ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ


0
(0)

Η εγκατάλειψη του ΕΣΥ από την Κυβέρνηση της ΝΔ οδήγησε σήμερα σε απαράδεκτες καταστάσεις στον Ευαγγελισμό και μάλιστα εν μέσω εφημερίας.

Επί ώρες δεν υπήρχε ρεύμα για ολόκληρες πτέρυγες, αλλά και τα ακτινολογικά εργαστήρια του Νοσοκομείου.

Γιατί οι σχετικές υποδομές είναι παλιές και τα τελευταία χρόνια κακοσυντηρημένες λόγω έλλειψης πόρων.

Αυτά είναι τα επιτεύγματα του κ. Μητσοτάκη στο χώρο της υγείας.

ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ: ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΓΥΡΙΖΕΙ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΕΠΟΧΕΣ

Δήλωση Φώφης Γεννηματά, Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής, από τη συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος

Το Κίνημα Αλλαγής, μαζί με τον κόσμο της εργασίας, είμαστε απέναντι στην Κυβέρνηση της ΝΔ που με το εργασιακό νομοσχέδιο μας γυρίζει στην εποχή των ατομικών συμβάσεων, της εργοδοτικής ασυδοσίας και του αυταρχισμού. Εμείς ανοίγουμε ένα νέο δρόμο, το δρόμο της νέας αλλαγής με το πράσινο κοινωνικό συμβόλαιο.

ΣΧΟΛΙΟ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Ο πανικός της Κυβέρνησης αποδεικνύει περίτρανα την επιτυχία των σημερινών απεργιακών εκδηλώσεων.

Μόνο το site Parapolitika δεν κατάφερε σήμερα να δει την πραγματικότητα. Ιδιαίτερα όσον αφορά την παρουσία των στελεχών του Κινήματος Αλλαγής.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΥΝΟΜΙΛΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ

Ανακοίνωση Τομέα Απόδημου Ελληνισμού Κινήματος Αλλαγής

Η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά, μίλησε την Τετάρτη, 9 Ιουνίου, σε εκδήλωση με απόδημους Έλληνες και Ομογενείς της Αυστραλίας, την οποία διοργάνωσαν η Έδρα Ελληνικών και Βυζαντινών Σπουδών και το Ίδρυμα Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Σίδνευ, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821. Συντονιστής της εκδήλωσης ήταν ο καθηγητής, κ. Βρασίδας Καραλής.

Η κ. Γεννηματά δήλωσε πως με αυτή την εκδήλωση εγκαινιάζεται μια μόνιμη και διαρκή διαβούλευση του Κινήματος Αλλαγής μαζί με τους Απόδημους Έλληνες και τους Ομογενείς, για όλα τα θέματα που αφορούν στο μεγάλο εθνικό κεφάλαιο που λέγεται Ελληνική Διασπορά.

Επανέλαβε τη θέση του Κινήματος για την χωρίς περιορισμούς διευκόλυνση της ψήφου σε όλους τους Έλληνες στο Εξωτερικό που είναι εγγεγραμμένοι στα εκλογικά δημοτολόγια και δεσμεύτηκε, ότι το κόμμα θα καταθέσει στη Βουλή Νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει όλες τις θέσεις, όπως επιστολική ψήφος και εκλογικές περιφέρειες αποδήμων.

Αναφερόμενη στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση και τον πολιτισμό, μίλησε για την ανάγκη διαμόρφωσης και ενίσχυσης μιας διαπολιτισμικής εκπαιδευτικής πολιτικής, μακριά από εθνοκεντρικές αντιλήψεις, και συμβατής με τις πολλαπλές ταυτότητες που μπορεί να έχουν οι Έλληνες Ομογενείς και Απόδημοι, όπως και για την ανάγκη διεθνοποίησης της ελληνικής γλώσσας.

Καυτηρίασε την συγχώνευση της Γενικής Γραμματείας Απόδημους Ελληνισμού, λέγοντας χαρακτηριστικά, ότι η Κυβέρνηση δεν χαλάλισε ούτε μία ελληνική υπηρεσία που να ασχολείται αποκλειστικά με τους Έλληνες Ομογενείς και Αποδήμους.

Δήλωσε την ανάγκη επανέναρξης των προγραμμάτων εκπαιδευτικής φιλοξενίας παιδιών των Αποδήμων και των Ομογενών, τα οποία λειτουργούσαν με επιτυχία τις προηγούμενες δεκαετίες.

Η κ. Γεννηματά κάλεσε την παροικία να ανοίξει ένα διάλογο με τα μέλη της ώστε να βρουν τρόπο να μετεξελιχθούν τα παρόντα μαζικά σχήματα του οργανωμένου Ελληνισμού σε ελκυστικούς φορείς για τις νέες γενιές χωρίς να χάσουν τον διεκδικητικό τους χαρακτήρα.

Επίσης, επανέλαβε την πάγια θέση του Κινήματος Αλλαγής για επαναλειτουργία του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού. Ωστόσο, τόνισε ότι οι σχετικές διατάξεις του νόμου δεν εξυπηρετούν τους σκοπούς ίδρυσής του και πως προκαλεί αλγεινή εντύπωση η κατάργηση των περιφερειακών συμβουλίων του ΣΑΕ, όπως και το γεγονός ότι θα διορίζονται οι εκπρόσωποι του Ελληνισμού στην πρώτη Γενική Συνέλευση.

Η Πρόεδρος έκανε εκτενή αναφορά και για την νέα ελληνική μετανάστευση και το brain drain και τόνισε πως η Πολιτείας οφείλει να προχωρήσει σε προοδευτικές μεταρρυθμίσεις και να θωρακίσει τους θεσμούς, γεγονός που θα ωθήσει τους νέους μετανάστες να επαναπατριστούν. Παράλληλα πρέπει να υποστηρίζονται στις χώρες που ζουν με προγράμματα που θα διασφαλίζουν στα παιδιά τους πρόσβαση στην εκμάθηση της γλώσσας και του πολιτισμού μας και στη διατήρηση της σχέσης με την χώρα καταγωγής τους.

Αναφορά έκανε και στην ανάγκη διευκόλυνση των αποδήμων και ομογενών της Αυστραλίας στην αλληλεπίδρασή τους με τις ελληνικές υπηρεσίες.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία της αποκάλεσε τους ομογενείς και τους αποδήμους ως το άλλο μισό του Ελληνισμού που πρέπει να συμπεριλαμβάνεται σε ένα ενιαίο εθνικό αφήγημα και τους κάλεσε να μπουν στο διάλογο που ανοίγει το Κίνημα Αλλαγής ώστε να συνδιαμορφώσουν τις θέσεις για τον Απόδημο Ελληνισμό και την Ομογένεια.

Κατερίνα Αυξεντίου

Γραμματέας Τομέα Απόδημου Ελληνισμού

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΙΑ ΑΝΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΤΕΛΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

Εξ’ οικείων προέρχονται αυτή τη φορά τα βέλη που δέχεται ο κ. Μητσοτάκης, μιας και οι υπάλληλοι της πιο κοντινής σε αυτόν υπηρεσίας, της προεδρίας της κυβέρνησης, εκτοξεύουν κατηγορίες για αναξιοκρατία στην τοποθέτηση προϊσταμένων.

Αφού ο κ. Μητσοτάκης γιγάντωσε την προεδρία της κυβέρνησης, που υπάγεται στον ίδιο, δημιουργώντας 400 θέσεις προσωπικού, 100 εκ των οποίων μετακλητοί, κι αφού τριπλασίασε τις θέσεις προϊσταμένων από 8 σε 24, άρχισε το γνωστό πελατειακό του αλισβερίσι. 20 μήνες μετά την δημιουργία της προεδρίας κι ακόμα δεν έχουν γίνει κρίσεις για την επιλογή των προϊσταμένων. Αντίθετα, ο αρμόδιος γενικός γραμματέας της κυβέρνησης, ο οποίος αναφέρεται απ’ ευθείας στον Πρωθυπουργό, τοποθέτησε προϊσταμένους σε 11 από τις 24 οργανικές μονάδες της προεδρίας, αφήνοντας τις υπόλοιπες 13 ακέφαλες. Η τοποθέτηση έγινε χωρίς κρίση, με μόνο κριτήριο «το εισηγητικό σημείωμα του γενικού γραμματέα».

Τόσο εμπεδωμένη είναι, μάλιστα, η πεποίθηση του πρωθυπουργού και του περιβάλλοντός του ότι «L’ etat c’ est moi – το κράτος είμαι εγώ», που ακόμα και η απόσπαση επιπλέον προσωπικού στην προεδρία της κυβέρνησης γίνεται «κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων», ενώ δεν έχει επίσης συγκροτηθεί το υπηρεσιακό συμβούλιο της προεδρίας, με αποτέλεσμα να εκκρεμούν άλυτες πολλές υποθέσεις του προσωπικού. Η κατάσταση αυτή έχει δημιουργήσει ένα κλίμα αντεγκλήσεων και εχθροπάθειας μεταξύ των υπαλλήλων της υπηρεσίας του πρωθυπουργού, με εμφανή αποτελέσματα: όχι μόνο η προεδρία δεν μπορεί να συντονίσει την κυβέρνηση, αλλά ούτε τα εσωτερικά της θέματα δεν μπορεί να κουμαντάρει.

Αν αυτά γίνονται στην εγγύτερη στον πρωθυπουργό Δημόσιας υπηρεσία, αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς τι γίνεται σε όλο το υπόλοιπο Δημόσιο, όπου υπάλληλοι εκφοβίζονται και απειλούνται από μετακλητούς και πολιτικούς προϊσταμένους, όπως έχει αναδείξει πολλές φορές το Κίνημα Αλλαγής.

Το Κίνημα Αλλαγής ζητά να σεβαστεί η κυβέρνηση την αρχή της αξιοκρατίας και να πάψει να παίζει παιχνίδια με τους δημοσίους υπαλλήλους, ακόμα και στην αυλή της. Η Δημόσιοι υπάλληλοι είναι επαγγελματίες που μόνο αν χειραφετηθούν από τον πελατειακό εναγκαλισμό της ΝΔ θα μπορέσουν να αποδώσουν στην κοινωνία και την οικονομία υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας.

ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ: ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΟΙΚΙΛΟΥ ΟΡΟΥΣ

Είναι ευθύνη και υποχρέωση μας η προστασία του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Δυτικής Αθήνας. Είμαστε στο πλευρό της Δημοτικής Αρχής της Πετρούπολης, για την προστασία του Ποικίλου όρους, του «πνεύμονα πρασίνου» στην ευρύτερη περιοχή.

Η Κυβέρνηση δεν μπορεί να παριστάνει τον Πόντιο Πιλάτο.

Οφείλει τώρα να παρέμβει νομοθετικά, για να δοθεί οριστική λύση, να διασφαλιστεί ο δημόσιος και δασικός χαρακτήρας της περιοχής.

Το Κίνημα Αλλαγής αναλαμβάνει άμεσα τις σχετικές Κοινοβουλευτικές πρωτοβουλίες.

Σημεία αγόρευσης Γιώργου Καμίνη, ειδικού αγορητή του Κινήματος Αλλαγής και βουλευτή Επικρατείας, κατά τη συζήτηση, στην Ολομέλεια της Βουλής, επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών «Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας, διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα και άλλες ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών»

Για την πρόκληση της τηλεργασίας

– Η τηλεργασία στον δημόσιο αλλά και στον ιδιωτικό τομέα, ήρθε για να μείνει, αλλά με ποιους όρους; Και οι δύο τομείς κλήθηκαν να προσαρμοστούν σε μία αχαρτογράφητη συγκυρία, χωρίς ξεκάθαρα θεσμικά εργαλεία.

– Ενα σχέδιο νόμου για τη τηλεργασία πρέπει να βασίζεται στους εξής άξονες πολιτικής:

Α) Ότι αποτελεί (σε συνθήκες κανονικότητας) δικαίωμα του δημοσίου υπαλλήλου και όχι υποχρέωση Β) Ότι δεν επηρεάζονται στο παραμικρό οι μισθολογικές απολαβές και τα εργασιακά δικαιώματα Γ) Ότι δεν προκύπτουν ανισότητες ανάμεσα σε τηλεργαζόμενους και μη Δ) Ότι εξασφαλίζονται πλήρως τα προσωπικά δεδομένα και Ε) Ότι διασφαλίζεται η ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της δημόσιας υπηρεσίας και δεν διαταράσσεται ο προγραμματισμός της

– Υπάρχουν μείζονα ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων που αφορούν το σύστημα παρακολούθησης του χρόνου εργασίας, όπως η δυνατότητα χρήσης κάμερας όχι μόνο για τις τηλεδιασκέψεις, αλλά και για τον έλεγχο απόδοσης του εργαζόμενου. Ως προς αυτό, αναμένουμε τη γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ελπίζοντας ότι με την εγκυρότητά της θα καθησυχάσει τις όποιες εύλογες επιφυλαξεις έχουν διατυπωθεί

– Ως Κίνημα Αλλαγής, φροντίσαμε να ενσωματώσουμε συγκεκριμένες προτάσεις της ΕΣΑμεΑ με την κατάθεση ξεχωριστής τροπολογίας, ώστε και τα άτομα με αναπηρίες να έχουν πρόσβαση στην τηλεργασία απρόσκοπτα και χωρίς διακρίσεις.

Για την “βροχή τροπολογιών” και σε αυτό το νομοσχέδιο της κυβέρνησης

– Το σχέδιο νόμου στη δημόσια διαβούλευση περιείχε αρχικά μόλις 20 άρθρα. Τα άρθρα αυτά κατά την κατάθεση του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή έγιναν 27 και τώρα, αν υπολογίσει κάποιος αθροιστικά τον αριθμό των άρθρων που περιλαμβάνουν όλες οι τροπολογίες πάμε συνολικά στα 62.

– Με άλλα λόγια, το νομοσχέδιο που κατατέθηκε αρχικά αφορά μόλις το 1/3 του σχεδίου νόμου που θα ψηφίσει σήμερα η Ολομέλεια της Βουλής σε μία μόνο συνεδρίαση!

– Τι καταφέρνουμε έτσι; Υπονομεύουμε τη διαβούλευση στην ευρύτερη έννοιά της. Πρώτ’ από όλα τη διαβούλευση ως στάδιο της προ-κοινοβουλευτικής διαδικασίας, εκεί δηλαδή που τίθεται το νομοσχέδιο υπό την κρίση γενικά της κοινωνίας και κατά δεύτερο λόγο υποτιμάμε τη διαβούλευση στο κατ’ εξοχήν θεσμικό κέντρο της, που είναι η ίδια η Βουλή.

– Το Κίνημα Αλλαγής δεν πρόκειται ποτέ να συμβιβαστεί με αυτή τη λογική νομοθέτησης. Αρνούμαστε να συμβιβαστούμε. Και θα πρέπει πάντοτε η αντιπολίτευση να διαμαρτύρεται, γιατί έτσι αποσοβεί τον κίνδυνο να εθιστούμε κάποια στιγμή όλοι σε αυτές τις συνήθειες, με έναν μιθριδατισμό σε αντικοινοβουλευτικές πρακτικές οι οποίες ευτελίζουν την κοινοβουλευτική διαδικασία.

Για την ανάγκη μιας ουσιαστικής μεταρρύθμισης στον δημόσιο τομέα και την Τοπική Αυτοδιοίκηση

– Επιμένετε να προβαίνετε σε αποσπασματικές μεταβολές αντί σε ολοκληρωμένες μεταρρυθμίσεις.

– Στο θέμα της αξιολόγησης πρέπει να έρθει ένα νέο, ολοκληρωμένο σύστημα, που θα συμφωνηθεί με όλες τις πολιτικές δυνάμεις, γιατί θα πρέπει να ισχύσει σε βάθος χρόνου.

– Πρέπει επίσης, όπως έχω επανειλημμένα πει σε αυτή την αίθουσα, να προχωρήσουμε σε μία γνήσια αποκέντρωση της διακυβέρνησης.

– Όχι απλώς να ξεκαθαρίσουμε τις αρμοδιότητες, αλλά να ενδυναμώσουμε τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης μεταφέροντας νέες αρμοδιότητες: π.χ. την καταβολή του φόρου ακίνητης περιουσίας στους Πρωτοβάθμιους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ώστε να αποκτήσουν ίδιους πόρους.

– Αν τρομάζει το μέγεθος της μεταρρύθμισης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, να προχωρήσουμε σε κάποια πιλοτική εφαρμογή της σε συγκεκριμένους Δήμους, όπως είχα προτείνει επανειλημμένα στην ΚΕΔΕ ως Δήμαρχος Αθηναίων.

– Είχα προτείνει τότε να βάλουμε και κάποιους Δήμους “στο πράσινο”. Να μπουν δηλαδή σε κάποια υψηλότερη ταχύτητα, με συγκεκριμένα κριτήρια: Δήμοι που βελτιώνουν την οικονομική τους κατάσταση, εξυπηρετούν τα δάνειά τους στις τράπεζες, έχουν υψηλούς δείκτες απορροφητικότητας στο ΕΣΠΑ κ.λπ.

– Σε αυτούς τους Δήμους θα μπορούσαν σιγά σιγά να αφαιρούνται κρατικοί έλεγχοι και να εκχωρούνται περισσότερες αρμοδιότητες. Ώστε να αποτελέσει κίνητρο σε άλλους Δήμους να προβούν σε παρόμοιες βελτιώσεις.

– Έτσι, οι Δήμοι θα μπορούσαν να ανασάνουν από τον ασφυκτικό έλεγχο του κράτους και την παρουσία της κεντρικής διοίκησης, που δεν αφήνει την Αυτοδιοίκηση να αναπτύξει στον πληρέστερο βαθμό τις δυνατότητές της. Χωρίς ισχυρή Τοπική Αυτοδιοίκηση, δεν αποκτήσουμε ούτε επιτελικό κράτος.

Για την απροειδοποίητη αλλαγή των όρων και της ύλης στις εξετάσεις της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης

– Τι κοστίζει στο Υπουργείο Εσωτερικών να διεξαχθεί ο επόμενος διαγωνισμός με το υφιστάμενο σύστημα και ο μεθεπόμενος με το καινούργιο; Ειλικρινά αυτή η βιασύνη προκαλεί απορία και καταστρατηγεί την αρχή της προβλεψιμότητας της διοικητικής δράσης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη.

– Ίσως τελικά κύριε Υπουργέ η μεγαλύτερη επανάσταση που έχουμε να κάνουμε ως χώρα είναι ο σεβασμός και η τήρηση των κανόνων του παιχνιδιού από όλους, μέσα σε ένα πλαίσιο εμπιστοσύνης.

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι

Συζητούμε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής με τίτλο: «Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας, διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα και άλλες ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών»

Είναι όμως πράγματι έτσι; Μάλλον όχι κι αυτό λόγω της βροχής τροπολογιών από τα Υπουργεία Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη, Παιδείας και Υγείας που κατατέθηκαν μέχρι τώρα και ποιος ξέρει ποιες άλλες.

Κύριε Υπουργέ, το σχέδιο νόμου στη δημόσια διαβούλευση περιείχε αρχικά μόλις 20 άρθρα. Τα άρθρα αυτά κατά την κατάθεση του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή έγιναν 27 και τώρα, αν υπολογίσει κάποιος αθροιστικά των αριθμό των άρθρων που περιλαμβάνουν όλες οι τροπολογίες πάμε συνολικά στα 62, υπό την αίρεση ότι δεν θα προκύψει πάλι καμία νεότερη τροπολογία από άλλο υπουργείο.

Με άλλα λόγια, το νομοσχέδιο για τη τηλεργασία στο δημόσιο που φέρατε κύριε υπουργέ είναι μόλις 19 άρθρα στο σύνολο 62 και έχει ο Θεός. Δηλαδή αφορά το 1/3 του σχεδίου νόμου που θα ψηφίσει σήμερα η Ολομέλεια της Βουλής σε μία μόνο συνεδρίαση!

Μας ζητήσατε στην τελευταία συνεδρίαση στην Επιτροπή την περασμένη Τρίτη να σας επαινέσουμε ότι καταθέσατε εμπροθέσμως τη τροπολογία που αφορούσε τον εισαγωγικό διαγωνισμό της ΕΣΔΔΑ και την κινητικότητα εμπρόθεσμα και στην ώρα της.

Πράγματι. Όμως το γεγονός ότι αποφασίσατε να κάνετε δεκτές εντελώς άσχετες τροπολογίες μεταξύ τους που αφορούν από τους συνοριοφύλακες, μέχρι την χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, ειδικότερες διατάξεις για τους ΟΤΑ κ.ο.κ. είναι θεσμικά απαράδεκτο και καταδικαστέο.

Αν αυτό δεν είναι τρανό παράδειγμα κακής νομοθέτησης, τότε τι είναι; Αν δεν είναι ευθεία παραβίαση του Συντάγματος και του Κανονισμού της Βουλής, τότε τι είναι; Και το λέω επειδή η προσθήκη συνεχώς άσχετων τροπολογιών στα επιμέρους σχέδια νόμου ευτελίζει την ψήφο των πολιτικών κομμάτων επί της αρχής.

Προσπαθώντας στην εισήγησή μου να βάλω σε μία τάξη τα ζητήματα, θα ξεκινήσω με την τοποθέτηση μου για τις διατάξεις περί της τηλεργασίας στο Δημόσιο. Θα κάνω στη συνέχεια έναν σύντομο σχολιασμό για τη τροπολογία που αφορά την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και τη κινητικότητα, αφού την συζητήσαμε και στην Επιτροπή. Αναφορικά με τις υπόλοιπες τροπολογίες των Υπουργείων Εσωτερικών και Παιδείας θα τοποθετηθούν οι κοινοβουλευτικά υπεύθυνοι συνάδελφοι από το Κίνημα Αλλαγής.

Ως προς τις διατάξεις για την τηλεργασία στο Δημόσιο:

Η ανθρωπότητα προσπαθεί εδώ και ενάμιση χρόνο να οριοθετήσει αυτό που βιώνει, από το απρόοπτο ξέσπασμα της πανδημίας, μέσω της επιστήμης και της τεχνολογίας.

Η μεν επιστήμη δημιούργησε το εμβόλιο, το πλέον ισχυρό όπλο που υπάρχει αυτή τη στιγμή στον πλανήτη για την ανάσχεση της πανδημίας. Η δε τεχνολογία επιτάχυνε την ψηφιακή μετάβαση, μέσω της ραγδαίας διάδοσης του ηλεκτρονικού εμπορίου, της ψηφιοποίησης συναλλαγών και διαδικασιών, της τηλεργασίας και της τηλεκπαίδευσης.

Έννοιες που μέχρι πρότινος φάνταζαν μακρινές, τώρα πια αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Η τηλεργασία και η τηλεκπαίδευση ήρθαν για να μείνουν, αλλά με ποιους όρους;

Η τηλεργασία, που αποτελεί ένα από τα αντικείμενα τελικά του παρόντος νομοσχεδίου, αναφέρεται πια σε κάθε κείμενο πολιτικής, είτε σε επίπεδο διεθνών ευρωπαϊκών οργανισμών, είτε στην ακαδημαϊκή βιβλιογραφία. Μετασχηματίζει αποφασιστικά τον παραγωγικό συντελεστή της εργασίας, διευκολύνει την ευελιξία παροχής της εργασίας, η οποία δεν συναντά πια χωρικούς περιορισμούς, επιβεβαιώνει με τον πλέον αντιπροσωπευτικό τρόπο ότι ζούμε πια σε έναν πλήρως διασυνδεδεμένο κόσμο.

Σημέρα πια η παγκοσμιοποίηση δεν αφορά μόνο την ελευθερία κίνησης του κεφαλαίου, αλλά και την εργασία.

Αναμφίβολα η εισαγωγή της τηλεργασίας, τόσο στον δημόσιο, όσο και στον ιδιωτικό τομέα επεβλήθη κατά τη διάρκεια των αλλεπάλληλων και παρατεταμένων lockdown. Τόσο ο Δημόσιος όσο και ο ιδιωτικός τομέας κλήθηκαν να προσαρμοστούν σε μία αχαρτογράφητη συγκυρία, χωρίς ξεκάθαρα θεσμικά εργαλεία.

Γι αυτό και εμείς ταχθήκαμε υπέρ της ύπαρξης ενός θεσμικού πλαισίου που να ρυθμίζει τη τηλεργασία στο δημόσιο, παρά τις επιμέρους ενστάσεις επί ορισμένων άρθρων .

Ενα σχέδιο νόμου για τη τηλεργασία πρέπει να βασίζεται στους εξής άξονες πολιτικής:

Α) Ότι αποτελεί (σε συνθήκες κανονικότητας) δικαίωμα του δημοσίου υπαλλήλου και όχι υποχρέωση

Β) Ότι δεν επηρεάζονται στο παραμικρό οι μισθολογικές απολαβές και τα εργασιακά δικαιώματα

Γ) Ότι δεν προκύπτουν ανισότητες ανάμεσα σε τηλεργαζόμενους και μη

Δ) Ότι εξασφαλίζονται πλήρως τα προσωπικά δεδομένα και

Ε) Ότι διασφαλίζεται η ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της δημόσιας υπηρεσίας και δεν διαταράσσεται ο προγραμματισμός της

Στ) Η δυνατότητα τηλεργασίας να μην γίνει μέσο απομόνωσης ανεπιθύμητων από τη διοίκηση υπαλλήλων ή κοινωνικού αποκλεισμού ατόμων με αναπηρία

Ζ) να μην υποβαθμίζονται οι συνθήκες στις οποίες παρέχεται η εργασία.

Το παραπάνω σχέδιο νόμου ανταποκρίνεται στους παραπάνω άξονες; Εν πολλοίς ναι, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κατοχυρώνεται η πλήρης τηλεργασία στο Δημόσιο. Παρ’ όλα αυτά αποτελεί ένα πρώτο, επιφυλακτικό βήμα το, οποίο όμως χρειάζεται κάποιες νομοτεχνικές βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν.

Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι προς τη σωστή κατεύθυνση η προηγούμενη γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για την έκδοση του προεδρικού διατάγματος του άρθρου 19 που θα ρυθμίζει ειδικότερα θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων. Υπάρχουν μείζονα ζητήματα που αφορούν το σύστημα παρακολούθησης του χρόνου εργασίας που εισάγει η περίπτωση δ) του άρθρου 5 ή η δυνατότητα χρήσης κάμερας όχι μόνο για τις τηλεδιασκέψεις, αλλά και για τον έλεγχο απόδοσης του εργαζόμενου.

Πιστεύουμε ότι η γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων με το κύρος και την τεκμηρίωσή της θα καθησυχάζει τους όποιους εύλογους φόβους έχουν διατυπωθεί, με γνώμονα την μέγιστη προστασία των δικαιωμάτων στην ιδιωτικότητα και την οικογενειακή ζωή του εργαζόμενου στο Δημόσιο.

Όπως επίσης είναι προς τη θετική κατεύθυνση η εξαγγελία του Υπουργείου σας για από κοινού συνεργασία του ΕΚΔΔΑ με την Microsoft για την ενίσχυση και βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων των δημοσίων υπαλλήλων, ώστε η μετάβαση στο νέο καθεστώς τηλεργασίας να είναι όσο γίνεται περισσότερο ομαλή και χωρίς αποκλεισμούς.

Από κει και πέρα θα ήθελα να αναφερθώ σε ορισμένα σημεία του νομοσχεδίου που χρήζουν περαιτέρω νομοτεχνικής βελτίωσης και μέρος των οποίων αποτελούν προτάσεις της ΕΣΑμεΑ τις οποίες ενσωματώσαμε ως Κίνημα Αλλαγής με την κατάθεση ξεχωριστής τροπολογίας και αφορούν

Α) την αποδοχή του αιτήματος τηλεργασίας δημοσίων υπαλλήλων με αναπηρία, ή γονέων, φυσικών, θετών, αναδόχων, δικαστικών συμπαραστατών ατόμων με αναπηρίες, ή συζύγων ατόμων με αναπηρία, με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω,

Β) τον διπλασιασμό του χρονικού ορίου τηλεργασίας για τα Άτομα με Αναπηρία από τις 44 στις 88 ημέρες κατ’ έτος, και

Γ) Κατά την παροχή του σταθμού τηλεργασίας να λαμβάνονται όλες οι αναγκαίες πρόνοιες προσβασιμότητας. Εκτός αυτών, προτείνουμε και ορισμένες νομοτεχνικές βελτιώσεις στα παρακάτω άρθρα:

Στο άρθρο 8 οι προβλεπόμενες 44 ημέρες τηλεργασίας να μην παρέχονται ανά τρίμηνο, αλλά να αυξηθούν και να παρέχονται καθόλη τη διάρκεια του έτους

Στο άρθρο 13 η απόφαση του προϊσταμένου της Διεύθυνσης που καθορίζει τις θέσεις τηλεργασίας να είναι αιτιολογημένη, βασιζόμενη σε ορισμένα στοιχειώδη εκ του νόμου καθορισμένα κριτήρια.

Θα ήθελα επίσης να κάνω ένα ειδικότερο σχόλιο για τις διατάξεις που αφορούν τον Δημόσιο Τομέα και ειδικότερα την αξιολόγηση, την κινητικότητα και τον Εισαγωγικό διαγωνισμό στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης.

Ξεκινώντας από το τελευταίο, κύριε Υπουργέ διάβασα προσεκτικά την τροπολογία που αφορά τη τροποποίηση του β’ σταδίου, όπως και την ανάλυση συνεπειών ρύθμισης. Απάντηση γιατί πρέπει τώρα να εφαρμοστεί το νέο σύστημα εισαγωγής δεν πήρα.

Τι κοστίζει στο Υπουργείο Εσωτερικών να διεξαχθεί ο επόμενος διαγωνισμός με το υφιστάμενο σύστημα και ο μεθεπόμενος με το καινούργιο; Ειλικρινά αυτή η βιασύνη προκαλεί απορία και καταστρατηγεί την αρχή της προβλεψιμότητας της διοικητικής δράσης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη.

Όπως ανέφερα στην Επιτροπή, πιστεύω πάρα πολύ στον θεσμό της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και στον ρόλο του Αποφοίτου ως φορέα αλλαγής και μεταρρύθμισης στο εσωτερικό της δημόσιας διοίκησης. Και πρέπει οι παρεμβάσεις του νομοθέτη να είναι προσεκτικές και φιλόδοξες, όχι όμως αποσπασματικές.

Έχετε μία έφεση στο να πειράζετε ως κυβέρνηση τους κανόνες του παιχνιδιού. Μία με το εκλογικό σύστημα για τις εθνικές εκλογές, μία για το εκλογικό σύστημα στους ΟΤΑ, μία για την ψήφο των αποδήμων και τώρα οι εισαγωγικές εξετάσεις στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης.

Ίσως τελικά κύριε Υπουργέ η μεγαλύτερη επανάσταση που έχουμε να κάνουμε ως χώρα είναι ο σεβασμός και η τήρηση των κανόνων του παιχνιδιού από όλους, μέσα σε ένα πλαίσιο εμπιστοσύνης. Γι αυτό και σας είπα ότι πρέπει ο διαγωνισμός για την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης να διεξάγεται τακτικά και σε περιοδικά χρονικά διαστήματα. Παραδειγματιστείτε από τον προτεινόμενο Οργανισμό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που κατοχυρώνει τη διεξαγωγή διαγωνισμού ανά διετία.

Τέλος, μία κουβέντα κύριε Πρόεδρε για τις επιχειρούμενες αλλαγές στο σύστημα αξιολόγησης και κινητικότητας που εισάγονται με το παρόν σχέδιο νόμου και τη τροπολογία. Μέχρι στιγμής αποσπασματικές είναι οι διαρκείς μεταβολές που φέρνετε στο σύστημα κινητικότητας και στην αξιολόγηση.

Στο θέμα της αξιολόγησης πρέπει να έρθει ένα νέο, ολοκληρωμένο σύστημα, που θα συμφωνηθεί με όλες τις πολιτικές δυνάμεις, γιατί θα πρέπει να ισχύσει σε βάθος χρόνου. Δεν θα το εφαρμόσει μόνο η δική σας κυβέρνηση και δεν πρέπει να μεταβάλλεται διαρκώς μέσα στον χρόνο.

Πρέπει επίσης, όπως έχω επανειλημμένα πει σε αυτή την αίθουσα, να προχωρήσουμε σε μία γνήσια αποκέντρωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Όχι απλώς να ξεκαθαρίσουμε τις αρμοδιότητες αλλά να ενδυναμώσουμε τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης μεταφέροντας νέες αρμοδιότητες: π.χ. την καταβολή του φόρου ακίνητης περιουσίας στους Πρωτοβάθμιους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ώστε να αποκτήσουν ίδιους πόρους.

Κάθε τέτοια μεταρρύθμιση είναι ένα εγχείρημα τεράστιας εμβέλειας. Η τελευταία τέτοια μεταρρύθμιση ήταν ο Καλλικράτης, ο οποίος προέβλεπε και κάτι άλλο σημαντικό: την αξιολόγηση της εφαρμογής των διατάξεων του, πράγμα που ποτέ δεν έγινε.

Ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ και το μόνο που έκανε ήταν να αλλάξει το εκλογικό σύστημα. Έρχεστε εσείς, πάλι μεταβάλετε τους κανόνες του παιχνιδιού. Ενώ αυτό που εκκρεμεί είναι η ουσία.

Μια τέτοια μεγάλη μεταρρύθμιση ίσως θα ήταν καλύτερο να γίνει με έναν σταδιακό τρόπο. Επαναφέρω μια πρόταση που είχα εκφράσει επανειλημμένα στην ΚΕΔΕ. Το τελευταίο που σκέπτονταν πολλοί εκείνη την εποχή ήταν οι μεταρρυθμίσεις, ενώ τότε ήταν που έπρεπε να προχωρήσουμε.

Είχα πει, λοιπόν, τότε: αν τρομάζει το μέγεθος της μεταρρύθμισης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, να προχωρήσουμε σε κάποια πιλοτική εφαρμογή της σε συγκεκριμένους Δήμους. Ήταν η εποχή που πολλοί Δήμοι είχαν αρχίσει να μπαίνουν “στο κόκκινο”, χρεωμένοι και υπό επιτήρηση λόγω των Μνημονίων.

Είχα προτείνει τότε να βάλουμε και κάποιους Δήμους “στο πράσινο”. Να μπουν δηλαδή σε κάποια υψηλότερη ταχύτητα, με κάποια κριτήρια, κυρίως οικονομικά: Δήμοι που βελτιώνουν την οικονομική του κατάσταση, εξυπηρετούν τα δάνεια του στις τράπεζες, έχουν υψηλούς δείκτες απορροφητικότητας στο ΕΣΠΑ.

Σε αυτούς τους Δήμους θα μπορούσαν σιγά σιγά να αφαιρούνται έλεγχοι και να εκχωρούνται περισσότερες αρμοδιότητες. Ώστε να μπορέσει και η ίδια η Πολιτεία να αξιολογήσει το πως θα μπορούσε να εφαρμοστεί ένα πραγματικό σχέδιο αποκέντρωσης και ενδυνάμωσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αλλά και να αποτελέσει και κίνητρο σε άλλους Δήμους να προβούν σε παρόμοιες βελτιώσεις.

Έτσι, οι Δήμοι θα μπορούσαν να ανασάνουν από τον ασφυκτικό έλεγχο του κράτους και την παρουσία της κεντρικής διοίκησης, που δεν αφήνει την Αυτοδιοίκηση να αναπτύξει στον πληρέστερο βαθμό τις δυνατότητές της. Χωρίς μια ισχυρή Τοπική Αυτοδιοίκηση, δεν θα έχουμε ποτέ και επιτελικό κράτος.

Ρυθμός Επικαιρότητας | 10.6.2021

Φ. Γεννηματά: Είμαστε απέναντι στην Κυβέρνηση & το εργασιακό νομοσχέδιο

Τη διαχρονική του θέση δίπλα στο εργατικό κίνημα και τους αγώνες του, επιβεβαίωσε για ακόμη μία φορά το Κίνημα Αλλαγής που έδωσε σήμερα δυναμικό «παρών» στην πανεργατική συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος, ενάντια στο αντ-εργατικό νομοσχέδιο Χατζηδάκη – Μητσοτάκη. Εκεί, η Πρόεδρος Φώφη Γεννηματά επανέλαβε την αδιαπραγμάτευτη στήριξη του Κινήματος Αλλαγής στους εργαζόμενους και τις διεκδικήσεις τους για μία αξιοπρεπή και δίκαιη ζωή και επεσήμανε ότι το Κίνημα Αλλαγής έχει ανοίξει το δρόμο για την προοδευτική, πράσινη εναλλακτική. Όπως δήλωσε η κ. Γεννηματά: «Το Κίνημα Αλλαγής, μαζί με τον κόσμο της εργασίας, είμαστε απέναντι στην Κυβέρνηση της ΝΔ που με το εργασιακό νομοσχέδιο μας γυρίζει στην εποχή των ατομικών συμβάσεων, της εργοδοτικής ασυδοσίας και του αυταρχισμού. Εμείς ανοίγουμε ένα νέο δρόμο, το δρόμο της νέας αλλαγής με το πράσινο κοινωνικό συμβόλαιο».

Δείτε ΕΔΩ

Κάποια ΜΜΕ …ήταν σε άλλη συγκέντρωση

Ο πανικός της Κυβέρνησης αποδεικνύει περίτρανα την επιτυχία των σημερινών απεργιακών εκδηλώσεων. Μόνο το site Parapolitika δεν κατάφερε σήμερα να δει την πραγματικότητα, ιδιαίτερα όσον αφορά την παρουσία των στελεχών του Κινήματος Αλλαγής”. Έτσι σχολιάζει το γραφείο Τύπου του Κινήματος απαξιωτικό δημοσίευμα για τη σημερινή κινητοποίηση κατά του νομοσχεδίου Χατζηδάκη.

Στήριξη Ευρωπαίων Σοσιαλιστών στο Κίνημα Αλλαγής & την Φώφη Γεννηματά

Τη στήριξή τους στο Κίνημα Αλλαγής και τον δίκαιο αγώνα του απέναντι στο αντεργατικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης, εκφράζουν με ανάρτησή τους σήμερα οι Ευρωπαίοι Σοσιαλιστές (PES), έπειτα από την επιστολή της Προέδρου, Φώφης Γεννηματά. Όπως σημειώνουν, «αυτό που χρειάζονται οι κοινωνίες μας είναι ένας εκσυγχρονισμός, που αυξάνει την προστασία των εργαζομένων». Ειδικότερα: «Ενημερωθήκαμε με ανησυχία για συγκεκριμένες προβλέψεις της προτεινόμενης εργατικής νομοθεσίας από τη συντηρητική κυβέρνηση της Ελλάδας. Ο σεβασμός και η μείωση του ωραρίου εργασίας, η προώθηση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και συμβάσεων, η ισχυρή προστασία απέναντι σε παράνομες απολύσεις, είναι στοιχεία μιας μοντέρνας κοινωνίας που κοιτά προς το μέλλον. Θέλουμε να εκφράσουμε την στήριξή μας στους φίλους μας από το Κίνημα Αλλαγής στις προσπάθειές τους ενάντια σε κάθε νομοθεσία που υποβαθμίζει τα δικαιώματα των εργαζομένων γυναικών και ανδρών».

Μοιραστείτε την ανάρτηση.

ΕΣΥ: H κυβερνητική εγκατάλειψη οδήγησε σε blackout τον Ευαγγελισμό

Χαρακτηριστικές της κυβερνητικής εγκατάλειψης του ΕΣΥ είναι οι χθεσινές απαράδεκτες καταστάσεις στον Ευαγγελισμό, όπου εν μέσω εφημερίας, το μισό νοσοκομείο βυθίστηκε στο σκοτάδι. Η Πολιτεία αντί να μεριμνήσει επιτέλους για τις κακοσυντηρημένες υποδομές, σφυρίζει αδιάφορα ενώ σχεδιάζει να ανοίξει την πόρτα των υπηρεσιών Υγείας σε ιδιωτικές εταιρείες. Ενώ η χώρα δεν έχει βγει ακόμη από την πρωτοφανή υγειονομική κρίση, η κυβέρνηση επιμένει να ολιγωρεί σε βάρος της Δημόσιας Υγείας.

Ρυθμός Επικαιρότητας | 11.6.2021

Φ. Γεννηματά: Στο πλευρό της δημοτικής αρχής Πετρούπολης για την προστασία του Ποικίλου Όρους

«Είμαστε στο πλευρό της Δημοτικής Αρχής της Πετρούπολης, για την προστασία του Ποικίλου Όρους, του “πνεύμονα πρασίνου” στην ευρύτερη περιοχή», τονίζει σε δήλωσή της, η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής Φώφη Γεννηματά. Η κ. Γεννηματά αναδεικνύει την ολιγωρία της κυβέρνησης κι εξαγγέλει νέες πρωτοβουλίες του Κινήματος για την προστασία της περιοχής. Ειδικότερα: «Είναι ευθύνη και υποχρέωσή μας η προστασία του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Δυτικής Αθήνας. Η Κυβέρνηση δεν μπορεί να παριστάνει τον Πόντιο Πιλάτο. Οφείλει τώρα να παρέμβει νομοθετικά, για να δοθεί οριστική λύση, να διασφαλιστεί ο δημόσιος και δασικός χαρακτήρας της περιοχής. Το Κίνημα Αλλαγής αναλαμβάνει άμεσα τις σχετικές Κοινοβουλευτικές πρωτοβουλίες».

Εργασιακά: Η ΝΔ επιδιώκει την απόλυτη άλωση των εργασιακών δικαιωμάτων

Μαξίμου: Υπάλληλοι καταγγέλλουν αδιαφάνεια & αναξιοκρατία στις επιλογές προϊσταμένων

Πλήρως έκθετο αφήνουν τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη οι καταγγελίες υπαλλήλων του Μαξίμου, για αδιαφάνεια και αναξιοκρατία στην τοποθέτηση προϊσταμένων. Αφού ο κ. Μητσοτάκης γιγάντωσε την προεδρία της κυβέρνησης, που υπάγεται στον ίδιο, δημιουργώντας 400 θέσεις προσωπικού, 100 εκ των οποίων μετακλητοί, κι αφού τριπλασίασε τις θέσεις προϊσταμένων από 8 σε 24, άρχισε το γνωστό πελατειακό του αλισβερίσι. Τώρα, 20 μήνες μετά την δημιουργία της προεδρίας, ακόμα δεν έχουν γίνει κρίσεις για την επιλογή των προϊσταμένων. Αντίθετα, ο αρμόδιος γενικός γραμματέας της κυβέρνησης, που αναφέρεται απ’ ευθείας στον Πρωθυπουργό, τοποθέτησε προϊσταμένους σε 11 από τις 24 οργανικές μονάδες της προεδρίας, αφήνοντας τις υπόλοιπες 13 ακέφαλες, ενώ η τοποθέτηση έγινε χωρίς κρίση, με μόνο κριτήριο «το εισηγητικό σημείωμα του γενικού γραμματέα»! Αν αυτά γίνονται στην εγγύτερη στον πρωθυπουργό Δημόσια υπηρεσία, αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς τι γίνεται σε όλο το υπόλοιπο Δημόσιο… Περισσότερα ΕΔΩ.

Δημόσιο: Αποσπασματικές μεταβολές αντί ολοκληρωμένων μεταρρυθμίσεων

Αντικειμενικές αξίες: Να μην είναι θύματα της αύξησης και πάλι οι αδύναμοι

Οι υψηλές αυξήσεις στις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων είναι προφανές ότι θα πλήξουν περαιτέρω τα νοικοκυριά, αφού θα προκαλέσουν πρόσθετες επιβαρύνσεις σε μια σειρά από φόρους, ανταποδοτικά τέλη και πρόστιμα που έχουν ως βάση υπολογισμού την αντικειμενική αξία των ακινήτων. Η Κυβέρνηση παρά το γεγονός ότι έχει ήδη εξαγγείλει την αναπροσαρμογή του ΕΝΦΙΑ και ειδικότερα του τρόπου υπολογισμού του με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο ώστε να μην «προκύψουν επιβαρύνσεις για τη μεσαία τάξη», δεν έχει πάρει συγκεκριμένες δεσμεύσεις, ενώ με μια αμφίσημη αναφορά, διαβάζουμε ότι θα «επιβαρυνθούν όμως κατοικίες σε περιοχές της χώρας που υπο-φορολογούνταν». Με πλέον φλέγον ζήτημα το νέο σύστημα να μην οδηγήσει ευάλωτους δανειολήπτες εκτός, της έστω ισχνής και προβληματικής, προστασίας που προβλέπει ο νέος πτωχευτικός κώδικας, είναι σημαντικό η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει την επίδραση της αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών και στις υφιστάμενες διαδικασίες ρύθμισης οφειλών ώστε να μην γίνουν πάλι οι αδύναμοι συμπολίτες μας, τα θύματα των αυξήσεων. Περισσότερα ΕΔΩ.

Ουσιαστική προστασία και ενίσχυση της εργαζόμενης μητέρας

Να άρει την ανισότητα σε βάρος των εργαζόμενων μητέρων που εργάζονται με σχέση εργασίας αορίστου ή  ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ) που συνάπτεται με το δημόσιο ή τους ΟΤΑ  στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ΕΣΠΑ, έχει ως στόχο η τροπολογία που κατέθεσαν βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής. Με την τροποποίηση αυτή στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, προστατεύεται και να ενισχύεται στην πράξη η εργαζόμενη μητέρα, ενώ  ως στόχος τίθεται επίσης και η συμβολή στην επίλυση του δημογραφικού προβλήματος, το οποίο εμφανίζεται έντονο στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες. Περισσότερα ΕΔΩ.

Συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί: Κάρτα ελεύθερης εισόδου σε μουσεία & μνημεία

Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, εντελώς άδικα κι αυθαίρετα αφαίρεσε το δικαίωμα που είχαν ανέκαθεν οι συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί ως ένδειξη τιμητικής αναγνώρισης για την κοινωνική τους προσφορά, να εκδίδουν μια κάρτα ελευθέρας εισόδου σε όλους τους δημόσιους Αρχαιολογικούς χώρους και τα Μουσεία. Το Κίνημα Αλλαγής έχει επισημάνει ξανά την εντελώς αδικαιολόγητη απόφαση. που εφαρμόστηκε τον Νοέμβριο του 2019, με το γραφείο της κας Υπουργού να απαντά ότι πρόκειται για παράλειψη, την οποία θα αποκαθιστούσε άμεσα. Δύο σχεδόν χρόνια από τότε, η ηγεσία του Υπουργείο, δεν έχει λάβει καμία πρωτοβουλία ώστε να αποκαταστήσει αυτή την αδικία. Περισσότερα ΕΔΩ.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *