ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΜΕΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΡΑΧΙΣΑΡΙΔΗ


0
(0)

Ένας “αθόρυβος” άνθρωπος του Ελληνικού θεάτρου, αλλά τόσο “ανήσυχος” και δημιουργικός συνάμα, μας αποχαιρέτησε σήμερα, ο Γιάννης Καραχισαρίδης.

Υπηρέτησε με ήθος, σοβαρότητα και αξιοσύνη τόσο το Θέατρο με τις δεκάδες σκηνοθεσίες του, όσο και τις διοικητικές θέσεις στο Φεστιβάλ Αθηνών, τα Δη.Πε.Θε. Κοζάνης & Βέροιας, αλλά και το θεσμό των Special Olympics.

Με το έργο του τίμησε κάθε θέση ευθύνης που ανέλαβε και όλοι οι άνθρωποι του θεάτρου γνώριζαν τη σύνεση και την αγάπη του για το θέατρο και τους ανθρώπους του.

Το έργο του θα αποτιμάται ως θεμέλιο και σημείο αναφοράς για το τι σημαίνει χρηστή Διοίκηση στον Πολιτισμό σήμερα. Αντίο άξιε και ευγενικέ Γιάννη.

ΚΑΤΩΤΕΡΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ Η ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Τον περασμένο Ιούλιο ο Πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, αγνοώντας την πάγια πρακτική από το 1974 όλων των κυβερνήσεων και όλων των προκατόχων του, όρισε στην κορυφή της ηγεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης ένα πρόσωπο με αναμφισβήτητη μεν την έξωθεν καλή μαρτυρία, αλλά και χωρίς οποιαδήποτε εμπειρία ή επαφή με τον νευραλγικό και ευαίσθητο χώρο της Δικαιοσύνης.

Δέκα μήνες μετά τα αποτελέσματα αυτής της επιλογής είναι απογοητευτικά:

  • Οι πολιτικές πρωτοβουλίες και αποφάσεις του Υπουργείου λαμβάνονται κατά σύστημα μονομερώς και αιφνιδιαστικά χωρίς, τις περισσότερες φορές, οποιαδήποτε ουσιαστική διαβούλευση και σεβασμό στην άποψη των θεσμικών φορέων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την νυκτερινή τροπολογία για το δικαστικό ένσημο στις αναγνωριστικές αγωγές. Θυμίζουμε ότι ανάλογες αυταρχικές λογικές δοκιμάστηκαν και στο πρόσφατο παρελθόν, χωρίς όμως να επιλύσουν οποιοδήποτε πρόβλημα, είχαν δε τύχει της σφοδρής καταδίκης από την σημερινή κυβερνητική παράταξη.
  • Παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση και ατολμία στην προώθηση ολοκληρωμένων λύσεων για τον εκσυγχρονισμό και επιτάχυνση της Δικαιοσύνης, όπως η γενίκευση και διάχυση του e-justice, που θέσπισε η κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. μετά το 2009 και που σήμερα εν μέσω COVID-19 καθίσταται όχι απλά αναγκαία, αλλά όρος φυσικής επιβίωσης και ευημερίας για την χώρα μας και για τους συλλειτουργούς της Δικαιοσύνης. Την ίδια στιγμή αγνοούνται οι προτάσεις των εμπλεκόμενων φορέων σε μια σειρά ζητήματα με παράδειγμα την αναγκαία αναμόρφωση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.
  • Παρατηρείται επίσης μεγάλη καθυστέρηση, αδράνεια και έλλειψη συντονισμού στην λήψη των απαιτούμενων προστατευτικών – ρυθμιστικών μέτρων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας στην ελληνική Δικαιοσύνη, με προφανές παράδειγμα την έκδοση των διαφόρων ΚΥΑ την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή και ενίοτε εν μέσω νύχτας.
  • Είναι δε οφθαλμοφανής η έλλειψη συντονισμού και η περιθωριοποίηση των αρμοδίων παραγόντων του Υπουργείου με τις αποφάσεις να λαμβάνονται και να επικοινωνούνται σε κεντρικό επίπεδο.

Εν μέσω αυτών των δυσλειτουργιών, που ήταν εμφανείς και πριν την πανδημία, το Υπουργείο Δικαιοσύνης εμφανίστηκε και πάλι κατώτερο των περιστάσεων. Η αιφνιδιαστική ανακοίνωση από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο στις 21.4.2020 της μερικής επαναλειτουργίας των Δικαστηρίων, χωρίς προπαρασκευαστικά μέτρα ασφαλείας, χωρίς συγκεκριμένο ποιοτικό και ποσοτικό χρονοδιάγραμμα και χωρίς προηγούμενη συνεννόηση με τους εμπλεκόμενους φορείς εντάσσεται στην ίδια πρακτική. Την ίδια στιγμή δε που άρον άρον ανοίγουν μόνον οι υποθέσεις εκείνες που αφορούν την διευκόλυνση των Τραπεζών σε Πρωτοδικεία, Ειρηνοδικεία και Υποθηκοφυλακεία, δεν υπάρχει καμία μέριμνα και καμία ενημέρωση για το τι μέλλει γενέσθαι με τις τα μέτρα προστασίας της Α΄ κατοικίας που λήγουν την προσεχή Πέμπτη 30.4.2020, χωρίς αυτή τη στιγμή να γνωρίζουν οφειλέτες, δανειστές και δικηγόροι τι ακολουθεί από τον Μάιο. Αντίστοιχα, στη Διοικητική Δικαιοσύνη, αντί της εφαρμογής ηλεκτρονικών μέσων προκρίνεται η συζήτηση υποθέσεων με δήλωση μόνο εφόσον και τα δύο μέρη συναινούν, πράγμα που εξαρτά τη συζήτηση από τη βούληση κάθε διαδίκου και του εκπροσώπου του Δημοσίου.

Ο νευραλγικός χώρος της Δικαιοσύνης είναι δυστυχώς και πάλι σε αναβρασμό. Η κυβέρνηση οφείλει να τον αφουγκραστεί, να εδραιώσει σχέσεις σεβασμού και διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και να δράσει τάχιστα για την θεραπεία όλων των σφαλμάτων και των αρρυθμιών. Σε κάθε περίπτωση η πρωτοβουλία και η ευθύνη ανήκει ακέραια στον Πρωθυπουργό.

Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ

Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας αποτελεί «επιστροφή» στο χθες. Στο σύνολό του σχεδόν αποτελείται από διατάξεις για τη διοίκηση, τις εξετάσεις, τη βαθμολογία και για τεχνικές ρυθμίσεις!

Δεν υπάρχει κανένα συνολικό σχέδιο για τη αναβάθμιση του σχολείου, καμιά νέα ιδέα. Μια συντηρητική πνοή διατρέχει το νομοσχέδιο. Από το λαϊκισμό του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. οδηγούμαστε στο διοικητισμό της Ν.Δ., από τη μια αδιέξοδη πολιτική στην άλλη. Η ουσία του σχολείου λείπει. Η εκπαίδευση και πολύ περισσότερο η παιδεία δεν είναι ούτε καν στα ζητούμενα.

Δεν υπάρχει κανένα μέτρο για την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης – αντίθετα αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, γεγονός που επιβαρύνει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας και της διαπαιδαγώγησης. Η επιχειρούμενη σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου με την εισαγωγή διακριτών γνωστικών αντικειμένων δείχνει την πλήρη άγνοια του Υπουργείου για το περιεχόμενο του τόσο σημαντικού θεσμού του νηπιαγωγείου.

Εισάγει το Υ.ΠΑΙ.Θ ένα άκρως αναχρονιστικό και αντιεκπαιδευτικό μέτρο στην εγγραφή των μαθητών στα ΕΠΑ.Λ. θέτοντας όριο ηλικίας τα 17 έτη! Είναι προφανές ότι η Ν.Δ. ωθεί ένα μέρος των νέων προς την κατάρτιση και την ιδιωτική εκπαίδευση για κομματικούς και ιδεολογικούς λόγους.

Στην ανώτατη εκπαίδευση, το νομοσχέδιο δεν συμβάλει στη χάραξη μιας εθνικής πολιτικής για την εκπαίδευση και την έρευνα μέσω της εκπόνησης ενός «Εθνικού Οδικού Χάρτη».

Επιβεβαιώνονται για ακόμα μια φορά οι Δέσμες, ως σύστημα πρόσβασης, οι οποίες προκαλούν πολλές στρεβλώσεις στο λύκειο και υπονομεύουν την κύρια μορφωτική αποστολή του επιβάλλοντας στους μαθητές ένα μονομερές περιεχόμενο ημιτελούς γενικής εκπαίδευσης.

Το Εθνικό Απολυτήριο, χαρακτηριστικό στοιχείο των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων, που το διαλαλούσε υποκριτικά η Ν.Δ., εξαφανίστηκε. Επιμένουμε στη θέσπιση του Εθνικού Απολυτηρίου, ενός διαχρονικού μεταρρυθμιστικού αιτήματος, που μπορεί να αποτελέσει λύση σε πολλά χρονίζοντα προβλήματα, που θα έχει αξιόπιστο περιεχόμενο και θα επιλύει οριστικά το σύστημα πρόσβασης.

Ανάγκη της κοινωνίας είναι να υπερβούμε κομματικά στεγανά σε ό,τι αφορά τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής και να δημιουργούμε συναινέσεις, που θα ενώνουν τους εκπαιδευτικούς, που θα έχουν θετικό αντίκτυπο στους μαθητές και τις οικογένειές τους, αφού θα πρόκειται για πολιτικές μακρόπνοες με ένα συλλογικό όραμα για το τι σχολείο θέλουμε σε μια κοινωνία, σε έναν κόσμο που αλλάζουν διαρκώς.

Το ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ θεωρεί ότι το νομοσχέδιο γυρίζει την εκπαίδευση σε παλιές περπατησιές. Ζητά να μην κατατεθεί πριν διεξαχθεί ουσιαστικός διάλογος. Η εκπαίδευση δεν είναι διοικητικός οργανισμός. Είναι κοινωνικός και πολιτικός, μορφωτικός και παιδαγωγικός θεσμός. Θέλει σχέδιο και όραμα. Θέλει πολιτική πρόταση, που να διαποτίζεται από τις σύγχρονες αλλαγές και να δημιουργεί το αύριο.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *