ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΜΕΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ – ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ, ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΣ ΒΡΑΧΙΟΝΑΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ: «ΜΕ ΛΕΝΕ ΡΙΖΟ ΚΙ ΟΠΩΣ ΘΕΛΩ ΤΑ ΓΥΡΙΖΩ»


0
(0)

Ανακοίνωση Τομέα Αθλητισμού Κινήματος Αλλαγής

Αυγενάκης, εκτελεστικός βραχίονας Μητσοτάκη: «Με λένε Ρίζο κι όπως θέλω τα γυρίζω»

Κάθε τρεις και λίγο ο Υφυπουργός φέρνει μια τροπολογία για τον Αθλητισμό, σε άσχετα Νομοσχέδια, συνεχίζοντας την τραγωδία που έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο Σωματεία, Ενώσεις και Ομοσπονδίες, με την έγκριση Μητσοτάκη.

Το αδιέξοδο επιβεβαιώνεται από την εξέλιξη του «πολυδιαφημισμένου» Μητρώου της Γ.Γ.Α., με αριθμούς, που μέχρι σήμερα έχουν ως εξής:

  • Προεγγεγραμμένα Σωματεία: 5.274
  • Αιτήσεις που έχουν ελεγχθεί: 3.403
  • Εγγεγραμμένα στο Μητρώο: 1.997

Δηλαδή το 38% των προεγγεγραμμένων Αθλητικών Σωματείων μπορούν να ψηφίσουν στις επερχόμενες εκλογές των Αθλητικών Ομοσπονδιών.

Το Μητρώο παρά την υπεράνθρωπη προσπάθεια των εργαζόμενων στην Γ.Γ.Α. αλλά και με εξωτερική «προσφιλή» εταιρεία, που προσέλαβε με απευθείας ανάθεση ο Υφυπουργός και αμοιβή 40.000€. (όπως ειπώθηκε στη Βουλή), βαδίζει πολύ αργά!

Σα να μη φτάνει αυτό, έχουν προστεθεί στην ταλαιπωρία των Σωματείων, για να ξεπεράσουν τη γραφειοκρατία της Γ.Γ.Α. και άλλα εμπόδια, όπως ο αποκλεισμός όσων προσπαθήσουν και δεύτερη φορά να διορθώσουν τα έγγραφα που υποβάλλουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα. Όποιος κάνει λάθος στην επανυποβολή, αποβάλλεται μέχρι νεωτέρας από το Μητρώο και μάλιστα με ιδιαίτερα τονισμένη παρατήρηση μέσα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Εν μέσω κορωνοΐού, τα Σωματεία οφείλουν να απευθύνονται σε Δημόσιους Φορείς, όπως Δ.Ο.Υ., Πρωτοδικεία, Περιφέρειες, Δήμους κ.λπ., για να συμπληρώσουν τις παράλογες γραφειοκρατικές απαιτήσεις του Μητρώου της Γ.Γ.Α., για να ολοκληρώσουν την εγγραφή τους.

Ακόμη, μέχρι πριν από λίγο, τα Σωματεία μπορούσαν να δουν τις ελλείψεις τους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και με παρέμβαση της εξωτερικής «προσφιλούς» εταιρείας που προσλήφθηκε καταργήθηκε και αυτή η ενημέρωση.

Τα Σωματεία ταλαιπωρούνται και αιμορραγούν οικονομικά, προστρέχοντας σε βοήθεια νομικών γραφείων, λογιστών κ.λπ., συν ότι έχουν ξοδέψει στη πολύμηνη γραφειοκρατική διαδικασία, για να λάβουν την επιχορήγηση των 2.500€ που έχει υποσχεθεί ο Υφυπουργός.

Μετά τα παραπάνω, αντιλαμβάνεται κανείς γιατί πολλά Σωματεία εγκαταλείπουν κάθε προσπάθεια εγγραφής τους στο Μητρώο, διοικήσεις εγκαταλείπουν απογοητευμένες τα Σωματεία και αποψιλώνεται ο Αθλητισμός από εθελοντές, κυρίως από την ακριτική και νησιωτική περιφέρεια.

Το Μητρώο ξεκίνησε για να ενισχυθούν οικονομικά τα Αθλητικά Σωματεία και έχει μετατραπεί σε «καρμανιόλα», για να χειραγωγήσει ο Υφυπουργός και η Νέα Δημοκρατία τις εκλογές των Αθλητικών Ομοσπονδιών.

Αντί να δώσει παράταση του Μητρώου μέχρι την 31.12.2021, να απλοποιήσει τις διαδικασίες και να δώσει ανάσα στα Σωματεία, το περιορίζει και κάνει ακατόρθωτη την εγγραφή των Σωματείων στο Μητρώο.

Ο λόγος προφανής! Φαίνεται ότι, είναι άσχετος και με εκλογικές διαδικασίες, γιατί από ότι φαίνεται δεν θα κερδίσει καμιά μεγάλη Ομοσπονδία ακόμη και με τα τερτίπια του. Με την τακτική του τιμωρεί τα Σωματεία και τις Ομοσπονδίες.

Μέσα στην «αλυσίδα» των νομοθετημάτων που έφερε και ψηφίστηκαν μόνο από τη Νέα Δημοκρατία, έλεγε ότι οι εκλογές των Ομοσπονδιών θα μπορούν να γίνουν από 1η Νοεμβρίου 2020 έως 31η Δεκεμβρίου 2020, στη συνέχεια το έκανε από 1η Νοεμβρίου 2020 έως 15η Φεβρουαρίου 2021 και τώρα με την τελευταία τροπολογία λέει ότι όποια Ομοσπονδία προκηρύξει εκλογές πριν την 1η Ιανουαρίου 2021, αυτόματα εκπίπτει, φωτογραφίζοντας τον ΣΕΓΑΣ.

Διορίστε τις διοικήσεις που επιθυμείτε με τους αρεστούς σας!

Όσο για τις επιχορηγήσεις των Σωματείων, σύρθηκε να ανακοινώσει ότι, όλα τα προεγγεγραμμένα Σωματεία θα λάβουν την επιχορήγηση και τώρα τα γυρίζει ανακοινώνοντας πως την επιχορήγηση θα λάβουν μόνο τα ήδη εγγεγραμμένα στο Μητρώο.

Δηλαδή… «Με λένε Ρίζο κι όπως θέλω τα γυρίζω»!

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κινήματος Αλλαγής, με επικεφαλής τον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο Βασίλη Κεγκέρογλου και τον Εισηγητή Δημήτρη Κωνσταντόπουλο, άσκησε δριμύτατη κριτική προς τον Υφυπουργό Αθλητισμού και την Κυβέρνηση για την εργαλειοποίηση του Μητρώου με στόχο τη χειραγώγηση του Αθλητικού Κινήματος.

Καταλήγοντας, ήρθε η ώρα να μπει «φρένο» στο παραλήρημα νομοθετικού έργου, με τη Βουλή να σύρεται τόσες φορές σε ψήφιση κατακερματισμένων διατάξεων για τον Αθλητισμό.

Αφήστε τα Σωματεία ήσυχα στη δύσκολη συγκυρία που βιώνουμε όλοι και αφήστε τις Ομοσπονδίες να κάνουν εκλογές με την αθλητική δραστηριότητα και την αθλητική αναγνώριση, όπως ομόφωνα ζήτησε η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή.

Σταματήστε να ανακοινώνετε σε κομματικές εκδηλώσεις της Ν.Δ. υποψηφίους της αρεσκείας σας, με «σκονάκια» του Πρωθυπουργού και αντιληφθείτε επιτέλους ότι είστε θεσμικό όργανο.

ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ: ΑΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΑΝΙΚΑΝΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΝΔ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΙΣ ΛΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Ο ΤΟΠΟΣ

Εισαγωγική Ομιλία της Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής, Φώφης Γεννηματά στη συνεδρίαση της Κ.Ο.

Συντρόφισσες, Σύντροφοι,

Οι δύσκολες μέρες για την υγεία και την ζωή των πολιτών συνεχίζονται.

Όπως και για την οικονομία, τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους και τους άνεργους.

Η Ελληνική κοινωνία έχει τελείως διαφορετικά συναισθήματα από ότι στο πρώτο κύμα της πανδημίας την άνοιξη.

Τότε είχαν όλοι την αισιοδοξία ότι θα τα καταφέρουμε, ότι γρήγορα οι δυσκολίες στο μαγαζί, στη δουλειά, στο να τα «βγάλουν πέρα» θα ξεπερασθούν.

Σήμερα ο πολίτης βλέπει ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ στάθηκε αδύναμη και ανίκανη:

Να περιορίσει την ένταση, να καθυστερήσει και να αντιμετωπίσει το δεύτερο κύμα της πανδημίας.

Να ενισχύσει το ΕΣΥ και τους ανθρώπους του.

Να προστατέψει ιδιαίτερα τη Βόρεια Ελλάδα, λόγω των χερσαίων συνόρων.

Να στηρίξει εργαζόμενους και επιχειρήσεις.

Να στηριχθεί το λιανεμπόριο.

Να προλάβει λουκέτα και απολύσεις.

Να πάρει αποτελεσματικά μέτρα έτσι ώστε να μείνει όρθια η κοινωνία και ζωντανή η οικονομία.

Η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα για το αύριο ενισχύoνται και αυτό αποτελεί προμήνυμα απειλής για το μέλλον της χώρας και το πολιτικό σύστημα.

Για να καλύψει τις ευθύνες της, τα λάθη και τις παραλείψεις, η Κυβέρνηση διολισθαίνει στον αυταρχισμό και στον έλεγχο της επικοινωνίας και των ΜΜΕ.

Θέλει να ακούγεται μόνο η δική της φωνή.

Το ψέμα και την υπερβολή βαφτίζει φωνή της αλήθειας.

Η Κυβέρνηση της ΝΔ , είναι πια ορατό ότι δεν μπορεί να δώσει τις λύσεις που χρειάζεται σήμερα ο τόπος.

Η πολιτική της κλείνει κάθε προοπτική για ένα μέλλον Δημοκρατίας, βιώσιμης ανάπτυξης και κοινωνικής προστασίας.

Το δήθεν φιλελεύθερο προσωπείο πέφτει και αναδεικνύεται το πραγματικό πρόσωπο της Ελληνικής δεξιάς.

Το πρόσωπο του παραδοσιακού πολιτικού και ιδεολογικού αντιπάλου του ΠΑΣΟΚ και του Κινήματος Αλλαγής.

Χρειάζεται φρένο στην συντηρητική οπισθοδρόμηση.

Αυτός είναι ο ρόλος μας σήμερα.

Η Κυβέρνηση δεν μπορεί να δώσει διέξοδο στον τόπο, όπως και η προηγούμενη που δοκιμάστηκε και απέτυχε.

Οι πολίτες δεν έχουν να περιμένουν τίποτα άλλο από αυτούς.

Μέσα από αυτήν την πρωτόγνωρη δοκιμασία, αναδεικνύεται πιο εμφατικά η φυσιογνωμία και η ταυτότητα του Κινήματος μας.

Δεν καλύπτουμε μόνο το κενό αξιόπιστης αντιπολίτευσης που αφήνει ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά προβάλλουμε πλέον λύσεις αξιόπιστης διακυβέρνησης.

Μόνο το Κίνημα Αλλαγής έχει το σχέδιο, τους ανθρώπους και τις δυνατότητες να κάνει πράξη τη Νέα Αλλαγή, που έχει ανάγκη σήμερα η κοινωνία για να βγει όρθια και ισχυρή από αυτήν τη δοκιμασία.

Όλο και περισσότεροι Έλληνες αντιλαμβάνονται την ανάγκη να αποκτήσει η χώρα σήμερα μια αξιόπιστη προοδευτική Αντιπολίτευση και αύριο, όταν το πολιτικό σκηνικό θα αναδιαταχθεί, μια αποτελεσματική προοδευτική Κυβέρνηση.

Η επιμονή μας στην αυτόνομη πορεία, αποδίδει καρπούς.

Κάνουμε αντιπολίτευση ουσίας και όχι βιτρίνας ή ευκαιρίας.

Είναι πολλοί οι κύκλοι που πασχίζουν να κρατήσουν ζωντανό τον σημερινό δικομματισμό και μέσα σε αυτόν να εντάξουν ως δορυφόρο ή συμπλήρωμα το Κίνημα Αλλαγής.

Δεν θέλουν τον πρωταγωνιστικό του ρόλο.

Ιδιαίτερα ενοχλείται το σύστημα εξουσίας του Μαξίμου.

Ακριβώς επειδή ενοχλούμε.

Ακριβώς επειδή είμαστε οι μόνοι που αναδεικνύουμε διαρκώς με κριτική και προτάσεις τι γίνεται λάθος και τι πρέπει να γίνει.

Ακριβώς γιατί ορθώνουμε ανάστημα με την καθαρή πατριωτική μας ταυτότητα.

Ακριβώς γιατί θέλουν να προεξοφλήσουν μελλοντικά εκλογικά σενάρια.

Όσα κέντρα και παράκεντρα μεθοδεύουν ένα Κίνημα Αλλαγής ελεγχόμενο, χειραγωγούμενο ή διαρκώς χειμαζόμενο, ματαιοπονούν.

Δεν θα βρουν σωσίβιο σωτηρίας τους, στον δικό μας χώρο.

Προκαλούν την λογική και το συναίσθημα όσων κράτησαν την Παράταξη όρθια, έμειναν στα δύσκολα και σήμερα θέλουν να την δουν να πρωταγωνιστεί ξανά.

Η αμετανόητη παράταξη των Greek statistics και των διπλών στοιχείων δεν πρόκειται να κρυφτεί πίσω από δήθεν κεντρώα προσωπεία, όπως δεν κατάφερε ο ΣΥΡΙΖΑ να υποδυθεί την σύγχρονη Κεντροαριστερά.

Ας τα ξεχάσουν λοιπόν αυτά.

Έχουμε ευθύνη απέναντι στην Ελληνική κοινωνία να θυμίζουμε και να αποκαλύπτουμε την πραγματική τους ταυτότητα, τις ιστορικές ευθύνες τους για την κατρακύλα της χώρας.

Έχουμε ευθύνη να υπάρχουμε ως ισχυρή Προοδευτική Δύναμη, ειδικά τώρα που ο παγκόσμιος συσχετισμός αλλάζει με την ανάκαμψη των Δημοκρατικών δυνάμεων και της Σοσιαλδημοκρατίας.

Τις πολιτικές δυνάμεις που αποτελούν τη μόνη εγγύηση για την ανασύνταξη του κοινωνικού κράτους και τη μάχη κατά των ανισοτήτων που φέρνει η πανδημία σε παγκόσμια κλίμακα.

Και η δική μας υπόσχεση είναι ότι θα σταθούμε όρθιοι και απέναντι σε ό,τι κρατά τη χώρα καθηλωμένη σε ό,τι εμποδίζει την κοινωνία να ανασάνει.

Μπορούμε και θα τα καταφέρουμε.

Ανοίγουμε την περπατησιά μας για να διεκδικήσουμε πρωταγωνιστικό ρόλο στην πολιτική ζωή.

Με το βλέμμα στο μέλλον.

Με σχέδιο, με προτάσεις, αυτό κάνουμε και τους τελευταίους  10 μήνες τώρα με την πανδημία.

Ο κ. Μητσοτάκης δείχνει τώρα, ενόψει του εμβολίου «που θα τα λύσει όλα», πάλι «την ανεμελιά του», που τη παραδέχθηκε.

Είμαστε οι πρώτοι που διακηρύσσουμε την ανάγκη του εμβολιασμού για να αντιμετωπιστεί η πανδημία. Και ζητήσαμε να δώσουμε το παράδειγμα όλοι οι πολιτικοί με την συμμετοχή μας.

Όμως θα χρειασθούν αρκετοί μήνες για να λειτουργήσουν τα αποτελέσματα του και στο μεσοδιάστημα ο ιός και οι συνέπειές του θα είναι «εδώ».

Έχουμε πολύ δρόμο, δεν μπορεί να μένουμε αδρανείς, να μετράμε κάθε μέρα απώλειες σε ανθρώπινες ζωές.

Η πανδημία βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή.

Ένας συγκεκριμένος οδικός χάρτης, είναι τώρα αναγκαίος για τις επόμενες ενέργειες αντιμετώπισής της ώστε να αποφευχθούν νέα λάθη και να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα.

Οδικός χάρτης με τέσσερεις προτάσεις ορόσημα.

Ασφαλές άνοιγμα κατά περιοχές

Με βάση πλήρη επιδημιολογική εικόνα κάθε περιοχής, που αποκτάται με μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ, απελευθερώνουμε σταδιακά τις κοινωνικές και οικονομικές δραστηριότητες.

Τα τεστ γίνονται με μέριμνα της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας με κινητά συνεργεία, ακόμη και στο σπίτι ή σε ειδικές δομές με ραντεβού.

Ανοιχτά επιδημιολογικά δεδομένα

Οι αποφάσεις για το σταδιακό άνοιγμα περιοχών, προϋποθέτουν ολοκληρωμένο αξιόπιστο μητρώο κρουσμάτων και πρόσβαση στα επιδημιολογικά δεδομένα.

Δομές αποκατάστασης

Δημιουργία δομών αποκατάστασης σε κάθε περιφέρεια της χώρας με διεπιστημονική ομάδα, ώστε να αντιμετωπισθούν οι επιπλοκές του covid-19 στην υγεία των πολιτών.

Εμβολιασμός

Το κρίσιμο ζήτημα φυσικά είναι η επαρκής και έγκαιρη προμήθεια των εμβολίων σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σωστή προετοιμασία για τον εμβολιασμό, διαφανής διαδικασία και κριτήρια προτεραιότητας εμβολιασμού του πληθυσμού. Ενημέρωση του πληθυσμού με αξιοποίηση των ειδικών επιστημόνων, και των ιατρικών συλλόγων, χωρίς λογικές νέας «λίστας Πέτσα».

Η ενίσχυση του ΕΣΥ με επαρκές προσωπικό και μέσα, η μονιμοποίηση όλου του επικουρικού προσωπικού, όπως και η έμπρακτη αναγνώριση της μεγάλης προσφοράς των υγειονομικών με την ένταξή τους στα βαρέα-ανθυγιεινά και τη χορήγηση δώρου Χριστουγέννων, είναι και παραμένει επείγουσα προτεραιότητα.

Φυσικά και θα συνεχίσουμε να ασκούμε πίεση στην Κυβέρνηση.

Για όλα αυτά τα ζητήματα κάλεσα τον κ. Μητσοτάκη στη Βουλή, φυγομάχησε. Προτιμά την ασφάλεια των εξαγγελιών και του μονολόγου.

Συντρόφισσες, Σύντροφοι,

Η υπόθεση των κυρώσεων ενάντια στην Τουρκία από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κατέληξε σε ένα φιάσκο για την Ευρώπη και ήττα για την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό προσωπικά.

Ούτε ήπιες ούτε σκληρές κυρώσεις επιβάλλονται.

Όλα παραπέμπονται στο μέλλον.

Αντί για βήματα μπροστά η Ευρώπη κάνει βήματα πίσω, πίσω και από τις αποφάσεις του περασμένου Οκτωβρίου.

Η απροθυμία της Ευρώπης να λάβει τα αναγκαία μέτρα θα αποθρασύνει ακόμη περισσότερο την Τουρκία.

Η κυβέρνηση έδειξε την πλήρη ανικανότητά της να προωθήσει στις Βρυξέλλες τα Ελληνικά συμφέροντα.

Η έλλειψη αποφασιστικότητας και η διαρκής υποχωρητικότητα , μας οδήγησαν εδώ. Η Κυβέρνηση δεν έχει ξεκάθαρη στρατηγική στο θέμα της Τουρκίας και αυτό πληρώνουμε.

Συντρόφισσες, Σύντροφοι,

Οι αρνητικές συνέπειες της πανδημίας και του νέου lockdown στην οικονομία είναι ήδη ορατές.

Η ύφεση φθάνει σε διψήφια νούμερα, το δημόσιο χρέος και τα ελλείμματα διογκώνονται, ο τζίρος στην αγορά μειώνεται και η νέα γενιά κόκκινων δανείων προβάλλει απειλητικά.

Η Κυβέρνηση δεν ανταποκρίνεται στα προβλήματα.

Προγράμματα ρευστότητας εξαγγέλλονται, αλλά οι μικρομεσαίοι βλέπουν τις Τράπεζες να στηρίζουν μόνο τους μεγάλους και ισχυρούς τους πελάτες με την ανοχή της Κυβέρνησης.

· Με το «άνοιγμα» οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, θα βρουν μπροστά τους υποχρεώσεις, την απειλή του νέου πτωχευτικού και τους πλειστηριασμούς της Α’ κατοικίας.

· Καταστρατηγούνται εργασιακά δικαιώματα, η Κυβέρνηση εφαρμόζει το δόγμα «μισός μισθός-μισή δουλειά».

· Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι με την ενθάρρυνση του Υπουργείου Εργασίας, οι ξενοδόχοι ζητούν μείωση αποδοχών των εργαζομένων στον Τουρισμό κατά 20% και κατάργηση της υποχρεωτικής εφαρμογής των συμβάσεων, ανοίγοντας τον δρόμο στην εργασιακή ζούγκλα. Από ανθρώπους που πλήρωσαν ήδη την κρίση με τις αναστολές εργασίας, ανεργία, και την μείωση των αποδοχών τους το 2020. Είναι ντροπή ότι εποχιακά εργαζόμενοι στον τουρισμό κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς επίδομα ανεργίας τα Χριστούγεννα.

Δεν είναι σύμπτωση η κατάργηση του οργανισμού στα ΕΛΤΑ και η μείωση του προσωπικού στα κανάλια.

Η Κυβέρνηση για να τονώσει την ανταγωνιστικότητας του Τουρισμού να προχωρήσει στη μείωση του ΦΠΑ σε εστίαση και διαμονή το 6%, ώστε το 2021 να γίνει γρήγορα η ανάκαμψη του κλάδου.

· Οι αγρότες εγκαταλείπονται στην τύχη τους χωρίς ρευστότητα, χωρίς ενισχύσεις και αποζημιώσεις.

Είναι θετικό ότι έγινε συμβιβασμός και θα προχωρήσει το ταμείο Ανάκαμψης. Ξεμπλοκάρουν τα κονδύλια.

Οι πόροι του ταμείου Ανάκαμψης σε μεγάλο ποσοστό στο δικό μας σχέδιο κατευθύνονται σε παραγωγικές επενδύσεις και κίνητρα.

Eμείς πιστεύουμε ότι ο μόνος δρόμος που έχουμε μπροστά μας είναι να δώσουμε έμφαση στην ψηφιακή και πράσινη οικονομία με παραγωγή στον τόπο μας και έμφαση στις εξαγωγές.

Όμως οι επιλογές της Κυβέρνησης δεν έχουν αυτόν τον προσανατολισμό.

Μιλούν για την αύξηση του κατά κεφαλήν ΑΕΠ, αλλά όχι για τη μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων.

Εμείς μιλάμε για προοδευτικό φορολογικό σύστημα και φορολόγηση του πλούτου.

Μιλούν για στήριξη της επιχειρηματικότητας, αλλά των λίγων και ισχυρών για μας δικαίωμα στη στήριξη έχουν όλοι και οι μικροί και οι μεσαίοι.

Εμείς αντίθετα από τη ΝΔ μιλάμε για ενίσχυση των δημοσίων Επενδύσεων που αφορούν το ΕΣΥ, το ψηφιακό κράτος, τις κοινωνικές υποδομές, το σύστημα πολιτικής προστασίας και ασφάλειας.

Εμείς αντίθετα από την ΝΔ, δεν θεωρούμε την αφαίρεση των εργασιακών δικαιωμάτων και την φθηνή και απαξιωμένη εργασία ως κύριο μέσο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας.

Έρχομαι τώρα στον προϋπολογισμό, που η συζήτηση του θα αρχίσει σήμερα στη Βουλή.

Εικονική Πραγματικότητα. Προϋπολογισμός εκτός τόπου και χρόνου.

  • Αλήθεια πιστεύει κανείς ότι με αυτές τις συνθήκες θα έχουμε ανάπτυξη 4,7% το 2021; Όταν μάλιστα το Ταμείο Ανάκαμψης ακόμη δεν έχει ενεργοποιηθεί;
  • Αλήθεια πιστεύει κανείς ότι θα αυξηθούν τα φορολογικά έσοδα κατά 8,1%; Ποιοι θα πληρώσουν παραπάνω; Οι επαγγελματίες, οι αυτοαπασχολούμενοι, που ζητούν ήδη «κούρεμα» στις υποχρεώσεις τους;
  • Αλήθεια, αν μέσα σε αυτές τις συνθήκες μειωθούν οι δαπάνες του κράτους κατά 2,1 δις ευρώ τι θα γίνει με τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού και τις ήδη δοκιμαζόμενες δημόσιες και κοινωνικές υποδομές; Θα καταρρεύσουν.
  • Αλήθεια πόσο αξιόπιστος είναι ένας προϋπολογισμός που προβλέπει για το 2021 μηδενική αύξηση της επιστρεπτέας προκαταβολής, μηδενικές αποζημιώσεις ειδικού σκοπού, μηδενική παροχή ρευστότητας στην αγορά; Πιστεύει κανείς ότι τον Γενάρη και τον Φλεβάρη, όλα θα λειτουργούν σαν να μη συμβαίνει τίποτε; Θα ανοίξει η οικονομία δια μαγείας;

Όλα αυτά θα τα αναδείξουμε τις επόμενες μέρες στη Βουλή, όλοι με στοχευμένες ομιλίες.

ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ που δεν έχει την παραμικρή επαφή με την πραγματικότητα και τις ανάγκες των πολλών.

Θα ψηφίσουμε τις αμυντικές δαπάνες, που αυξάνονται, όπως πέρυσι είχαμε ζητήσει.

Ε. ΛΙΑΚΟΥΛΗ ΓΙΑ «ΛΙΣΤΑ ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ» : ΚΑΙ ΠΑΛΙ …ΕΓΕΝΕΤΟ ΣΚΟΤΟΣ !

Μετά τη «λίστα Πέτσα», ακολούθησε η «λίστα Παπαστεργίου». Με χθεσινή του απόφαση ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Τρικάλων κ Παπαστεργίου, μοίρασε με ανάθεση έργου, σε ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης δεκάδες χιλιάδες ευρώ, για την διαφημιστική προβολή της ΚΕΔΕ, σύμφωνα με αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του έγκριτου αυτοδιοικητικού μέσου ενημέρωσης, «airetos.gr»

Επέλεξε ο κ. Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, να κάνει χρήση της κατά παρέκκλιση νομοθεσίας του κορωνοϊού.

Επέλεξε ο κ. Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, να αναθέσει την διαφημιστική προβολή της ΚΕΔΕ , χωρίς καμία αιτιολόγηση

Επέλεξε ο κ. Πρόεδρος της ΚΕΔΕ να λάβει την απόφαση ανάθεσης, χωρίς την έγκριση του ΔΣ της ΚΕΔΕ, το οποίο καλείται να τις εγκρίνει εκ των υστέρων

Αυτά επέλεξε ο κ Πρόεδρος της ΚΕΔΕ.

Επέλεξε 58 μέσα ενημέρωσης για τη διαφήμιση των δήμων.

Καταρχήν, να διατυπώσουμε ξεκάθαρα τη θέση μας ότι δεν τίθεται για εμάς θέμα επιλογής του ενός ή του άλλου μέσου ενημέρωσης, διαχωρισμού «καλών» ή «κακών» μέσων ενημέρωσης, κατά την προσφιλή τακτική της Κυβέρνησης.

Αυτονόητα όμως προκύπτουν, συγκεκριμένα ερωτήματα, που καλείται ο κ. Πρόεδρος, να απαντήσει:

· Με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα και γιατί αποκλείστηκαν τα υπόλοιπα μέσα ενημέρωσης;
· Με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν τα ποσά που διατέθηκαν σε κάθε μέσο ;
· Ποιος ήταν ο λόγος του κατεπείγοντος για την απόφαση ανάθεσης, χωρίς καν την τυπική έγκριση του ΔΣ;
· Ποιος ο λόγος που αποκλείστηκαν ειδικά τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης που καλύπτουν θέματα της αυτοδιοίκησης;
· Η προβολή του κοινωνικού έργου όλων των Δήμων της χώρας, δεν σχετίζεται με την τοπική αναφορά και συνακόλουθα με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης; Για ποιο λόγο λοιπόν, αποκλείστηκαν τα περιφερειακά ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης;
Το πιο καίριο και ουσιαστικό όμως ερώτημα είναι αν αυτές οι πρακτικές ανταποκρίνονται στο ήδη διαψευσμένο από την ίδια, περιλάλητο , επικοινωνιακό δόγμα της Κυβέρνησης και των συνεργατών της : «Όλα στο φως!» …

Ψάχνουμε δυστυχώς αυτό το φως… μέσα στο απόλυτο σκότος! Το οποίο όμως πλέον, δημιουργεί βαριές σκιές…»

ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ: Ο κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΚΡΥΨΕΙ ΤΗΝ ΗΤΤΑ ΤΟΥ

Απόσπασμα από τη δευτερολογία της Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής, Φώφης Γεννηματά, στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας

Η θέση μας, που διατυπώθηκε από χθες, ήταν ότι η Ελλάδα θα πρέπει, ασυζητητί, να απορρίψει αυτό το κείμενο των συμπερασμάτων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και να δώσει σκληρή μάχη. Αντίθετα ο κ. Μητσοτάκης έσπευσε να συμφωνήσει αμαχητί. Και είναι απαράδεκτο μετά από αυτή την αρνητική εξέλιξη να μιλά ο Έλληνας πρωθυπουργός ότι δήθεν η Ε. Ε. έκανε ένα ακόμα βήμα. Δεν πρόκειται για ένα βήμα μπρος αλλά για πολλά βήματα πίσω, που μας φέρνουν πίσω και από τις αποφάσεις του Οκτωβρίου. Είναι φανερό ότι προσπαθεί να ωραιοποιήσει την κατάσταση για να κρύψει την προσωπική του ήττα και την ήττα της Κυβέρνησης του. Έχουμε επαναλάβει πολλές φορές ότι πληρώνουμε το έλλειμμα στρατηγικής απέναντι στη νέα στρατηγική της Τουρκίας, την υποχωρητικότητα και το έλλειμμα αποφασιστικότητας από τη μεριά της κυβέρνησης και προσωπικά του κ. Μητσοτάκη. Γι αυτό βρισκόμαστε σήμερα σε αυτό το σημείο. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό και αποκαλυπτικό ότι σε μια αποστροφή του, είπε ότι «οι κυρώσεις δεν είναι αυτοσκοπός». Καταλαβαίνετε ότι όταν ο ίδιος ο πρωθυπουργός τοποθετείται με αυτό τον τρόπο, είναι ξεκάθαρο πως όλους αυτούς τους μήνες δεν έδωσε καμία μάχη ώστε να φτάσουμε σε αυστηρές κυρώσεις σε βάρος της Τουρκίας. Όμως όπως έχουμε πει πάρα πολλές φορές, η Τουρκία δεν καταλαβαίνει από δηλώσεις, αλλά από σκληρές, αυστηρές κυρώσεις. Αυτή είναι η ξεκάθαρη δική μας θέση.

ΟΜΙΛΙΑ ΚΩΣΤΑ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΕΙΣΗΓΗΤΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ 2021

Ομιλία Κώστα Σκανδαλίδη, Γενικού Εισηγητή του Κινήματος Αλλαγής, για τον Προϋπολογισμό του 2021

Καλούμαστε στην κορυφαία κοινοβουλευτική διαδικασία να συζητήσουμε τον Προϋπολογισμό του κράτους.

Μέσα από τους αριθμούς, τα ποσοστά, τους πίνακες, τους κωδικούς, οφείλουμε να ιχνηλατήσουμε την πορεία και την προοπτική της οικονομίας και μέσω αυτής την πορεία των πραγμάτων στη χώρα.

Τη δυνατότητα που έχει σήμερα η Ελλάδα να βγει από το τούνελ της πολύπλευρης κρίσης και να εισέλθει σε εποχή ανάπτυξης.

Στη δίνη της ζοφερής πανδημίας που προκαλεί σεισμικές αναταράξεις σε ολόκληρο τον πλανήτη, στις συνθήκες αβεβαιότητας και ανασφάλειας που επικρατούν η αίσθηση αυτάρκειας και σιγουριάς που προσπαθεί να μεταδώσει η Κυβέρνηση δεν πατά σε στέρεο έδαφος.

Έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη σημερινή ελληνική πραγματικότητα.

Η εικόνα της χώρας και της πραγματικής οικονομίας είναι αποκαρδιωτική.

Καθολική εργασιακή ανασφάλεια και διόγκωση της ανεργίας.

Δραματική μείωση εισοδημάτων και φτωχοποίηση ευρέων κοινωνικών στρωμάτων. Λουκέτα κατά συρροή  σε επιχειρήσεις και πλειστηριασμοί.

Αύξηση  των κόκκινων δανείων.

Και ένας δημόσιος τομέας που αφήνεται μόνος του, χωρίς την απαιτούμενη ενίσχυση να αντιπαλεύει τις αντίξοες συνθήκες στα νοσοκομεία, στα σχολεία, στις δομές της διοίκησης.

*

Παρά την αναπροσαρμογή των στόχων και η σημερινή εκδοχή του Κρατικού Προϋπολογισμού βρίσκεται στον αέρα. Αυτό συμβαίνει όταν μια Κυβέρνηση εφαρμόζει αποσπασματικές και ασχεδίαστες πολιτικές αντιμετώπισης της κρίσης. Όταν εναποθέτει τις ελπίδες της για ταχεία ανάκαμψη στη θεωρία του «ελατηρίου». Όταν αγνοεί ότι βρισκόμαστε σε μια εποχή όπου οι κλασσικές οικονομικές θεωρίες μοιάζουν ξεπερασμένες καθώς οι εξελίξεις είναι διαρκώς ρευστές και μεταβαλλόμενες. Και επιμένει από την αρχή στην εφαρμογή ενός μίγματος δημοσιονομικής πολιτικής το οποίο στην πράξη αποδεικνύεται αντιφατικό και ατελέσφορο.

Ο Προϋπολογισμός που εισηγείστε, ενώ αδυνατεί να περιγράψει το παρόν, υπόσχεται και σκιαγραφεί ένα ελπιδοφόρο μέλλον, το οποίο κάθε άλλο παρά εδράζεται σε πραγματική βάση.

Είναι ένας Κρατικός Προϋπολογισμός έωλος στις προβλέψεις, εξ αρχής ανεφάρμοστος και αιθεροβάμων.

Είναι βαθιά ταξικός στις επιλογές καθώς υπερασπίζεται τα συμφέροντα και τις επιδιώξεις των ολίγων εχόντων σε βάρος των πολλών παλιών και νέων μη προνομιούχων.

Δεν διαπνέεται από κανενός είδους όραμα, καμία δυναμική πραγματικών μεταρρυθμίσεων και ανατροπών, χωρίς τις οποίες η οικονομία δεν μπορεί να εισέλθει σε τροχιά επανεκκίνησης.

Και, ασφαλώς, ούτε η πολυπόθητη ταχεία ανάκαμψη της ανάπτυξης μπορεί να γίνει πράξη και μάλιστα  αυτόματα και μέσα σε λίγους μόνο μήνες.

Είναι ένας Προϋπολογισμός που περιγράφει το 2021 υπερβατικά καλλιεργώντας προσδοκίες σε οξεία σύγκρουση με τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά οι πολίτες.

*

Ας αναφερθούμε πιο συγκεκριμένα στα μεγέθη και τους στόχους του Προϋπολογισμού. Και πρώτα απ’ όλα για το μίγμα δημοσιονομικής πολιτικής που ασκήσατε για την αντιμετώπιση της ύφεσης και της κρίσης το 2020.

Είναι αυτή η πολιτική που πολλούς μήνες πριν την πανδημία πυροδότησε την ύφεση και τους χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης από το 2019 και μέχρι τον Μάρτιο του 2020.

Είναι η ίδια πολιτική στην οποία πεισματικά εμμένετε με μέτρα αποσπασματικά και ασχεδίαστες επιλογές που κάνουν την οικονομία να τρέχει πίσω από τα γεγονότα ασθμαίνουσα.

Είναι η ίδια πολιτική που σας αναγκάζει να αναθεωρείτε συνεχώς τις εκτιμήσεις σας. Όταν υποχρεωθήκατε σε ελάχιστο χρόνο να ξεχάσετε την αρχική σας βεβαιότητα ότι η ύφεση δεν θα υπερβεί το 4%, που στο Προσχέδιο μεταβλήθηκε σε 8,5% και σήμερα εμφανίζεται να προσγειώνεται στο 10,5%. Πολύ φοβάμαι ότι τελικά θα είναι ακόμη μεγαλύτερη.

Και φυσικά η επιπολαιότητα των παραδοχών σας αποτυπώνεται και στην τεράστια απόσταση των δημοσιονομικών αποτελεσμάτων από αυτές του Προσχεδίου.

Θα επικαλεστείτε την πανδημία και τα επαναληπτικά της χτυπήματα. Θα επικαλεστούμε το γεγονός ότι μια Κυβέρνηση όταν οι εξελίξεις μοιάζουν με κινούμενη άμμο, οφείλει να διατυπώνει εναλλακτικά σενάρια ενταγμένα σε ένα σαφές και ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο το οποίο για την Κυβέρνησή σας, δεν υπάρχει.

Η χώρα βιώνει τη βαθύτερη ύφεση τουλάχιστο από το 1960. Η πρόβλεψη του 10,5% μας κατατάσσει κατά πάσα βεβαιότητα στην προ τελευταία θέση των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όταν η προβλεπόμενη ύφεση στην Ε.Ε. κατά μέσο όρο είναι 7,8% και η πρόβλεψη για το 2021 είναι ανάπτυξη 4,2% με ποια λογική η Ελλάδα θα μεταβεί από το -10,5% στο +4,8%; Αρκεί η πανάκεια της αξιοποίησης του πακέτου των 5,5 δις ευρώ που ουσιαστικά υποστηρίζει η Κυβέρνηση;

Στην Εισηγητική Έκθεση προβλέπεται ότι όλα τα συστατικά του ΑΕΠ πλην της δημόσιας κατανάλωσης θα παρουσιάσουν ανέλπιστη βελτίωση.

Και η ιδιωτική κατανάλωση και ο ακαθάριστος σχηματισμός πάγιου κεφαλαίου και οι εξαγωγές και εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών και ο δείκτης τιμών καταναλωτή και ο αποπληθωριστής  του ΑΕΠ.

Από πού συνάγεται αυτή η αισιοδοξία που απαιτεί θεαματική αύξηση της παραγωγικότητας της επιχειρηματικής δραστηριότητας και της καταναλωτικής   δυνατότητας της κοινωνίας; Επειδή προσβλέπει στην εκταμίευση έστω και προκαταβολικά των 5,5 δις ευρώ;

*

Οι προβλέψεις είναι έωλες.

Αύξηση φόρων από 37,6 δις ευρώ σε συνθήκες ύφεσης, αναστολής πληρωμών, που σίγουρα θα επεκταθούν χρονικά σε απροσδιόριστο βάθος εντός του 2021 σε 43,6 δις ευρώ. Ενδεικτικό της διαρκούς επιδείνωσης της κατάστασης στην αγορά είναι η αύξηση των νέων ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων κατά 4,93 δις ευρώ από τα οποία τα 4,27 δις είναι φόροι μέσα στο δεκάμηνο.

Μείωση της ανεργίας στο 17,9% όταν η σημερινή ακουμπά το 20%.

Αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης στο 13% από πτώση 7,6%.

Αύξηση εσόδων από το ΦΠΑ κατά 10,5%, με τρόπο που επιτείνει την άνιση σχέση έμμεσων προς άμεσους φόρους διευρύνοντας την κοινωνική αδικία.

Και παράλληλα μείωση εσόδων από τα θετικά μέτρα όπως τα χαρακτηρίζει η Κυβέρνηση ύψους μόλις 7,5 δις ευρώ για στήριξη των εισοδημάτων και της απασχόλησης.

Ο λογαριασμός με όποια μέθοδο και να το μετρήσει κανείς δεν βγαίνει. Και επί τη ευκαιρία γιατί άραγε «πανηγυρίζει» η Κυβέρνηση για δήθεν ανάπτυξη 2,3% το 3Ο τρίμηνο του 2020; Με βάση τις προσδοκίες σας από το άνοιγμα του τουρισμού το αποτέλεσμα θα έπρεπε να είναι πολύ καλύτερο από το -11,7 %. Και πως δικαιολογείτε το γεγονός ότι η ύφεση του 3ου τριμήνου είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη ενώ ισχυρίζεστε ότι οι παρεμβάσεις σας για την αντιμετώπιση της κρίσης ως ποσοστό του ΑΕΠ, είναι από τις υψηλότερες;

Από όλα αυτά συνάγεται ότι πολύ γρήγορα και από τους πρώτες μήνες του νέου χρόνου θα προβείτε σε διορθωτικές αναθεωρήσεις.

*

Εκεί που το σχέδιο σας δείχνει ανάγλυφα τον αντιλαϊκό και ταξικό του χαρακτήρα αλλά και την αντιαναπτυξιακή του κατεύθυνση είναι η κατανομή και διαχείριση των διαθέσιμων πόρων. Με δειλές αναφορές, είναι αλήθεια, τόσο ο Κ. Μητσοτάκης («όταν χρειάζεται κάνω και σοσιαλδημοκρατική πολιτική») όσο και το Υπ. Οικονομικών («ουσιαστικά εφαρμόζουμε πολιτική κεϋνσιανού τύπου») δίνουν στα μέτρα αντιμετώπισης τη πανδημίας και στις κατανομές των πόρων μια διάσταση ουσιαστικά ανύπαρκτη. Βαφτίζετε την ασπιρίνη θεραπεία.

Είναι πράγματι η πρώτη φορά που η χώρα διαθέτει τέτοια δυνατότητα ρευστότητας και αυτή είναι μια ιστορική ευκαιρία. Το ερώτημα είναι τι δυνατότητες είχατε ως Κυβέρνηση και που διοχετεύτηκαν τα ποσά που έχουν διατεθεί.

Μετά από πολλά χρόνια η χώρα έχει το περιθώριο να σχεδιάσει μια οργανωμένη παρέμβαση.

Το μαξιλάρι των 37 δις ευρώ σε συνδυασμό με την ευχέρεια φθηνού δανεισμού και τη χαλάρωση των δημοσιονομικών περιορισμών δημιουργεί σημαντικό απόθεμα. Αν εξαιρέσει κανείς τα 15,5 δις ευρώ του ESM που πάνε στο χρέος και δεν μπορούν να αξιοποιηθούν προς αυτή την κατεύθυνση, τα υπόλοιπα συν τους πόρους του Ταμείου Ανασυγκρότησης, συν το δανεισμό σχηματίζουν ένα κεφάλαιο περί τα 40δις.

Πανηγυρίζετε για τα χαμηλά επιτόκια δανεισμού, ενώ γνωρίζετε πολύ καλά ότι δεν αποτελεί δικό σας επίτευγμα. Οφείλεται στο 1,9 δις ευρώ που διαθέτει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μέσω του προγράμματος PEPP. Η αύξηση των ομολόγων στις αγορές εσωτερικού είναι 11,6 δις ευρώ περίπου, ενώ στις αγορές εξωτερικού είναι σχεδόν σταθερά στο 1,7 δις ευρώ.

Οι εγχώριες τράπεζες άντλησαν από το πρόγραμμα 31 δις ευρώ και σε συνδυασμό με την αύξηση των καταθέσεων απόκτησαν ρευστότητα που είχαν πολλά χρόνια να γνωρίσουν. Δυστυχώς, σύμφωνα με τον υποδιοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος ενώ το ύψος των υποχρεωτικών διαθέσιμων κινείται περί τα 2δις ευρώ, οι τράπεζες κρατούν παγωμένα πάνω από 20δις ευρώ. Πράγμα που σημαίνει ότι η ρευστότητα που διοχετεύεται στην αγορά είναι σημαντικά μικρότερη του αναμενόμενου, σε σχέση με την ποσότητα των διαθέσιμων πόρων .

Άρα ενώ έχετε τη δυνατότητα να διοχετεύσετε πολύ περισσότερους πόρους και να πάρετε επιπλέον μέτρα, δεν το κάνετε.

*

Σε ποιους άραγε πήγαν τα χρήματα; Ο τρόπος που διοχετεύτηκε η ρευστότητα είναι προκλητικός και απαράδεκτος.

Πάνω από ένα εκατομμύριο Έλληνες επιχειρηματίες, αγρότες και ατομικές επιχειρήσεις και είκοσι χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που απασχολούν το 88% των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα εισέπραξαν μόλις 1,3δις ευρώ. Ενώ τριακόσιες μεγάλες επιχειρήσεις (με πάνω από 250 εργαζομένους) που απασχολούν το υπόλοιπο 12% εισέπραξαν 3,7δις ευρώ.

Αυτή η άνιση και καταφανώς άδικη κατανομή αποδεικνύει καθαρά το αδιέξοδο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ανάπτυξης για τη χώρα. Σε αυτή την προκλητική και απαράδεκτη πολιτική δεν μπορεί να θεωρηθούν αντίδοτο τα ανεπαρκή «θετικά μέτρα» που παίρνετε συγκυριακά ως Κυβέρνηση.

Η κατάσταση επιδεινώνεται από την απουσία εναλλακτικών χρηματοδοτικών εργαλείων στο χρηματοπιστωτικό σύστημα. Ο «Ηρακλής» όπως προβλέψαμε έχει κοντά πόδια. Και η bad bank που προτείναμε βρίσκεται στα συρτάρια. Εντωμεταξύ δεν ασκείτε καμία πίεση στο τραπεζικό σύστημα να αλλάξει επιτέλους τακτική και να συμβάλλει στην επανεκκίνηση της οικονομίας.

*

Κατά τα άλλα ο γενικός κοινωνικός προϋπολογισμός δεν έχει θέση στη λογική των σχεδιασμών σας, και αυτό απεικονίζεται στην κατάρτιση του Προϋπολογισμού.

Για το 2021 οι κοινωνικές δαπάνες μειώνονται κατά 1,7 δις ευρώ για τα Ασφαλιστικά Ταμεία και κατά 1δις ευρώ για τον ΟΑΕΔ.

Η πιο κραυγαλέα δε ανισότητα φορά το ΕΣΥ που είναι πρωταγωνιστής στην αντιμετώπιση της πανδημίας αλλά φτωχός συγγενής στους Προϋπολογισμούς του 2020 και του 2021. Το ΕΣΥ και η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν την κρίση λειτουργούν στα ίδια περίπου επίπεδα δαπανών με το 2019 και με λιγότερο προσωπικό όπως αποδεικνύεται με τα στοιχεία που επανειλημμένα καταθέσαμε στη Βουλή.

Αυτή η κοινωνικά άδικη και εν πολλοίς παράλογη πολιτική αποδεικνύει την πραγματική φύση και ταυτότητα της συντηρητικής Κυβέρνησης. Δεν είναι τυχαίο ότι στα προγραμματικά της κείμενα αλλά και στο σχέδιο που παρουσίασε η Επιτροπή  Πισσαρίδη, πουθενά δεν υπάρχει η αίσθηση κοινωνικής δικαιοσύνης, το ενδιαφέρον να υπάρξει μια δικαιότερη κατανομή του πλούτου και του εισοδήματος σ’ αυτή τη χώρα. Γι’ αυτό και τα θετικά μέτρα των 7,5 δις για τη στήριξη των εισοδημάτων και της απασχόλησης είναι αδύνατο να αναπληρώσουν αυτή την προκλητική απουσία οποιασδήποτε κοινωνικής ευαισθησίας. Και φυσικά πόρρω απέχουν από «κεϋνσιανες» ή «σοσιαλδημοκρατικές» πολιτικές.

*

Το πρόδηλο κενό οποιασδήποτε στρατηγικής για την ανάπτυξη ο Πρωθυπουργός επιχείρησε να το καλύψει επιστρατεύοντας ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα. Επιχείρησε να απαντήσει προκαταβολικά στην κριτική μας για την έλλειψη του μεσοπρόθεσμου προγράμματος όπως αυτό επιβάλλεται από τις ευρωπαϊκές διαδικασίες. Έσπευσε γι’ αυτό να επαναφέρει στο προσκήνιο την «Έκθεση Πισσαρίδη» και να παρουσιάσει την πρόταση που κατέθεσε η χώρα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το Ταμείο Ανάκαμψης και την αξιοποίηση των πόρων.

Με πολλή προσοχή μελετήσαμε στο Κίνημα Αλλαγής και τα δυο κείμενα. Δεν αποκομίσαμε τίποτε το νέο, το ιδιαίτερο, το καινοτόμο. Είναι ένα άθροισμα προτάσεων, στόχων και  προτεραιοτήτων που τις βρίσκεις στην πλειοψηφία τους σε κομματικά εγχειρίδια και προγράμματα. Ομολογώ ότι  πολλές από τις προτάσεις αυτές θα μπορούσαμε και εμείς να τις προσυπογράψουμε, ιδιαίτερα όσες έχουν διακηρυκτικό χαρακτήρα και αντιμετωπίζουν πραγματικά προβλήματα.

Ποιος θα μπορούσε για παράδειγμα να διαφωνήσει για την «ψηφιοποίηση» παντού που αποτελεί αδήριτη ανάγκη της εποχής, αλλά που δεν είναι γαρνιτούρα σε πιάτο που σερβίρεις;

Ποιος θα μπορούσε να διαφωνήσει για τον εθνικό στόχο αύξησης του κατά κεφαλή εισοδήματος στο 80%, του μέσου όρου της Ε.Ε. μέσα στην επόμενη δεκαετία, με ποια, όμως, επί μέρους κατανομή που θα αντιμετωπίσει τις τεράστιες εισοδηματικές ανισότητες;

Ποιος θα μπορούσε να διαφωνήσει με την τηλεργασία, την τηλεκπαίδευση ως φυσιολογική εξέλιξη της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης, αν δεν συνοδεύονταν, βεβαίως, με προτάσεις αποδιάρθρωσης των θεσμοποιημένων εργασιακών σχέσεων;

Ποιος θα μπορούσε να διαφωνήσει με την ενιαία φορολόγηση των εισοδημάτων από κάθε πηγή αν ξεχνούσε την εσωτερική, δίκαιη κλίμακα κατανομής των βαρών;

Ποιος θα μπορούσε να διαφωνήσει με την ανάγκη ασφαλιστικής μεταρρύθμισης με κριτήριο τη διαγενεακή αλληλεγγύη, αν δεν προβλεπόταν ταυτόχρονα η πλήρης υποβάθμιση του δημόσιου χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης;

*

Αλλά, για να επανέλθω στον Κρατικό Προϋπολογισμό ποιοι είναι οι αρμοί που συνδέουν αυτές τις προτάσεις με τις συγκεκριμένες επιλογές για το 2021; Είναι δυσδιάκριτοι και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν ένα οργανικό σύνολο. Εδώ τα ερωτήματα είναι καταλυτικά:

  • Ποιες είναι οι οικονομικές και κοινωνικές προτεραιότητες τη κυβερνητικής πολιτικής και πως απεικονίζονται ανάγλυφα στον Προϋπολογισμό; Απροσδιόριστες
  • Ποιες είναι οι διαρθρωτικές αλλαγές που προβλέπει ο Προϋπολογισμός ώστε να γίνει απρόσκοπτα αξιοποίηση του πακέτου των πόρων με διαφορετικό τρόπο από τις ταχύτητες χελώνας που γίνεται σήμερα; Ανύπαρκτες
    Με αυτό το κράτος, με αυτές τις τράπεζες, με αυτό το σύστημα διακυβέρνησης;
  • Ποιος είναι ο Περιφερειακός Προγραμματισμός πόρων και αρμοδιοτήτων και κυρίως αποκέντρωσης των αποφάσεων ώστε να μη φυτοζωούν τόσο οι περιφέρειες της χώρας, όσο και οι αναπτυξιακοί θεσμοί; Χάνεται στον ορίζοντα
    Με τη σημερινή αφαίμαξη της Αυτοδιοίκησης, την περιθωριοποίηση κάθε αντιπροσωπευτικού θεσμού, τον βαθύτατα συγκεντρωτικό χαρακτήρα του τρόπου διακυβέρνησης;
  • Ποιος είναι ο ξεχωριστός Κοινωνικός Προϋπολογισμός του Κράτους και ο Σχεδιασμός Πολιτικής Προστασίας που θα δώσει την ευχέρεια στην Κυβέρνηση να αντιμετωπίσει την αποδιάρθρωση του κοινωνικού κράτους και τις ασύμμετρες απειλές; Μόνο διακηρύξεις κενές περιεχομένου

Με την τύχη που επιφυλάσσει στο ΕΣΥ και το προσωπικό της Υγείας, στην αντιμετώπιση της πανδημίας και των φυσικών καταστροφών;

Εμείς δεν πρόκειται να αποπροσανατολιστούμε από τις ευκαιριακές, επικοινωνιακές στρατηγικές. Η πραγματικότητα είναι ότι ούτε μπορεί, ούτε έχει τη βούληση αυτή η Κυβέρνηση να εμφανίσει ένα αξιόπιστο, ολοκληρωμένο και ευρείας δημοκρατικής νομιμοποίησης σχέδιο αξιοποίησης των διαθέσιμων πόρων. Και βέβαια δεν μπορούμε να αποδεχτούμε ότι η μέχρι σήμερα διαχείριση πόρων και ευκαιριών είναι αποτέλεσμα μόνο αστοχιών ή αβλεψιών. Είναι συνέπεια κυρίως της δομικής ανεπάρκειας του συντηρητικού μοντέλου διακυβέρνησης που επιλέγει η συγκεκριμένη παράταξη που κυβερνά  τη χώρα.

Η κριτική μας αυτή δεν ξεκινά από μια καταστροφική αντιπολιτευτική διάθεση. Δεν έχουμε την ψευδαίσθηση ότι τώρα και στα επόμενα χρόνια η χώρα μπορεί να έχει ισοσκελισμένους Προϋπολογισμούς. Κάθε άλλο.

Οι Προϋπολογισμοί θα είναι ελλειμματικοί για να αντιμετωπιστεί το βάθος και η έκταση της πανδημικής και οικονομικής κρίσης. Θα στηρίξουμε κάθε προσπάθεια να αντιμετωπιστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο αυτή η ανάγκη.

Δεν έχουμε την απαίτηση η Κυβέρνηση να εξαντλήσει κάθε ικμάδα και δυνατότητα της οικονομίας ασυλλόγιστα και ανεύθυνα. Όμως, η οικονομική σας πολιτική αρνείται να αξιοποιήσει τις πραγματικές δυνατότητες που προσφέρει η συγκυρία αλλά και να αντιμετωπίσει τις τεράστιες κοινωνικές ανισότητες που συνεχώς διευρύνονται και πολλαπλασιάζονται μέσα στη κρίση.

Δεν έχουμε καν την αυταπάτη ότι μπορεί να αλλάξει ο χαρακτήρας της παράταξης που κυβερνά. Παραμένει πάντα μια συντηρητική δύναμη όπως αυτή εμφανίζεται στο μοντέλο διακυβέρνησης που επέλεξε για τη χώρα. Θα μπορούσατε, όμως, να συμβάλλετε σε μια αναγκαία μίνιμουμ εθνική συνεννόηση αποδεχόμενοι έγκαιρα και αφού τις αξιολογήσετε, τις Προγραμματικές Επεξεργασίες και προτάσεις που εμείς διαμορφώνουμε και προτείνουμε από τη μέρα που αναλάβατε την εξουσία.

Εσείς διεκδικείτε την επιστροφή στην κανονικότητα. Μια κανονικότητα που σε εθνικό επίπεδο διευρύνει συνεχώς τις κοινωνικές ανισότητες.

Εμείς διεκδικούμε μια νέα αλλαγή που τις αντιμετωπίζει με τρόπο δίκαιο και αναλογικό.

Εσείς διεκδικείτε μια ευρωπαϊκή κανονικότητα σε μια Ένωση που κυριαρχείται από τις πολιτικές της λιτότητας και της απόκλισης των επιπέδων ανάπτυξης ανάμεσα στο βορρά και τον νότο.

Εμείς διεκδικούμε μια νέα ευρωπαϊκή συνθήκη για μια ομοσπονδιακή Ένωση που μοιράζει δίκαια τον πλούτο της ανάμεσα στους πολίτες, τις περιφέρειες και τα κράτη- μέλη της.

Εσείς διεκδικείτε την κανονικότητα ενός κόσμου όπου τα 2,8 δις κάτοικοι του πλανήτη διαθέτουν την μισή περιουσία από αυτή που συσσωρεύουν μόλις 2825 δισεκατομμυριούχοι.

Εμείς δεν βολευόμαστε με αυτά. Θέλουμε να τα αλλάξουμε.

Γι΄ αυτό ακριβώς διατυπώνουμε τη δική μας συνολική πρόταση ριζικά διαφορετική από τη δική σας.

Για τους στόχους, τις προϋποθέσεις και τις κατευθύνσεις ενός Προϋπολογισμού ενταγμένου σε ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο για τη χώρα.

Με ένα ενδιάμεσο Πρόγραμμα για να μείνει όρθια η κοινωνία και ζωντανή η οικονομία.

Ένα πρόγραμμα πραγματικής επανεκκίνησης που θα σηματοδοτήσει μια ευρύτερη αναγεννητική πορεία για τον τόπο.

Ένα πρόγραμμα που στηρίζεται σε πραγματικές διαρθρωτικές αλλαγές, προοδευτικές μεταρρυθμίσεις και αναγκαίους εκσυγχρονισμούς.

Ένα πρόγραμμα που δεν αρκείται να αντιμετωπίζει διαχειριστικά τα προβλήματα. Τα αντιμετωπίζει δομικά και περιέχει ιεραρχημένες τις κατανομές των διαθέσιμων πόρων.

Αλλά γι΄ αυτό απαιτείται άλλου τύπου Κρατικός Προϋπολογισμός να υπηρετήσει τους στόχους για την ανόρθωση του τόπου. Αυτός που σήμερα συζητούμε δεν τους υπηρετεί.

Ρυθμός Επικαιρότητας | 11.12.2020

Σύνοδος Κορυφής: Πληρώνουμε την έλλειψη στρατηγικής εκ μέρους της κυβέρνησης – Ο κ. Μητσοτάκης προσπαθεί να κρύψει την ήττα του

Η υπόθεση των κυρώσεων ενάντια στην Τουρκία από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κατέληξε σε ένα φιάσκο για την Ευρώπη και ήττα για την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό προσωπικά, τόνισε κατά την τοποθέτησή της στη συνεδρίαση της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής η Πρόεδρος, Φώφη Γεννηματά. Όπως πρόσθεσε, αντί για βήματα μπροστά, η Ευρώπη κάνει βήματα πίσω και η απροθυμία της να λάβει τα αναγκαία μέτρα θα αποθρασύνει ακόμη περισσότερο την Τουρκία. Από την πλευρά της, η κυβέρνηση έδειξε την πλήρη ανικανότητά της να προωθήσει στις Βρυξέλλες τα Ελληνικά συμφέροντα. Η έλλειψη αποφασιστικότητας και η διαρκής υποχωρητικότητα μάς οδήγησαν εδώ. Η κυβέρνηση δεν έχει ξεκάθαρη στρατηγική στο θέμα της Τουρκίας και αυτό πληρώνουμε.

Στη δευτερολογία της, η Φώφη Γεννηματά πρόσθεσε πως θέση του Κινήματος Αλλαγής ήταν η απόρριψη του κειμένου συμπερασμάτων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου χωρίς δεύτερη συζήτηση και η μάχη για ν’ αλλάξει αυτό. Όμως, ο κ. Μητσοτάκης έσπευσε να συμφωνήσει αμαχητί και τώρα είναι απαράδεκτο να λέει πως «η ΕΕ έκανε ένα ακόμη βήμα». Είναι φανερό ότι προσπαθεί να ωραιοποιήσει την κατάσταση για να κρύψει την προσωπική του ήττα και την ήττα της κυβέρνησής του.

Φ. Γεννηματά στην Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής: Η κυβέρνηση διολισθαίνει στον αυταρχισμό για να κρύψει τις ευθύνες της για την πανδημία

Για την πανδημία: Οι πολίτες βλέπουν ότι η κυβέρνηση της ΝΔ στάθηκε αδύναμη και ανίκανη να περιορίσει, να καθυστερήσει και να αντιμετωπίσει το δεύτερο κύμα της πανδημίας. Να ενισχύσει το ΕΣΥ και τους ανθρώπους του. Να προστατέψει ιδιαίτερα τη Βόρεια Ελλάδα, να στηρίξει εργαζόμενους και επιχειρήσεις, το λιανεμπόριο και να προλάβει λουκέτα και απολύσεις. Να πάρει αποτελεσματικά μέτρα για να μείνει όρθια η κοινωνία και ζωντανή η οικονομία. Για να καλύψει μάλιστα τις ευθύνες της, τα λάθη και τις παραλείψεις της, η κυβέρνηση διολισθαίνει στον αυταρχισμό και στον έλεγχο της επικοινωνίας και των ΜΜΕ. Θέλει να ακούγεται μόνο η δική της φωνή.

Για το εμβόλιο: Ο κ. Μητσοτάκης δείχνει τώρα, ενόψει του εμβολίου «που θα τα λύσει όλα», πάλι, την «ανεμελιά» του. Είμαστε οι πρώτοι που διακηρύσσουμε την ανάγκη του εμβολιασμού για να αντιμετωπιστεί η πανδημία. Και ζητήσαμε να δώσουμε το παράδειγμα όλοι οι πολιτικοί με την συμμετοχή μας. Όμως, θα χρειασθούν αρκετοί μήνες για να λειτουργήσουν τα αποτελέσματά του και στο μεσοδιάστημα ο ιός και οι συνέπειές του θα είναι εδώ.

Για τον «οδικό χάρτη» του Κινήματος Αλλαγής για την αντιμετώπιση της πανδημίας: Ένας συγκεκριμένος «οδικός χάρτης» είναι τώρα αναγκαίος, με προτάσεις-ορόσημα: ασφαλές άνοιγμα κατά περιοχές, εμβολιασμός με σωστή προετοιμασία, κριτήρια προτεραιότητας για τον πληθυσμό και ενημέρωσή του, ενίσχυση του ΕΣΥ με επαρκές προσωπικό και μέσα, μονιμοποίηση όλου του επικουρικού προσωπικού, έμπρακτη αναγνώριση της μεγάλης προσφοράς των υγειονομικών με την ένταξή τους στα βαρέα-ανθυγιεινά και τη χορήγηση Δώρου Χριστουγέννων.

Για το ρόλο του Κινήματος Αλλαγής: Χρειάζεται φρένο στην συντηρητική οπισθοδρόμηση. Αναδεικνύεται όλο και πιο εμφατικά η φυσιογνωμία και η ταυτότητα του Κινήματός μας. Κάνουμε αντιπολίτευση ουσίας και όχι βιτρίνας ή ευκαιρίας. Δεν καλύπτουμε μόνο το κενό αξιόπιστης αντιπολίτευσης που αφήνει ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά προβάλλουμε πλέον λύσεις αξιόπιστης διακυβέρνησης. Μόνο το Κίνημα Αλλαγής έχει το σχέδιο, τους ανθρώπους και τις δυνατότητες να κάνει πράξη τη Νέα Αλλαγή που έχει ανάγκη σήμερα η κοινωνία για να βγει όρθια και ισχυρή από αυτήν τη δοκιμασία.

Για την οικονομία: Οι αρνητικές συνέπειες της πανδημίας και του νέου lockdown στην οικονομία είναι ήδη ορατές. Αλλά η κυβέρνηση δεν ανταποκρίνεται στα προβλήματα. Προγράμματα ρευστότητας εξαγγέλλονται, αλλά οι μικρομεσαίοι βλέπουν τις τράπεζες να στηρίζουν μόνο τους μεγάλους. Με το «άνοιγμά» τους, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις θα βρουν μπροστά τους υποχρεώσεις, την απειλή του νέου πτωχευτικού και τους πλειστηριασμούς της Α’ κατοικίας. Καταστρατηγούνται εργασιακά δικαιώματα και η κυβέρνηση εφαρμόζει το δόγμα «μισός μισθός-μισή δουλειά». Οι αγρότες εγκαταλείπονται στην τύχη τους, χωρίς ρευστότητα, χωρίς ενισχύσεις και αποζημιώσεις. Είναι θετικό ότι έγινε συμβιβασμός και θα προχωρήσει το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά οι πόροι του μόνο στο δικό μας σχέδιο κατευθύνονται σε παραγωγικές επενδύσεις και κίνητρα.

Για τον προϋπολογισμό: Είναι εικονική πραγματικότητα, είναι προϋπολογισμός εκτός τόπου και χρόνου. Ποιος πιστεύει ότι με αυτές τις συνθήκες θα έχουμε ανάπτυξη 4,7% το 2021, όταν μάλιστα το Ταμείο Ανάκαμψης ακόμη δεν έχει ενεργοποιηθεί; Ποιος πιστεύει ότι θα αυξηθούν τα φορολογικά έσοδα κατά 8,1%; Ποιοι θα πληρώσουν παραπάνω; Τι θα γίνει με τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού και τις ήδη δοκιμαζόμενες δημόσιες και κοινωνικές υποδομές; Θα καταρρεύσουν; Γι’ αυτό, καταψηφίζουμε τον προϋπολογισμό που δεν έχει την παραμικρή επαφή με την πραγματικότητα και τις ανάγκες των πολλών. Όμως, θα ψηφίσουμε τις αμυντικές δαπάνες που αυξάνονται, όπως πέρυσι είχαμε ζητήσει.

Περισσότερα ΕΔΩ

Κορονοϊός: Η Ευρυτανία “στο κόκκινο”, το ΕΣΥ στα όριά του

Σε αδιέξοδο βρίσκεται το Νοσοκομείο του Καρπενησίου εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού, καθώς σύμφωνα με την ΠΟΕΔΗΝ το συγκεκριμένο νοσοκομείο αυτή τη στιγμή έχει μείνει χωρίς παθολόγο και χωρίς πνευμονολόγο. Αντίστοιχες καταστάσεις ζουν αρκετά νοσοκομεία στην περιφέρεια, την ωρα που η Κυβέρνηση προσπαθεί να κρύψει τις ευθύνες της πίσω από τον σχεδιασμό για τον εμβολιασμό. Η κατάσταση μάλιστα κρίνεται ακόμη πιο επείγουσα καθώς έχουν παρατηρηθεί πολύ αυξημένα κρούσματα στο χωριό Ραπτόπουλο Αγράφων του Ν. Ευρυτανίας και μάλιστα στην περιοχή έχουν επιβληθεί έκτακτα περιοριστικά μέτρα. Μάλιστα, σύμφωνα πάντα με την καταγγελία της ΠΟΕΔΗΝ όταν χρειάστηκε να διασωληνωθεί ένας 32χρονος ασθενής από το συγκεκριμένο χωριό αναγκάστηκαν να καλέσουν τον γιατρό που νοσεί από κορονοϊό για να το κάνει και στη συνέχεια του ζήτησαν να επιστρέψει κανονικά στα καθήκοντά του με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει τόσο για την πορεία της υγείας του γιατρού όσο και για τη διασπορά του ιού στο Νοσοκοκομείο. Επιπλέον, το νοσοκομείο Καρπενησίου διαθέτει από δωρεά 2 κλίνες ΜΕΘ πλήρως εξοπλισμένες οι οποίες όμως δεν λειτουργούν λόγω έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού. Το θέμα ανέδειξε με ερώτηση του στη Βουλή, ο αρμόδιος ΚΤΕ Υγείας, βουλευτής Ανδρέας Πουλάς, καλώντας τον αρμόδιο Υπουργό κ. Κικίλια να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.

Αθλητισμός: Σε αδιέξοδο Σωματεία, Ενώσεις και Ομοσπονδίες με τις παρεμβάσεις Αυγενάκη

Ο υφυπουργός Αθλητισμού συνεχίζει την τραγωδία που έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο Σωματεία, Ενώσεις και Ομοσπονδίες, με την έγκριση του πρωθυπουργού. Τούτο επιβεβαιώνεται – όπως έχουμε τονίσει ξανά – με την εξέλιξη του πολυδιαφημισμένου από την κυβέρνηση Μητρώου της ΓΓΑ, από το οποίο μόλις το 38% των προεγγεγραμμένων Αθλητικών Σωματείων μπορούν να ψηφίσουν στις επερχόμενες εκλογές των Αθλητικών Ομοσπονδιών.  Το Μητρώο ξεκίνησε για να ενισχυθούν οικονομικά τα Αθλητικά Σωματεία, αλλά έχει μετατραπεί σε «καρμανιόλα» για να χειραγωγήσει ο υφυπουργός Αθλητισμού και η ΝΔ τις εκλογές των Αθλητικών Ομοσπονδιών. Καλό θα είναι ν’ αφήσει ο υφυπουργός Αθλητισμού ήσυχα τα Σωματεία και τις Ομοσπονδίες να κάνουν εκλογές με την αθλητική δραστηριότητα και την αθλητική αναγνώριση, όπως ομόφωνα ζήτησε η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή. Να μην ανακοινώνουν σε κομματικές εκδηλώσεις της ΝΔ υποψηφίους της αρεσκείας τους, με «σκονάκια» του πρωθυπουργού! Περισσότερα ΕΔΩ

Διαφημιστική προβολή ΚΕΔΕ: Μετά τη «λίστα Πέτσα», η «λίστα Παπαστεργίου»;

Με χθεσινή του απόφαση, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Τρικάλων, Δημήτρης Παπαστεργίου, μοίρασε με ανάθεση έργου, σε ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, δεκάδες χιλιάδες ευρώ για την διαφημιστική προβολή της ΚΕΔΕ, κατά  παρέκκλιση της νομοθεσίας λόγω κορωνοϊού, δίχως κάποια αιτιολόγηση. Και το ΔΣ της ΚΕΔΕ καλείται να εγκρίνει εκ των υστέρων αυτές τις αποφάσεις. Θα πρέπει όμως ο κ. Παπαστεργίου ν’ απαντήσει σε συγκεκριμένα ερωτήματα. Όπως με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα ΜΜΕ, ποιος ήταν ο λόγος του κατεπείγοντος για την απόφαση ανάθεσης και άλλα. Περισσότερα ΕΔΩ

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *