Ανακοίνωση Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ


0
(0)

Όπως και τότε, τις δύσκολες μέρες του 2010, έτσι και σήμερα, σύσσωμος ο πολιτικός κόσμος, παρά τις κατά καιρούς διχαστικές προσπάθειες, τιμά τα θύματα της Marfin.Όπως τότε, έτσι και σήμερα, ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά τον εντοπισμό και την τιμωρία των φυσικών αυτουργών του αποτρόπαιου εγκλήματος.

Δέκα χρόνια μετά την τραγωδία, στο τιμόνι του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη βρίσκονται με επιλογή του κ. Μητσοτάκη οι ίδιοι άνθρωποι που διαχειρίστηκαν τότε την υπόθεση χωρίς να εντοπίσουν και να οδηγήσουν τους ενόχους στη Δικαιοσύνη. Ελπίζουμε αυτή τη φορά να πράξουν το καθήκον τους για την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας.

Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να ξεχνά ότι η Δικαιοσύνη καταδίκασε τρία ανώτατα στελέχη της τράπεζας γιατί κλείδωσαν τους εργαζόμενους αναγκάζοντάς τους να δουλέψουν υπό την απειλή απόλυσης και απεφάνθη πως «ο θάνατος των υπαλλήλων της Marfin θα είχε αποφευχθεί εάν το συγκεκριμένο κατάστημα της οδού Σταδίου δεν είχε τεράστια προβλήματα ασφαλείας».

Ούτε ότι οι οικογένειες των θυμάτων δέκα χρόνια μετά δεν έχουν αποζημιωθεί, με την υπόθεση να εκκρεμεί δικαστικά.

Η ανθρώπινη ζωή και ο πόνος των ανθρώπων που μένουν πίσω δεν μπορούν να υπηρετούν επικοινωνιακές σκοπιμότητες, ούτε να γίνονται αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης και συκοφάντησης των κοινωνικών αγώνων, τόσο τότε όσο και σήμερα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ θα αποτίσει φόρο τιμής με την κατάθεση στεφάνου στο σημείο που θα στηθεί η πλακέτα μνήμης στις 9:30 το πρωί του Σαββάτου.

Δήλωση Α. Ξανθού, Τομεάρχη Υγείας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ για το ν/σ του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής

Η κυβέρνηση, εξ’ αιτίας των ιδεοληψιών και των πολιτικών ιδιοτελειών της, αποδείχθηκε ανέτοιμη και ανίκανη για μια στοιχειωδώς αξιοπρεπή διαχείριση του προσφυγικού. Εξέθεσε μάλιστα ανεπανόρθωτα τη χώρα, αφού εγκαταλείφθηκε επίσημα η πολιτική της καθολικής κάλυψης υγείας μέσω του ΑΜΚΑ και της ισότιμης υγειονομικής φροντίδας των προσφύγων-μεταναστών, που αποτελεί κεντρικό πρόταγμα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και υποχρέωση της Ελλάδας με βάση τις διεθνείς συμβάσεις για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Η συγκυρία της πανδημίας ανέδειξε ότι, για πρώτη φορά, εκτός από την ανθρωπιστική κρίση που έχει εγκατασταθεί εδώ και μήνες στους προσφυγικούς καταυλισμούς των νησιών, αρχίζει να είναι ορατός ο κίνδυνος μια σοβαρής κρίσης Δημόσιας Υγείας.

Έτσι λοιπόν, αντί για ένα νέο ν/σ που έχει αντικείμενο τη «βελτίωση της μεταναστευτικής νομοθεσίας», ας ασχοληθούν σοβαρά, έστω και τώρα, η κυβέρνηση και τα συναρμόδια Υπουργεία (Μεταναστευτικής πολιτικής και Υγείας) με τη δραματική επιδείνωση του προσφυγικού-μεταναστευτικού ζητήματος και ιδιαίτερα με την πολύ ευαίσθητη υγειονομική πτυχή του. Τα ενδεικνυόμενα μέτρα έχουν υποδειχθεί από πολλούς. Η στρατηγική της αποσυμφόρησης των νησιών, της «πληθυσμιακής αραίωσης» και της μετεγκατάστασης των ευπαθών ομάδων που φιλοξενούνται στα ΚΥΤ (χρόνιοι ασθενείς, έγκυες, παιδιά, ηλικιωμένοι, κλπ), καθώς και η ενισχυμένη υγειονομική παρουσία στα camps για την έγκαιρη ανίχνευση και απομόνωση πιθανών κρουσμάτων Covid-19, είναι επείγουσας και ζωτικής σημασίας.

Αλλιώς η κυβέρνηση αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη να υλοποιηθεί επιλεκτικά στον προσφυγικό πληθυσμό η υγειονομικά καταστροφική λογική της «ανοσίας αγέλης». Αυτή την ώρα δεν χρειάζεται αυστηροποίηση στην πολιτική ασύλου, αλλά έμφαση στην ιατρικά και επιδημιολογικά τεκμηριωμένη φροντίδα ανθρώπων που αποτελούν τον ορισμό της ευαλωτότητας και που η υγεία τους, αλλά και η Δημόσια Υγεία, βρίσκονται σε κίνδυνο.

Ε. Τσακαλώτος – Ν. Παππάς: «Πρωταθλήτρια η Ελλάδα στις προβλέψεις για ύφεση και ανεργία με ευθύνη της κυβέρνησης»

Οι προβλέψεις της Κομισιόν που καθιστούν την Ελλάδα πρωταθλήτρια στα πεδία της ύφεσης (9,7%) και της ανεργίας (20%) μεταξύ των χωρών της Ε.Ε., είναι αποκαλυπτικές για τη διαχείριση της «επόμενης μέρας» από την κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Έρχονται δε σε συνέχεια:

• Της αρχικής πρόβλεψης της κυβέρνησης για ύφεση «κοντά στο 0»

• Της επομένης πρόβλεψής της για ύφεση «2%-3%»

• Της ανακοίνωσης της κυβέρνησης την περασμένη Πέμπτη για ύφεση 4,7%,

• Της ανακοίνωσης του δυσμενούς κυβερνητικού σεναρίου για ύφεση 7,9% την Κυριακή

• Της συνέντευξης Μητσοτάκη τη Δευτέρα, όπου μίλησε για ύφεση 10%.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι συγκεκριμένα:

1) Με βάση ποια πρόβλεψη γίνεται ο κυβερνητικός σχεδιασμός; Θεωρούμε αδιανόητο να συνεχίζουν να ισχύουν τα ίδια μέτρα τόσο για προβλέψεις ύφεσης 0% ή 4,7% και για προβλέψεις στο 10%.

2) Ποια τα μέτρα που θα ανασχέσουν μια πιθανή -σύμφωνα με την Κομισιόν- μεγαλύτερη ύφεση και από το 9,7%;

3) Η Κομισιόν αναφέρει ότι η επίπτωση της κρίσης στις μικρές επιχειρήσεις μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερη από το αναμενόμενο, κάτι που δεν θα επιτρέψει την ανάκαμψη της οικονομίας. Με πιο σκεπτικό, λοιπόν, χαρακτηρίζει «ζόμπι» τις μικρές επιχειρήσεις η κυβέρνηση και τις αποκλείει επί της ουσίας από τα μέτρα ενίσχυσης;

Η επιμονή του κ. Μητσοτάκη και του οικονομικού του επιτελείου στην υποστήριξη της στρατηγικής που έχουν χαράξει κρύβει είτε την ανεπάρκειά τους είτε ένα οργανωμένο σχέδιο ανακατατάξεων στην ελληνική οικονομία εις βάρος λαϊκών και μεσαίων στρωμάτων.

Σε κάθε περίπτωση οδηγούν την Ελλάδα σε αδιέξοδο.

Λύση μπορεί να δώσει μόνο μία άμεση και γενναία πολιτική στήριξης εργαζομένων και επιχειρήσεων για να Μείνουμε Όρθιοι.

Δήλωση Χρήστου Σπίρτζη, τομεάρχη Εσωτερικών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Η «ικανότητα» της ΝΔ στα έργα Υποδομών είναι πλέον αποδεδειγμένη, με ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα το ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης.

Σήμερα όπως προβλεπόταν με το συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα, επί κυβερνήσεων Αλέξη Τσίπρα, έπρεπε να έχει μπει σε φάση δοκιμαστικής λειτουργίας ή να έχουν ενεργοποιηθεί διαδικασίες για επιβολή κυρώσεων στους εργολάβους για καθυστερήσεις. Αντ’ αυτού επέστρεψε στο 2015, οπότε δεν προκαλεί εντύπωση σε κανέναν η επανάληψη των γνωστών τακτικών και μεθοδεύσεων, που οδηγούν σε σταματημένα εργοτάξια, χιλιάδες απολυμένους, απλήρωτους υπεργολάβους, αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων, στους γνωστούς εργολάβους και εν τέλει σε μετάθεση της ολοκλήρωσης για ένα άγνωστο μέλλον.

Ίδια ήταν η κατάσταση το Φεβρουάριο του 2015. Το έργο ήταν σταματημένο για 4 χρόνια, υπήρχαν ελάχιστοι εργαζόμενοι, το 30% του έργου που είχε υλοποιηθεί, συνοδευόταν (ξανά !!!) από αιτήματα αποζημιώσεων ενός δισεκατομμυρίου εκατόν πενήντα εκατομμυρίων ευρώ (1.150.000.000 !!!), όταν το συμβατικό αντικείμενο του έργου ήταν εννιακόσια εκατομμύρια ευρώ (900.000.000).

Το ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης στα 4 χρόνια των κυβερνήσεων Αλέξη Τσίπρα ξεκίνησε και μπήκε στην τελική ευθεία ολοκλήρωσης και λειτουργίας του, με σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης, με συγκεκριμένο δεσμευτικό συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα. Ολοκληρώθηκαν οι σήραγγες, τα δομικά έργα, το μηχανοστάσιο, οι σταθμοί παραδίδονταν ο ένας μετά τον άλλο, ήρθαν οι πρώτοι συρμοί για τη δοκιμαστική λειτουργία, ξεκίνησε η υλοποίηση των συστημάτων και των ηλεκτρομηχανολογικών, δεν δόθηκαν οι υπέρογκες αξιώσεις των αποζημιώσεων και ταυτόχρονα προχώρησε η επέκταση για Καλαμαριά και η προετοιμασία για το έργο επέκτασης του ΜΕΤΡΟ στις Δυτικές συνοικίες, με διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες. Ήταν τότε που ακόμη η κατασκευή του έργου προχωρούσε με γρήγορους ρυθμούς και απορροφούσε ποσά της τάξης των 135 εκ. Ευρώ ετησίως, φτάνοντας την ολοκλήρωση του έργου στο 75%.

Τον Φεβρουάριο 2019, ο Δ/νων σύμβουλος κ. Εξάρχου, της ίδιας αναδόχου κατασκευαστικής εταιρείας ΑΚΤΩΡ, δήλωνε δημόσια σε ομιλία του στη Θεσσαλονίκη, ότι το έργο προχωρούσε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και διαβεβαίωνε ότι θα παραδίδονταν στο τέλος του 2020. Λίγους μήνες αργότερα ο ίδιος Δ/νων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ στέλνει επιστολή με την οποία διαμαρτύρεται για δήθεν καθυστερήσεις στο έργο. Προφανώς δεν βρήκε ανταπόκριση από την τότε διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και δεν κατέθεσε αίτημα αποζημιώσεων …

Το θέμα των αποζημιώσεων που ζητούν σήμερα οι εργολάβοι το άνοιξε ο ίδιος ο Κ. Μητσοτάκης στην ομιλία του στη ΔΕΘ, το Σεπτέμβριο του 2019, όταν ανακοίνωσε την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων στη Βενιζέλου παρά τις αντιδράσεις των επιστημονικών φορέων. Εξήγγειλε (δεν έχει υπάρξει ιστορικό προηγούμενο) τη μετάθεση του χρονοδιαγράμματος λειτουργίας του έργου για το 2023 και έκανε λόγο για «μη κοστολογημένη» λύση από το ΣΥΡΙΖΑ που θα ολοκλήρωνε το έργο σε λειτουργία το 2021.

Η αποκάλυψη της μεθόδευσης των αποζημιώσεων έγινε λίγες μέρες αργότερα από τον Αλέξη Τσίπρα: «δεν πρόκειται για γκάφα, για προχειρότητα, ή ερασιτεχνισμό, πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και ωραίο δώρο στο νέο εθνικό εργολάβο ο οποίος από αυτή την καθυστέρηση στην πλάτη των πολιτών της Θεσσαλονίκης θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε αποζημιώσεις, ίσως περισσότερα απ’ όσα θα διεκδικούσε αν τον αφήναμε και δεν τον σταματούσαμε με ΠΝΠ να αυξήσει τα διόδια στην Αττική Οδό».

Τώρα που έρχεται η ώρα του λογαριασμού με τους εργολάβους ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, σπεύδει να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και επιχειρεί να φορτώσει τα μελλοντικά δωράκια στον Εθνικό Εργολάβο στην προηγούμενη διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για να προκαταλάβει τις αποφάσεις για τις αποζημιώσεις, αντί να εκκινηθούν διαδικασίες για ενεργοποίηση ρητρών καθυστέρησης,. Και είναι τόσο έωλες οι αιτιάσεις του που προτίμησε να τις ανακοινώσει χθες σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Γι αυτό έχουμε να πούμε τα εξής:

  • Το αίτημα για αποζημιώσεις άνω των 50 εκατ. Ευρώ υπέβαλλαν πριν από περίπου ενάμιση μήνα και όχι τον Μάρτιο του 2019, περισσότερο από ένα χρόνο (!!!!) οι γνωστοί εργολάβοι, προφανώς γνωρίζοντας ότι μέχρι τον Ιούλιο 2019 δεν είχαν πρόθυμους συνομιλητές.

  • Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και η κυβέρνηση δεν έχει δηλώσει τίποτα για την εξέλιξη του διαγωνισμού της Γραμμής 4 του ΜΕΤΡΟ Αθήνας, παρά τις αποφάσεις του ΣτΕ, που μπορεί να οδηγήσουν σε νέο διαγωνισμό, με συμμετέχοντα τον ίδιο εργολάβο.

  • Υπενθυμίζουμε ότι πρόκειται για τον ίδιο εργολάβο, τον όμιλο Ελλάκτωρ που διαχειρίζεται την Αττική Οδό που ζήτησε παραμονές εκλογών υπέρογκες αυξήσεις στα διόδια, που σταματήσαμε με ΠΝΠ. Την Αττική Οδό που με τα εκατοντάδες εκατομμύρια στα ταμεία της έβαλε ως “πληττόμενη” από την κρίση, τους εργαζομένους της στην επιδότηση των 800 ευρώ, χωρίς «ΣΚΟΙΛ ΕΛΙΚΙΚΟΥ», ενώ η Ελλάκτωρ προχωρούσε σε τηλεφωνικές απολύσεις σε πάνω από 675 εργαζομένους εν μέσω της πανδημίας, με την ανοχή της Κυβέρνησης.

Ο κατάλογος της ευνοϊκής μεταχείρισης είναι μεγάλος …

Ο άλλοτε κραταιός Άκτωρας που κατασκεύασε τα μεγαλύτερα έργα ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ζημίες που έφτασαν πέρυσι στα 84 εκατ. Ευρώ προ φόρων και λειτουργικές ζημιές 127 εκατ. Ευρώ. Και όλα αυτά ενώ ο όμιλος είχε κέρδη ρεκόρ από τις παραχωρήσεις (Αττική Οδό, Μορέα κλπ.) αφού έβαλε στα ταμεία του 41 εκατ. Ευρώ. Το ομόλογο που δανείστηκε με επιτόκιο 6,375% χθες διαπραγματευόταν στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης κάτω από το 55% της αξίας του.

Η κάλυψη αυτών των αναγκών, στον εργοληπτικό κόσμο δεν καλύπτεται με ευνοϊκή μεταχείριση, αλλά από μια άλλη πολιτική της χώρας στις δημόσιες υποδομές και ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα έργων, ευρύ, ιεραρχημένο και ενταγμένο στο σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης.

Γ. Ψυχογιός: Διαλύουν δικαιώματα, τοπικές κοινωνίες και διαφάνεια στο προσφυγικό

Τοποθέτηση Γ. Ψυχογιoύ, τομεάρχη Μεταναστευτικής Πολιτικής της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, στη διαδικασία επί των άρθρων συζήτησης του ν/σ του Υπουργείου Μετανάστευσης

Διαλύουν δικαιώματα, τοπικές κοινωνίες και διαφάνεια στο προσφυγικό

Ο τομεάρχης Μεταναστευτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ τοποθετήθηκε στην επί των άρθρων συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής, ως εισηγητής του νομοσχεδίου εκ μέρους της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στο σ/ν «Βελτίωση της μεταναστευτικής νομοθεσίας, τροποποίηση διατάξεων των νόμων 4636/2019 (Α΄ 169), 4375/2016 (Α΄ 51), 4251/2014 (Α΄ 80) και άλλες διατάξεις».

Ο Βουλευτής τόνισε το σοβαρό ζήτημα της σύντμησης των προθεσμιών τόσο στον Α’ όσο και στο Β’ εξέτασης του αιτήματος Ασύλου ιδίως για τις περιπτώσεις όσων προέρχονται από χώρες του καταλόγου ασφαλών χωρών καταγωγής και τρίτων χωρών αλλά και για όσους το αίτημα τους εξετάζεται στα νησιά. Η Κυβέρνηση προσπαθεί να μεθοδεύσει ομαδικές απορρίψεις και η χώρα θα καταδικαστεί όπως έχει γίνει και στο παρελθόν.

Ο κ. Ψυχογιός εστίασε την κριτική του στις διατάξεις που εισάγουν τη δυνατότητα της πολιτείας να επιλέγει αντί του ίδιου του αιτούντα τη γλώσσα στην οποία θα διεξάγεται η προσωπική συνέντευξη κατά τη διαδικασία εξέτασης του αιτήματος. Τόνισε ότι οι ρυθμίσεις αυτές αντιβαίνουν τόσο στην αρχή της δίκαιης και εξατομικευμένης εξέτασης της υπόθεσης ασύλου αλλά και στο γράμμα και το πνεύμα της αντίστοιχης ευρωπαϊκής Οδηγίας. Όπως είχε άλλωστε επισημάνει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο ερώτημα που της είχε απευθυνθεί σχετικά με την απόρριψη 28 αιτημάτων ασύλου στη Λέσβο λόγω έλλειψης διερμηνείας, ο αιτών και μόνο μπορεί να επιλέγει τη γλώσσα στην οποία θα γίνεται η διαδικασία της συνέντευξης. Προφανώς η διατύπωση του κειμένου «ευλόγως θεωρείται ότι κατανοεί» θα δημιουργήσει τη δυνατότητα μεθοδεύσεων ώστε να απορρίπτονται αιτήσεις στις οποίες θα καθίσταται αδύνατη η συνεννόηση μεταξύ του χειριστή και του αιτούντα.

Ο τομεάρχης επεσήμανε ότι οι όροι της διοικητικής κράτησης διευρύνονται επικίνδυνα, περισσότερο ακόμα και από τον προηγούμενο νόμο της Κυβέρνησης που ήταν ήδη εκτός των ορίων της διεθνούς και ευρωπαϊκής νομιμότητας. Οι αιτούντες θα κρατούνται κατά κανόνα και όχι κατ’ εξαίρεση με εξατομικευμένη απόφαση εφόσον έχουν εξαντληθεί όλα τα μέσα, όπως ορίζει η Οδηγία 32 του 2013. Ακόμα όμως και στους προς επιστροφή όμως με το νέο νομοσχέδιο εισάγεται η κράτηση για όλους όσους απορρίπτονται και τίθενται σε καθεστώς επιστροφής κατά παράβαση της Οδηγίας Επιστροφών όπου και πάλι ορίζεται η κράτηση ως έσχατο μέσο. Το ζήτημα έχει επισημανθεί κατά το παρελθόν και από την Επιτροπή κατά των βασανιστηρίων του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Ο βουλευτής κατηγόρησε την Κυβέρνηση ότι καταδικάζει μια σειρά ανθρώπων που απορρίπτονται να βρεθούν σε γκρίζα ζώνη, καταργώντας τη δυνατότητα του Προέδρου της αρμόδιας Επιτροπής εξέτασης του αιτήματος σε Β’ βαθμό να μπορεί να παραπέμπει κατά την κρίση του, και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις, τους απορριφθέντες στη διαδικασία για άδεια διαμονής για ανθρωπιστικούς λόγους. Τόνισε όταν η Κυβέρνηση θεωρεί ότι έγινε κατάχρηση της διάταξης τότε προσβάλει στην αμεροληψία και την κρίση των δικαστών, ενώ αν όχι τότε βάλει ευθέως κατά ανθρώπων που χρήζουν προστασίας, καθώς συντρέχουν στο πρόσωπο τους πολύ σοβαροί λόγοι εξαιτίας των οποίων δεν μπορούν να επιστραφούν στη χώρα καταγωγής ή συνήθους διαμονής. Τέτοιες περιπτώσεις είναι οι ασυνόδευτοι ανήλικοι, άτομα με σοβαρά προβλήματα υγείας, άτομα με άμεσους συγγενείς που διαμένουν νόμιμα στη χώρα, περιπτώσεις που υπήρξε πραγματική καθυστέρηση στην έκδοση της απόφασης. Όλοι αυτοί χωρίς νομιμοποιητικά έγγραφα θα στοιβάζονται στα Κέντρα Κράτησης.

Ο κος Ψυχογιός αναφέρθηκε και στη διάταξη για την δημιουργία θέσεων περισσότερων μετακλητών στο Υπουργείο Μετανάστευσης όπου και πάλι θα μπορούν να καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης του Δημοσίου, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν υπάλληλοι οι οποίοι θα μπορούσαν να τεθούν στην αντίστοιχη θέση προϊστάμενου. Με τον τρόπο αυτό δεν υπάρχει μόνο αντιποίηση της δημόσιας αρχής αλλά και παράκαμψη των διαδικασιών και του κώδικα δεοντολογίας από τον οποίο δεσμεύονται οι δημόσιοι υπάλληλοι. Δεν είναι αποδεκτό να βρίσκονται πόροι για τόσους μετακλητούς και να απολύονται συμβασιούχοι της Υπηρεσίας Ασύλου.

Για το ζήτημα του Μητρώου ΜΚΟ ο βουλευτής υπενθύμισε ότι αυτό είχε συσταθεί επί ΣΥΡΙΖΑ και οι οργανώσεις χρηματοδοτούνται για τις δράσεις του πεδίου από την ΕΕ. Είναι ορθό να υπάρχει ελεγκτικό πλαίσιο αλλά είναι λάθος να στοχοποιούνται οι χιλιάδες εργαζόμενοι των ΜΚΟ.

Ο τομεάρχης αναφέρθηκε και στο άρθρο 55 του νομοσχεδίου για τα μυστικά κονδύλια του Υπουργείου. Τόνισε ότι δεν υπάρχει καμία ανάγκη για τέτοιες πιστώσεις στο Υπουργείο, καθώς η εξάρθρωση των διακινητών και άλλων κυκλωμάτων δεν είναι της αρμοδιότητας του. Ο πραγματικός σκοπός της Κυβέρνησης είναι να καθιερώσει το προσφυγικό ως ένα ζήτημα εθνικής ασφάλειας και αντιμετώπισης εισβολέων.

Τέλος ο κος Ψυχογιός έβαλε κατά της απόφασης της μεταφοράς της αρμοδιότητας για τους ασυνόδευτους ανήλικους. Το ΕΚΚΑ και το υπουργείο εργασίας έχουν την εμπειρία πεδίου και τη θεσμική μνήμη να ανταποκριθούν στο ρόλο τους σε ο,τι αφορά τη συνολική προστασία των παιδιών αυτών.

Ο βουλευτής ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του λέγοντας ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι αρωγός σε κάθε προσπάθεια να αποσυμφορηθούν τα νησιά και να γίνει καταμερισμός του πληθυσμού σε όλη την επικράτεια, κάμπτοντας τις αντιδράσεις γαλάζιων τοπικών αρχόντων και ότι η αλληλεγγύη πρέπει να είναι έμπρακτη για να μπορούμε να αξιώνουμε και από την Ευρώπη να εκπληρώνει το καθήκον της, κάτι το οποίο μέχρι τώρα δυστυχώς κάνει ανεπαρκώς.

video link:

https://youtu.be/CLGZoAz7KRA

Άτυπη Ενημέρωση Γραφείου Τύπου ΣΥΡΙΖΑ

Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι κύκλοι του ΥΠΟΙΚ διαψεύδουν αμήχανα την Κομισιόν για την πρόβλεψη ύφεσης 9,7% για το 2020, μετά και την κυβερνητική επιλογή να μη στηρίξουν ουσιαστικά εργαζόμενους και επιχειρήσεις.

Να υποθέσουμε ότι οι κύκλοι του κ. Σταϊκούρα διαψεύδουν και τον κ. Μητσοτάκη που προέβλεψε προχθές ύφεση 10%;

Μ. Κάτσης: «Η κυβέρνηση εξαιρεί 650 περιφερειακά ραδιόφωνα από την καμπάνια ενημέρωσης- Επικίνδυνη η χειραγώγηση των ΜΜΕ

Δήλωση Μάριου Κάτση, Τομεάρχη Ψηφιακής Πολιτικής της Κ.Ο.του ΣΥΡΙΖΑ και Βουλευτή Θεσπρωτίας

«Η κυβέρνηση εξαιρεί 650 περιφερειακά ραδιόφωνα από την καμπάνια ενημέρωσης- Επικίνδυνη η χειραγώγηση των ΜΜΕ

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο αρμόδιος υπουργός για θέματα Ενημέρωσης κ. Πέτσας έκαναν πως δεν άκουσαν την κραυγή αγωνίας του προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιοκτητών Ραδιοφωνικών Σταθμών (ΠΕΙΡΑΣ) ότι κανένα από τα 650 ραδιόφωνα της περιφέρειας, δεν έχει πάρει ακόμα, ούτε ένα ευρώ από τα 20 εκ € που διέθεσε η κυβέρνηση για τα ΜΜΕ.

Ο κ. Στέλιος Πέτσας είναι βαρύτατα εκτεθειμένος για άλλη μια φορά. Πρώτα ανέστειλε τον ψηφισμένο νόμο του ΣΥΡΙΖΑ για τα μέτρα ενίσχυσης του Τύπου, ύστερα χρηματοδότησε τα ΜΜΕ για καμπάνιες που έπρεπε να μεταδίδονται δωρεάν και μάλιστα αδιαφανώς και πελατειακά με μεσάζοντα, τώρα αφήνει στο έλεος τους 650 ραδιοφωνικούς σταθμούς, παρά τις διαβεβαιώσεις, βάζοντας σε κίνδυνο 5000 εργαζόμενους αλλά και την ενημέρωση στις περιφέρειες. Μήπως η κυβέρνηση γνωρίζοντας ότι δεν μπορεί να τους ελέγξει, τους εξαιρεί, πλήττοντας έτσι ένα από τα βασικά μέσα ενημέρωσης των περιφερειακών νομών;

Η κυβέρνηση δεν μπορεί να κρύβεται, οφείλει να απαντήσει που και με ποια κριτήρια μοιράζονται τα 20 εκ € στα ΜΜΕ. Η προσπάθεια χειραγώγησης της ενημέρωσης με το «μαστίγιο και το καρότο» του δημοσίου χρήματος είναι επικίνδυνη για την ποιότητα της Δημοκρατίας στη χώρα μας.

Δήλωση Σ. Φάμελλου,τομεάρχη Ενέργειας και Περιβάλλοντος του ΣΥΡΙΖΑ για την απένταξη 8 πόλεων από το πρόγραμμα ανάπτυξης δικτύων φυσικού αερίου

Ξεκάθαρη απόδειξη ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και οι ιδιωτικοποιήσεις που προωθεί κάνουν κακό στο σύνολο της κοινωνίας, στην επιχειρηματικότητα και στα νοικοκυριά, αποτελεί η απένταξη οκτώ (8) πόλεων της χώρας μας από το πενταετές πρόγραμμα ανάπτυξης της, για λίγο ακόμη, Δημόσιας Επιχείρησης Δικτύων Διανομής Αερίου Α.Ε. (ΔΕΔΑ). Συγκεκριμένα, η Τρίπολη, η Κόρινθος, το Άργος, το Ναύπλιο, η Καλαμάτα και η Σπάρτη, στην Πελοπόννησο, όπως και η Βέροια και τα Γιαννιτσά εξαιρούνται από το πρόγραμμα ανάπτυξης δικτύου φυσικού αερίου.

Υπενθυμίζουμε ότι ο προγραμματισμός της ΔΕΔΑ, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, συμπεριελάμβανε τις παραπάνω πόλεις, που τώρα, όπως φαίνεται, αφαιρούνται, καθώς και τη διατήρηση της πλειοψηφίας του δημοσίου στην εταιρεία. Η κυβέρνηση της ΝΔ επέλεξε, από τους πρώτους μήνες της, να ξεπουλήσει σε ένα ιδιώτη το σύνολο του δικτύου φυσικού αερίου, που θα λειτουργεί πλέον ως ιδιωτικό μονοπώλιο με μόνο κίνητρο το κέρδος και όχι φυσικά τα συμφέροντα της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας. Και ήδη βλέπουμε τα αρνητικά αποτελέσματα για την ελληνική Περιφέρεια.

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δούλεψε από το μηδέν για την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου στην ελληνική Περιφέρεια (έξοδοι στον TAP, σύσταση ΔΕΔΑ, διασφάλιση χρηματοδότησης μέσω ΕΣΠΑ και ΕΤΕπ, επίτευξη χαμηλών τιμολογίων, μηδενικό κόστος εγκατάστασης, ωρίμανση έργων, σχετικό ρυθμιστικό πλαίσιο κ.ά). Ζητάμε λοιπόν από την κυβέρνηση της ΝΔ, αντί να κατηγορεί για όλα τον ΣΥΡΙΖΑ, να μας ενημερώσει τι προτίθεται, εκτός της ιδιωτικοποίησης, να κάνει, για να διασφαλίσει την επέκταση του δικτύου και τη χρήση φυσικού αερίου σε χαμηλές τιμές, καθώς και για να μη σταματάνε έργα επέκτασης του δικτύου φυσικού αερίου επί δικής της διακυβέρνησης.

Διαβάζουμε τέλος, δημοσιεύματα που αναφέρονται σε πληροφορίες για ενδιαφέρον ιδιωτικής εταιρείας, που δραστηριοποιείται στον κλάδο, να αναπτύξει δίκτυο φυσικού αερίου στις ίδιες πόλεις που «έβγαλε εκτός» η ΔΕΔΑ. Αποδεικνύεται ότι για τη Νέα Δημοκρατία τίποτα δεν είναι τυχαίο αλλά παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων που στήριξαν την εκλογή της, αντί να μεριμνά για το συμφέρον του δημοσίου και της κοινωνίας. Αν προχωρήσουν αυτά τα σχέδια, η επέκταση του φυσικού αερίου σε ολόκληρες πόλεις θα είναι εξαρτημένη από τα συμφέροντα ενός μόνο ιδιώτη.

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews (admin)

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews (admin)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *