδης.

Παρόλο που έχουν παρέλθει εννέα εβδομάδες από την επιστολή, η συγκεκριμένη συνεδρίαση της επιτροπής δεν έχει καταστεί ακόμη εφικτή. Σε πρόσφατη επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Βουλής, πληροφορήθηκα ότι προς το παρόν ο Υπουργός “δεν ευκαιρεί” να προσέλθει στη Βουλή. Η στάση αυτή του κ. Χρυσοχοΐδη επιβεβαιώνει δυστυχώς τη συστηματική δυσανεξία του απέναντι σε κάθε διαδικασία κοινοβουλευτικού ελέγχου. Ουδέποτε έχει προσέλθει ο ίδιος στη Βουλή προκειμένου να διαφωτίσει τα μέλη της για θέματα του υπουργείου του, αντικαθιστάμενος συστηματικά από τον υφυπουργό κ. Λ. Οικονόμου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μάλιστα, η στάση αυτή αδικεί κατάφωρα και το έργο της “Επιτροπής Αλιβιζάτου”, την οποία ο κύριος Υπουργός δημιούργησε στην αρχή της θητείας του, προκειμένου, όπως υποστήριζε τότε, να καταπολεμήσει τα φαινόμενα αστυνομικής αυθαιρεσίας και ατιμωρησίας.

Θα επανέλθουμε με την προσδοκία ότι κάποια στιγμή ο κύριος Υπουργός θα δεήσει να τιμήσει τη Βουλή με την παρουσία του. Τη στιγμή πάντως που ο δημόσιος διάλογος καθημερινά περιστρέφεται γύρω από τη δημιουργία νέων αστυνομικών σωμάτων (για τα ΑΕΙ, για τα Μέσα Μαζικής Μετακίνησης, για τις συναθροίσεις) και τη νέα μορφή της ΕΛ.ΑΣ., η συνεχιζόμενη άρνηση του κ. Χρυσοχοΐδη να υποστεί τη βάσανο της κοινοβουλευτικής διαδικασίας για ένα θέμα που αγγίζει τον πυρήνα της λειτουργίας της αστυνομίας είναι απογοητευτική και θεσμικά αντιδεοντολογική.

ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ : ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΡΙΤΙΚΗ, ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΕΤΕ ΠΡΩΤΑ ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ 2011, ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ

Κύριε πρωθυπουργέ,

Ήρθατε και μας είπατε σήμερα ότι μεγαλώσατε την Ελλάδα και αναρωτηθήκατε γιατί καμία άλλη κυβέρνηση σήμερα, δεν το έπραξε αυτό.

Επειδή έχουμε επιδείξει πολύ μεγάλη σοβαρότητα και υπευθυνότητα, μέσα σε αυτή την αίθουσα, ιδιαίτερα στα εθνικά θέματα, να χαμηλώσετε λίγο τους τόνους γιατί όλοι γνωρίζουν, μέσα και έξω από αυτήν την αίθουσα, ότι δεν αποτέλεσε ποτέ μέχρι σήμερα επιλογή των ελληνικών κυβερνήσεων η τμηματική επέκταση των χωρικών μας υδάτων και ότι αυτό συμβαίνει επειδή ακριβώς έχουν αλλάξει οι συνθήκες. Επειδή διαβάστηκαν με καθυστέρηση οι συνθήκες από την κυβέρνησή σας και αναγκαστήκαμε να προχωρήσουμε σε αυτή την επιλογή, που σήμερα πράγματι όλοι στηρίζουμε, γιατί όλοι αντιλαμβανόμαστε σε αυτή την αίθουσα ότι στηρίζει τα εθνικά μας συμφέροντα.

Θα έλεγα, λοιπόν, να διαβάσετε λίγο καλύτερα το κλίμα που υπάρχει από όλες τις πολιτικές δυνάμεις και να κατεβάσετε λίγο τους τόνους, τις θριαμβολογίες. Μας χρεώσατε, μάλιστα, ότι ανεβάσαμε τους τόνους της αντιπολίτευσης και αυτό μειώνει τελικά τη σημασία αυτού που σήμερα ψηφίζεται στην αίθουσα αυτή. Δυστυχώς, θέλω να σας πω κύριε πρωθυπουργέ ότι εσείς μόνοι σας μειώσατε τη σημασία αυτής της επιλογής, γιατί δεν την κάνατε ολοκληρωμένα.

Δεν φτάνει που αναγκαστήκατε να αντιδράσετε με καθυστέρηση, όπως σας είπα πριν, αλλά ενώ έχετε τη δυνατότητα που υπάρχει η συμφωνία με την Αίγυπτο, να μας έχετε φέρει σήμερα μία ολοκληρωμένη ρύθμιση που θα αφορούσε και την περιοχή πέρα, γύρω από την Κρήτη και τη συμφωνία της Αιγύπτου, δεν το κάνετε αυτό, καθυστερείτε και είναι μπροστά σας το ξεκίνημα των διερευνητικών. Σας ρώτησα, λοιπόν, με πολύ μεγάλη προσοχή, εάν προτίθεστε να κάνετε το επόμενο βήμα και αν υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ενόψει των διερευνητικών. Επιλέξατε να μην απαντήσετε.

Η ερώτηση, όμως, παραμένει στο τραπέζι. Σας έθεσα το πολύ σοβαρό ζήτημα, που αφορά την πίεση που πρέπει να ασκηθεί στην Τουρκία για να δεχθεί, επιτέλους, να ενσωματώσει στο δίκαιο της θάλασσας. Για να μπορεί να υπάρχει μία σοβαρή βάση για τη συζήτηση, για να καταλήξουμε με αξιώσεις, γιατί υπάρχουν αυτή τη στιγμή οι προϋποθέσεις και να μη χρεωθεί η χώρα μας -γιατί υπάρχει αυτός ο κίνδυνος στο σχεδιασμό της Τουρκίας- πιθανά μία αποτυχία αυτών των συνομιλιών. Ούτε για αυτό μου είπατε τίποτα.

Ίσως, μετά από δέκα μήνες, όπως κάνατε για την πανδημία σκεφτείτε, ζυμώσετε στο μυαλό σας, όλες αυτές τις προτάσεις μας και επανέλθετε για να μας πείτε ότι έχουμε δίκιο και έχουμε ξανά επεξεργασμένες προτάσεις και για τα θέματα τα εθνικά.

Επίσης, δεν μας δώσετε καμία απάντηση για το ποια είναι η στάσης και πώς πρόκειται να αντιμετωπίσετε τα θέματα που ανοίγονται μπροστά μας σε σχέση με την διευθέτηση του Κυπριακού ζητήματος. Περιμένουμε και για αυτό, να δούμε τι θα κάνετε.

Και τέλος θέλω να κλείσω με το εξής: η δημαγωγία και ο λαϊκισμός το 2011 με το αντιμνημόνιο φούντωσαν αυτό το κύμα της οργής και η χώρα το πλήρωσε πάρα πολύ ακριβά. Και πρωτοστάτησαν, τότε, δυνάμεις όπως η Νέα Δημοκρατία και ο ΣΥΡΙΖΑ.

Δεν μπορείτε σήμερα να κάνετε κριτική, αν δεν κάνετε πρώτα αυτοκριτική, κύριε πρωθυπουργέ.

Και θα έπρεπε, σήμερα, να αναρωτηθούμε όλοι, ιδιαίτερα καθώς καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε την πανδημία, που θα βρισκόταν η χώρα αν δεν υπήρχε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να βάλει πλάτη και να την κρατήσει μακριά από τη χρεοκοπία και την έξοδό της από την Ευρώπη και την ευρωζώνη.

ΟΜΙΛΙΑ ΚΩΣΤΑ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

Ομιλία Κώστα Σκανδαλίδη, Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του Κινήματος Αλλαγής, στην Ολομέλεια της Βουλής: Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εξωτερικών «Καθορισμός του εύρους της αιγιαλίτιδας ζώνης στη θαλάσσια περιοχή του Ιονίου και των Ιονίων Νήσων μέχρι το Ακρωτήριο Ταίναρο της Πελοποννήσου».

Η σημερινή συζήτηση είναι μια σημαντική ευκαιρία για δυο λόγους. Ο πρώτος είναι για να στείλει το μήνυμα παντού ότι οι Έλληνες μπροστά στην απόπειρα καταπάτησης κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας ομονοούν, ότι η Βουλή δεν είναι μόνο ένα πεδίο κομματικών αντιπαραθέσεων και συγκρούσεων, αλλά ο κατεξοχήν χώρος προβολής του εθνικού συμφέροντος.

Ο δεύτερος με αφορμή τη συγκεκριμένη νομοθετική πρόταση για τη επέκταση της αιγιαλίτιδας ζώνης στο Ιόνιο είναι, για να ανοίξει ένας ευρύτερος διάλογος για το κρίσιμο θέμα της εξωτερικής απειλής στο πλαίσιο των σημαντικών εξελίξεων και ανακατατάξεων στην περιοχή. Διάλογος που θα επιτρέψει στη χώρα μας να διαμορφώσει μια σύγχρονη εθνική στρατηγική, προσαρμοσμένη στις νέες συνθήκες και να χαράξει τις προτεραιότητες και τους στόχους της σε μια νέα κυριολεκτικά εποχή. Δεν υπάρχει καλύτερος και εγκυρότερος χώρος απ’ αυτόν του Εθνικού Κοινοβουλίου.

Νομίζω ότι ο εισηγητής μας τόσο στην Επιτροπή όσο και μετά τη συνάντησή του προχθές με τον Υπουργό και χθες με την εισήγησή του διαφώτισε όλες τις όψεις της συγκεκριμένης ρύθμισης. Η αποδοχή από εμάς της τμηματικής διευθέτησης μόνο ως μια αναγκαία αμυντική απάντηση στο δρομολογούμενο από την Άγκυρα επεκτατικό αναθεωρητισμό μπορεί να εννοηθεί. Η Κυβέρνηση, διά του Υπουργού των Εξωτερικών, χρησιμοποίησε έναν τόνο παραπάνω σε εγκωμιαστικά σχόλια για μια πολιτική που κατέστη μονόδρομος.

Είναι η στοιχειώδης άμυνα απέναντι στα τετελεσμένα που επιχειρεί να κατοχυρώσει η Τουρκία στην περιοχή σε βάρος της χώρας μας. Θα έλεγα ότι είναι η αυτονόητη απάντηση που στη συγκεκριμένη συγκυρία αποδεικνύεται θετική. Αυτό δεν αναιρεί την κατοχυρωμένη από το Διεθνές Δίκαιο δυνατότητα της χώρας για συνολική επέκταση και στο Αιγαίο και ασφαλώς κάτω από την Πελοπόννησο και στην περιοχή νότια και ανατολικά της Κρήτης. Είναι απαραίτητο στα πλαίσια αυτής της τμηματικής προεργασίας, πρώτον, γρήγορα να συμπληρωθεί για τις δύο περιοχές, δεύτερον, να συνεχιστούν οι πρωτοβουλίες με τις χώρες της περιοχής, την Κύπρο, την Αίγυπτο, το Ισραήλ, ακόμη και τη Λιβύη, ώστε να περιχαρακωθεί ο χώρος των ΑΟΖ και, τρίτον, να επαναδιατυπωθεί ρητά και ως απόφαση, όχι μόνο της Κυβέρνησης, αλλά του εθνικού Κοινοβουλίου, ότι διατηρούμε ακέραιο και αναπαλλοτρίωτο το δικαίωμά μας στο Αιγαίο και την επιμονή μας η οριοθέτηση να οδηγηθεί στη Χάγη.

Γίνεται μια κριτική, γιατί οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν κατέληγαν σε παρόμοιες οριοθετήσεις; Γιατί απλούστατα υπήρχε ως πάγια θέση της χώρας συνολική ρύθμιση. Σήμερα υπάρχει αλλαγή γραμμής που απορρέει από άμυνα απέναντι στην αλλαγή στρατηγικής της Τουρκίας, την οποία πολλοί επιχειρούν να υποβαθμίσουν σε ένα συγκυριακό φαινόμενο, ενώ δεν είναι καθόλου συγκυριακό φαινόμενο.

Η Τουρκία προσέρχεται στις διερευνητικές επαφές με όλες τις διεκδικήσεις της επί τάπητος. Την ίδια στιγμή άρχισε να μιλά απροκάλυπτα για δύο ξεχωριστά κράτη στην Κύπρο. Η πάγια θέση μας, που διαχρονικά ισχύει από τη μεταπολίτευση, είναι ότι η Κύπρος αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής του ελληνισμού. Θεωρώ την εμφανή περιθωριοποίηση του Κυπριακού από την ημερήσια διάταξη των σημαντικών θεμάτων της διεθνούς κοινότητας σημαντικό σφάλμα, το οποίο πρωτίστως ανάγεται στην κυπριακή ηγεσία, αλλά ακουμπά και τη δική μας εξωτερική πολιτική. Είναι η ώρα να ασχοληθεί ξανά η Ελλάδα με το Κυπριακό στο πεδίο των συγκεκριμένων πρωτοβουλιών, σε συνεργασία με την κυπριακή ηγεσία. Το Κυπριακό πρέπει τώρα και όχι αύριο να αναβαθμιστεί σε ευρωπαϊκό και διεθνές ζήτημα ξανά. Είναι ύψιστο εθνικό μας χρέος.

Όσο για τις διερευνητικές συζητήσεις και επειδή η Κυβέρνηση έχει αναγάγει το ζήτημα του διαλόγου με την Τουρκία ως καθοριστικό για τις εξελίξεις, νομίζω ότι δεν πρέπει να τρέφουμε ψευδαισθήσεις. Είναι σχεδόν προδιαγεγραμμένη η μοίρα και για άλλη μια φορά η κατάληξή τους. Αν η Κυβέρνηση ακολουθήσειάλλη θέση από αυτήν των προϋποθέσεων που έθεσε και στις οποίες προφανώς συμφωνούμε και πρέπει να επιμείνει, είναι φανερό ότι μόνο συγκυριακά μπορεί να επιτευχθεί ένα καλύτερο κλίμα στις σχέσεις με την Τουρκία. Για λόγους κλίματος ναι, είναι θετική. Ούτε στον ουσιαστικό διάλογο πρόκειται να καταλήξουν ούτε το όνειρο της προσφυγής στη Χάγη μπορεί να φανεί στον ορατό χρονικό ορίζοντα, έστω και αν κάποιοι επιδερμικοί αναλυτές πιστεύουν ότι είναι η στιγμή να ανοίξει η ατζέντα όλων των θεμάτων. Η εθνική μας στρατηγική δεν μπορεί να περιοριστεί στον διάλογο με την Τουρκία ως αυτοσκοπό ούτε να διαχωρίζει και να υποβαθμίζει θέματα κρίσιμης εθνικής προτεραιότητας, γιατί στις σημερινές συνθήκες η Ελλάδα φαίνεται να κρατά μια αμυντική στάση που δεν προοιωνίζεται θετικές εξελίξεις στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.

Άρα, η οριοθέτηση των νέων εθνικών γραμμών εξακολουθεί να αποτελεί ζήτημα ύψιστης προτεραιότητας και καθοριστικής σημασίας για το παρόν και το μέλλον του τόπου και δυστυχώς δεν έχουν καθοριστεί μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες εθνικής συνεννόησης τις οποίες πρέπει να έχει η σημερινή Κυβέρνηση με όλα τα κόμματα του Κοινοβουλίου, με όλες τις πολιτικές δυνάμεις, προκειμένου να υπάρξει αυτή η χάραξη που είναι απολύτως αναγκαία για να μετατραπεί από αμυντική σε επιθετική η στάση μας στην περιοχή.

Μια ορισμένη ανάγνωση των ευρύτερων εξελίξεων στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, που ακούγεται εύηχη και αισιόδοξη, εδράζεται σε δύο θεμελιακές προβλέψεις για το 2021: πρώτον, ότι οι ΗΠΑ μετά την αλλαγή στην ηγεσία τους επιστρέφουν στην περιοχή δριμύτερες και, δεύτερον, ότι η Τουρκία κάτω από το βάρος της οικονομικής κρίσης επιστρέφει στην Ευρώπη. Νομίζω ότι είναι λίγο υπερφίαλες αυτές οι αισιόδοξες προβλέψεις. Προφανώς η αλλαγή στην αμερικανική ηγεσία είναι κατ’ αρχήν θετική για τα ελληνικά συμφέροντα. Όμως, πρέπει να τοποθετείται στο συγκεκριμένο και αδιατάρακτο πλαίσιο των ευρύτερων συμμαχιών της υπερδύναμης στην περιοχή. Είναι ίδιον της αθεράπευτης αισιοδοξίας μας ότι θα αλλάξουν ριζικά τα πράγματα, μόνο που αυτή η αισιοδοξία κάθε φορά εκφράζεται και κάθε φορά διαψεύδεται. Καλύτεροι ίσως όροι για την άσκηση πολυδύναμης εξωτερικής πολιτικής και διεθνούς διπλωματίας ναι, μπορεί να υπάρξουν. Θεαματική αλλαγή στάσης όμως όχι. Ξέρουμε πολύ καλά τι σημαίνει η Τουρκία για την Αμερική, τόσο στη θέση της στο υπογάστριο της Ρωσίας, όσο με τους τουρκογενείς πληθυσμούς που βρίσκονται ανατολικά της στο κέντρο της Ασίας, όσο επίσης και τη γενικότερη επιρροή που ασκεί στην περιοχή.

Η Ελλάδα οφείλει να διεκδικήσει επιθετικά και δυναμικά τον δικό της ρόλο στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Βαλκανικής και κάτω από αυτό το πρίσμα δύο ταξίδια πρωθυπουργών στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια πολύ ελάχιστα κέρδισαν για τη χώρα σε σχέση με τη γενναιόδωρη στάση μας απέναντι στους Αμερικανούς. Καιρός είναι να βγούμε από αυτό το χαράκωμα. Μπροστά μας βρίσκεται ένας ασίγαστος οικονομικός και στρατηγικός πόλεμος για τις νέες κατανομές ισχύος με επίκεντρο την περιοχή μας. Δεν είναι ίσως η ώρα να πούμε το πώς, όμως έτσι κι αλλιώς οφείλουμε στο πλαίσιο των συμμαχιών μας να επαναδιαπραγματευτούμε τον ευρύτερο ρόλο μας τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τις κυοφορούμενες αλλαγές όσο και στην περιοχή. Η γεωστρατηγική αναβάθμιση της χώρας μας πρέπει να καταστεί ο νέος ακρογωνιαίος λίθος της εθνικής στρατηγικής.

Είναι επείγουσα ανάγκη να εγκαταλείψουμε τις ψευδαισθήσεις και τις επιδιώξεις της νέας στρατηγικής που αναπτύσσει με αξιοσημείωτη συνέπεια η Τουρκία. Θέλει να επιβάλει τον ρόλο της ως ισχυρής περιφερειακής δύναμης, εκμεταλλευόμενη τη σημαντική στρατηγική της θέση, την πληθυσμιακή της οντότητα και την οικονομική της δυνατότητα, παρά την κρίση που μαστίζει αυτήν την εποχή. Εγκαταλείπει την προοπτική της ένταξης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενισχύοντας στο εσωτερικό της το ισλαμικό απέναντι στο κοσμικό δυτικό κράτος. Διεκδικεί ρόλο ισότιμου συνομιλητή με τις μεγάλες δυνάμεις που αντιπαρατίθενται στην περιοχή. Διεκδικεί σε κάθε κατεύθυνση ζωτικό χώρο για τα επεκτατικά της σχέδια και επιχειρεί να ηγεμονεύσει στον ευρύτερο χώρο του Ισλάμ.

Το τουρκικό κράτος στην Κύπρο, η αποστρατιωτικοποίηση των νησιών, το «γκριζάρισμα» περιοχών, η επέκταση της κυριαρχίας της ΑΟΖ μέχρι τον παραλογισμό της μοιρασιάς στο Αιγαίο είναι μεν αβάσιμες και αστήρικτες διεκδικήσεις που παραβιάζουν κάθε κανόνα Διεθνούς Δικαίου, αλλά συνιστούν συγκροτημένη και μακροπρόθεσμη στρατηγική και όχι τακτικές επιλογές εσωτερικής κατανάλωσης, όπως ισχυρίζονται μερικοί. Η «Γαλάζια Πατρίδα» δεν είναι ευφημισμός, είναι αρθρωμένη και κλιμακούμενη πολιτική, της οποίας οι επιδιώξεις θα εκτυλίσσονται κάθε φορά που οι περιστάσεις το ευνοούν. Είναι μια στρατηγική που, είτε το θέλουμε είτε όχι, οφείλουμε να συμβιώσουμε μαζί της για τον επόμενο πολύ χρόνο.

Είναι φανερό ότι μέσα σε αυτό το τοπίο δεν μπορούμε να μείνουμε στο αμυντικό κάστρο του κατακτημένου ευρωπαϊσμού μας και να παρακολουθούμε τις εξελίξεις που συντελούνται στον χώρο. Οφείλουμε να σχεδιάσουμε, να διεκδικήσουμε και να κατακτήσουμε τον νέο ευρωπαϊκό, βαλκανικό και μεσογειακό μας ρόλο ως το ακραίο ευρωπαϊκό σύνορο. Ο πρώτος στόχος είναι να επιστρέψουμε με γρήγορα και αποφασιστικά βήματα στο κέντρο των ευρωπαϊκών εξελίξεων ως πρωταγωνιστής και όχι ως ουραγός. Να συνδέσουμε αυτήν την επιστροφή με τη σταθερή προσήλωση στην επιτάχυνση και εμβάθυνση της ευρωπαϊκής ενοποίησης. Η Ένωση πρέπει να αναχθεί όσο γίνεται ταχύτερα από συμπληρωματικός και αδύναμος πόλος σε ισχυρό παίκτη και πρωταγωνιστή στην παγκόσμια σκακιέρα.

Ο δεύτερος στόχος είναι μέσα στο πλαίσιο των συμμαχιών μας η Ελλάδα να επαναδιαπραγματευτεί με τη Δύση στο σύνολό της τον νέο στρατηγικό της ρόλο. Δεν μπορεί να συνεχίσει να παραδίδει μαθήματα πιστού και σταθερού συμμάχου και να εκλιπαρεί προστασία απέναντι σε ενδοσυμμαχικές απειλές.

Είμαστε η χώρα που μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια, την ειρήνη και τη συνεργασία στην ανατολική Μεσόγειο, που μπορεί να υποστηρίζει σθεναρά την ενσωμάτωση των δυτικών Βαλκανίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν είναι μόνο λόγοι συμπαράστασης και αλληλεγγύης αυτοί για τους οποίους η Ευρώπη και η Δύση οφείλουν να στηρίξουν τον νέο ρόλο. Είναι η ενεργός προστασία των συνόρων της. Είναι η δική της παραμεθόρια περιοχή.

Για αυτό, όμως, θα πρέπει να ανασυντάξουμε εσωτερικά τις δυνάμεις μας, για να διασφαλίσουμε το παρόν και το μέλλον του ελληνισμού, την ακεραιότητα και την κυριαρχία της χώρας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ούτε μία στιγμή ότι είμαστε ένα έθνος του οποίου ο πατριωτισμός αποτελεί συστατικό στοιχείο της φυσιογνωμίας και της ιστορικής του διαδρομής. Αυτό είναι το χρέος μας, πρωτίστως για την Κυβέρνηση που οφείλει όχι συγκυριακά, αλλά μόνιμα να συγκροτήσει ένα αδιατάρακτο εθνικό μέτωπο, έστω και τώρα, αλλά και κάθε υπεύθυνης πολιτικής δύναμης που οφείλει να συμβάλει θετικά σε αυτή την προσπάθεια.

Είμαστε εδώ για να υποστηρίξουμε την πατρίδα μας, όπως κάναμε επί πάρα πολλές δεκαετίες.

ΠΑΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ: ΜΑΣ ΠΡΟΞΕΝΕΙ ΕΝΤΥΠΩΣΗ Η ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΣΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ Δ. ΚΟΥΦΟΝΤΙΝΑ

Σεβόμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα, όπως προστατεύονται από το Σύνταγμα, τις διεθνείς συμβάσεις και τους νόμους. Έχουμε δε, επανειλημμένα καταδικάσει καταχρηστικές πρακτικές και πολιτικές ενάντια στα δικαιώματα των φυλακισμένων.

Όμως δεν είναι όλα τα εγκλήματα ίδια. Πολύ περισσότερο αυτά που στρέφονται κατά της Δημοκρατίας. Μας προξενεί λοιπόν εντύπωση η επιλεκτική αναφορά στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ στα δικαιώματα του Δημήτρη Κουφοντίνα, χωρίς να καταδικάζουν κατηγορηματικά τις τρομοκρατικές, δολοφονικές του ενέργειες.

ΔΕΣΜΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ, Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΙΛΥΣΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ ΜΕ THN ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ 22%

Συζήτηση στη Βουλή Επίκαιρης Ερώτησης του Γραμματέα Κ.Ο. Κινήματος Αλλαγής, Βασίλη Κεγκέρογλου

«Δεσμεύτηκε στον Βασίλη Κεγκέρογλου, ο Υφυπουργός Οικονομικών ότι θα επιλύσει το πρόβλημα της αδικίας με πρόσθετη φορολόγηση 22%, όσων δεν καλύψουν το όριο των υποχρεωτικών ηλεκτρονικών συναλλαγών».

 

Στην Ολομέλεια της Βουλής, συζητήθηκε σήμερα η Επίκαιρη Ερώτηση του Γραμματέα της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής και βουλευτή Ηρακλείου Κρήτης, Βασίλη Κεγκέρογλου, προς το Υπουργείο Οικονομικών για τον κίνδυνο της άδικης φορολόγησης λόγω μη κάλυψης του προβλεπόμενου ορίου του 30% του πραγματικού εισοδήματος με ηλεκτρονικές συναλλαγές κατανάλωσης αγαθών και υπηρεσιών.

Ο Βασίλης Κεγκέρογλου, τεκμηρίωσε ότι η τεράστια μείωση της καταναλωτικής δαπάνης το 2020 εκτός από το ότι καταδεικνύει τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει πάρα πολλά νοικοκυριά έχει και άλλες παρενέργειες για τους πολίτες μια από τις οποίες η φορολόγηση με επιπλέον 22% της φορολογικής διαφοράς όπως προβλέπεται από το άρθρο 15 του ν.4646/2019.

Η πτώση της κατανάλωσης και η αύξηση της ιδιωτικής αποταμίευσης υποδηλώνει ότι πέραν των μέτρων που δυσκόλεψαν τις συναλλαγές με κλειστές τις επιχειρήσεις, απαγόρευση κυκλοφορίας κλπ οι καταναλωτές λόγω του αισθήματος ανασφάλειας περιόρισαν ακόμα περισσότερο τις καταναλωτικές δαπάνες τους και ζήτησε την αναστολή του μέτρου για τα εισοδήματα του 2020.

Ο Υφυπουργός, κ. Βεσυρόπουλος απάντησε για λογαριασμό του Υπουργείου Οικονομικών ότι υπάρχει πράγματι το πρόβλημα που ανέδειξε ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, Βασίλης Κεγκέρογλου και θα φροντίσει να μην αδικηθεί κανείς από τους φορολογούμενους λόγω μείωσης της κατανάλωσης στις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας.

Συγκεκριμένα δεσμεύτηκε ότι το Υπουργείο Οικονομικών θα εξετάσει τα στοιχεία του 2020 και εφόσον δείξουν την ανάγκη, θα προχωρήσει σε παρέμβαση για να μην αδικηθούν φορολογούμενοι πολίτες.

Η παρέμβαση αυτή όπως είπε θα πραγματοποιηθεί πολύ πριν τις ημερομηνίες έναρξης υποβολής φορολογικών δηλώσεων.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΦΩΦΗΣ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ OPEN ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ «ΏΡΑ ΕΛΛΑΔΟΣ» ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΆΚΗ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΝΤΟΡΑ ΚΟΥΤΡΟΚΟΗ ΑΥΡΙΟ 21 /1

Η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά, θα παραχωρήσει συνέντευξη αύριο Πέμπτη 21 Ιανουαρίου και ώρα 09:00 στον τηλεοπτικό σταθμό Open και στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» με τους δημοσιογράφους Άκη Παυλόπουλο και Ντόρα Κουτροκόη.

Ρυθμός Επικαιρότητας | 20.1.2021

Φώφη Γεννηματά: Ναι στην επέκταση στα 12 ν.μ. – Ο πατριωτισμός είναι σήμα κατατεθέν μας

  • Το Κίνημα Αλλαγής στηρίζει το νομοσχέδιο για την επέκταση των χωρικών μας υδάτων στα 12 μίλια στο Ιόνιο και αναγνωρίζει ότι πρόκειται για μια θετική εξέλιξη για τα εθνικά θέματα, όπως είπε κατά την ομιλία της στη Βουλή η Πρόεδρος, Φώφη Γεννηματά. Η απόφαση αυτή, όμως, κατά την άποψή μας, δεν είναι ολοκληρωμένη. Θα έπρεπε να συνοδεύεται με ταυτόχρονη επέκταση νότια και ανατολικά της Κρήτης. Η μη επέκταση σ’ αυτές τις περιοχές δημιουργεί προβλήματα, ιδιαίτερα τώρα που ξεκινούν οι διερευνητικές επαφές με την Τουρκία
  • Είναι θετική εξέλιξη η επανεκκίνηση των διερευνητικών επαφών, διότι μπορούν να συμβάλουν στην αποκλιμάκωση της έντασης και να ανοίξουν, ενδεχομένως, το δρόμο για μια συμφωνημένη διευθέτηση του ζητήματος της οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας/ΑΟΖ – της μοναδικής μας διαφοράς, σύμφωνα με το Δίκαιο της Θάλασσας. Το πλαίσιο που διαμορφώθηκε το 2002 και έγινε ακόμα πιο συγκεκριμένο το 2013 και χρησιμοποιήθηκε, ώσπου διακόπηκαν οι επαφές το 2016, είναι ένα κεκτημένο ευνοϊκό, καθώς προσδιορίζει το καταληκτικό αντικείμενο των διερευνητικών.
  • Δεν επιτρέπεται, όμως, να συγχέονται οι διερευνητικές με την διαπραγμάτευση. Και δεν μπορούν να διεξαχθούν μέσα σε κλίμα έντασης και συνεχιζόμενων ακόμα και σήμερα προκλήσεων. Ούτε μπορεί να επιτρέπουμε να επαναληφθεί στην Ελλάδα αυτό που δυστυχώς ανέχτηκε να συμβεί η Ευρωπαϊκή Ένωση στην Κύπρο, που με τη χλιαρή καταδίκη των τουρκικών παρανομιών στην Κυπριακή ΑΟΖ επέτρεψε διαρκή παρανομία.
  • Η ανοχή στην επιθετικότητα και η πολιτική κατευνασμού εξάντλησε τα όρια της. Προτεραιότητα για τη χώρα μας αποτελεί η ενίσχυση της αποτρεπτικής ικανότητας – και γι’ αυτό στηρίξαμε τη σύμβαση με τα Rafale κι επιμείναμε στην αύξηση των δαπανών του προϋπολογισμού για την Εθνική Άμυνα, αλλά και επιμένουμε στην αξιοποίηση της αμυντικής βιομηχανίας – και η συνολικότερη οικονομική ανάπτυξη, για την οποία έχουμε παρουσιάσει ολοκληρωμένη πρόταση.
  • Κρίσιμο θέμα σε σχέση με την πορεία των σχέσεων με την Τουρκία, της Ελλάδας και της Ευρώπης αποτελεί και το Κυπριακό. Εμείς, στηρίζουμε πάντοτε την επίτευξη μιας δίκαιης και βιώσιμης λύσης, στη λογική της διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας, με σεβασμό των σχετικών ψηφισμάτων του ΟΗΕ και του κεκτημένου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Διότι είμαστε η παράταξη που έβαλε την Κύπρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ήταν κορυφαία στιγμή το Ελσίνκι το 1999, 20 χρόνια πριν, όπου η Ελλάδα έθεσε ως προϋπόθεση για να λάβει η Τουρκία το καθεστώς της υποψήφιας για ένταξη χώρας, αφενός ότι η Κύπρος θα μπει στην Ευρωπαϊκή Ένωση κι αφετέρου ότι η διμερής διαφορά μας στην οριοθέτηση θα επιλυθεί ειρηνικά, με βάση το Διεθνές Δίκαιο και το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Μια προϋπόθεση που δεν αξιοποίησε η κυβέρνηση της ΝΔ το 2004.
  • Ο πατριωτισμός είναι το σήμα κατατεθέν της Δημοκρατικής Παράταξης. Είναι η σφραγίδα του ΠΑΣΟΚ, που καθόρισε τον ρόλο και την ισχύ της χώρας μας στην Μεταπολίτευση. Ως ένα κυρίαρχο, περήφανο εθνικό κράτος που έπαιρνε διεθνείς πρωτοβουλίες. Είμαστε η παράταξη που έφερε την εθνική συμφιλίωση και τις κρίσιμες στιγμές διατήρησε αρραγές το εθνικό μέτωπο. Γιατί μόνο όταν υπάρχει αρραγές εθνικό μέτωπο μπορεί η Ελλάδα να εκπέμπει αποφασιστικότητα και πυγμή σιγουριά και αυτοπεποίθηση.

Υπόθεση Κουφοντίνα: Κάποια στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ έχουν επιλεκτικές ευαισθησίες

Σεβόμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα, όπως προστατεύονται από το Σύνταγμα, τις διεθνείς συμβάσεις και τους νόμους και γι’ αυτό έχουμε επανειλημμένα καταδικάσει ως Κίνημα Αλλαγής καταχρηστικές πρακτικές και πολιτικές ενάντια στα δικαιώματα των φυλακισμένων. Όμως, δεν είναι όλα τα εγκλήματα ίδια. Πολύ περισσότερο, αυτά που στρέφονται κατά της Δημοκρατίας. Μας προξενεί λοιπόν εντύπωση η επιλεκτική αναφορά στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ στα δικαιώματα του Δημήτρη Κουφοντίνα, χωρίς να καταδικάζουν κατηγορηματικά τις τρομοκρατικές και δολοφονικές του ενέργειες.

Περισσότερα ΕΔΩ

Στήριξη επιχειρήσεων-νοικοκυριών: Να επεκταθεί η επιστρεπτέα προκαταβολή & γενναία ρύθμιση 120 δόσεων με κούρεμα για τους συνεπείς

Ο 5ος γύρος της επιστρεπτέας προκαταβολής έχει διαθέσιμα 1,5 δις ευρώ για 700.000 επιχειρήσεις, την ώρα που στον 4ο γύρο δόθηκαν 2,2 δις ευρώ σε μόλις 458.000 επιχειρήσεις. Επίσης, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την Εφορία στο σύνολό τους φτάνουν τα 106 δις ευρώ, ενώ την 1η Μαΐου θα πρέπει να πληρωθούν υποχρεώσεις ύψους 3 δις ευρώ που βρίσκονται σε αναστολή, όταν το μέτρο των 12 και 24 δόσεων κρίνεται ανεπαρκές.Έτσι, χρειάζεται επέκταση της επιστρεπτέας προκαταβολής και το 70% του ποσού να μην επιστρέφεται, όπως και να θεσπιστεί η μη επιστροφή του 50% για τους τρεις πρώτους γύρους. Επίσης, μια γενναία ρύθμιση 120 δόσεων που θα περιλαμβάνει και κούρεμα της οφειλής κατά 30% για τους συνεπείς. Περισσότερα ΕΔΩ

Εργασιακές σχέσεις: Ο κορονοϊός έφερε… πανδημία για τους εργαζομένους!

Σε πανδημία για τους εργαζομένους εξελίσσεται η πανδημία του κορονοϊού, καθώς έρευνα του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ δείχνει ότι έξι στους 10 μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα είδαν τις αποδοχές τους να μειώνονται τους τελευταίους 10 μήνες, ενώ όσοι εργάστηκαν με τηλεργασία δούλεψαν για περισσότερες ώρες χωρίς να πληρωθούν. Σχεδόν ένας στους δύο εργαζομένους δηλώνει απαισιόδοξος για την επόμενη μέρα, η οποία απαιτεί ασφάλεια και προοπτική, αυστηρούς εργασιακούς κανόνες και ελέγχους για την τηλεργασία. Απαιτεί να μην υπάρχουν απλήρωτες υπερωρίες και περισσότερες θέσεις μερικής απασχόλησης που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ. Εμείς, ως Κίνημα Αλλαγής, θα είμαστε πάντα δυναμικά στο πλευρό των εργαζομένων και των ανέργων, ζητώντας κίνητρα για πρόσληψη νέων εργαζομένων ώστε να αυξηθεί το διαθέσιμο εισόδημα και ν’ αναθερμανθεί η αγορά και να μειωθεί η ανεργία, αλλά και να ενισχυθούν έτσι οι μισθοί και ο ρόλος των εργαζομένων στην εποχή μετά την πανδημία. Περισσότερα ΕΔΩ

Με παρέμβασή μας θα αλλάξει το όριο φορολόγησης βάσει των ηλεκτρονικών συναλλαγών

Τη δέσμευση του υφυπουργού Οικονομικών ότι θα εξεταστεί το ζήτημα του κινδύνου άδικης φορολόγησης, λόγω μη κάλυψης του προβλεπόμενου ορίου του 30% του πραγματικού εισοδήματος με ηλεκτρονικές συναλλαγές, απέσπασε κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης που είχε καταθέσει ο γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κινήματος Αλλαγής, Βασίλης Κεγκέρογλου.

Όπως τόνισε ο κ. Κεγκέρογλου, η τεράστια μείωση της καταναλωτικής δαπάνης το 2020 σημαίνει ότι ο κίνδυνος αυτός είναι υπαρκτός για πολλά νοικοκυριά, τα οποία, σ’ αυτή την περίπτωση, θα επιβαρυνθούν με φόρο 22%. Από την πλευρά του, ο κ. Βεσυρόπουλος απάντησε ότι η κυβέρνηση θα φροντίσει να μην αδικηθεί κανείς από τους φορολογούμενους και συγκεκριμένα το Υπουργείο Οικονομικών

θα εξετάσει τα στοιχεία του 2020 και εφόσον δείξουν την ανάγκη, θα προχωρήσει σε παρέμβαση.

 

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews (admin)

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews (admin)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *