Αεροδρόμιο Ηρακλείου: Υποθηκεύεται ή όχι για το Καστέλι;


0
(0)

Τι προέκυψε από τη συνάντηση στο υπουργείο Υποδομών;

“Ιδού η Ρόδος” για τη δημοτική Αρχή Ηρακλείου, που έστω και με αξιοσημείωτη καθυστέρηση μπορεί σήμερα, στο απογευματινό Δημοτικό Συμβούλιο, να ανοίξει επιτέλους θεσμικά τη… βεντάλια της συζήτησης για την προετοιμασία του Δήμου σε σχέση με την αξιοποίηση του αεροδρομίου “Ν. Καζαντζάκης” και της ευρύτερης περιοχής της Νέας Αλικαρνασσού.

Μια συζήτηση που έχει προγραμματιστεί στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης και θα γίνει στον απόηχο των ρητών, καθησυχαστικών διαβεβαιώσεων που έλαβαν χθες περιφερειάρχης και δήμαρχος Ηρακλείου στο υπουργείο Υποδομών… Ρητών διαβεβαιώσεων ότι δεν τίθεται κανένα θέμα υποθήκευσης του αερολιμένα Ηρακλείου από το Ελληνικό Δημόσιο προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, και πως τόσο ο Δήμος όσο και η Περιφέρεια θα έχουν ενεργή εμπλοκή στις προσπάθειες και διαδικασίες αξιοποίησης του σημερινού αερολιμένα, που θα κλείσει μόλις ξεκινήσει να λειτουργεί το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι…
Στο ζήτημα της αξιοποίησης της έκτασης του αεροδρομίου “Ν. Καζαντζάκης”, όταν αυτό κλείσει με την έναρξη της λειτουργίας του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, χθες είχαμε εμφανή αλλαγή τόνων από πλευράς δημοτικής Αρχής, που φαίνεται ότι διαπιστώνει ότι “σηκώθηκε” περισσότερος θόρυβος και δόθηκε μια διάσταση που δε συνάδει με την πραγματικότητα.

Όπως μαρτυρά η ίδια η σχετική ανακοίνωση που βγήκε από τον Δήμο χθες το απόγευμα, ο Βασίλης Λαμπρινός και ο Σταύρος Αρναουτάκης πήγαν μέχρι την Αθήνα και το υπουργείο Υποδομών για να διαπιστώσουν ότι δεν έχει υποθηκευτεί η έκταση του αερολιμένα, ούτε έχουν τεθεί εκτός κάδρου οι τοπικοί εμπλεκόμενοι φορείς. Ίσα-ίσα δηλαδή, τους δόθηκαν κατηγορηματικές διαβεβαιώσεις διά στόματος του υφυπουργού Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, πως σε κάθε στάδιο της πορείας αξιοποίησης της έκτασης του αερολιμένα η τοπική κοινωνία και η Αυτοδιοίκηση θα έχουν ενεργό ρόλο.
«Ρητές διαβεβαιώσεις από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, ότι κανένας σχεδιασμός για την αξιοποίηση της έκτασης του αεροδρομίου “Νίκος Καζαντζάκης” δεν πρόκειται να προχωρήσει χωρίς τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, έλαβαν ο δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός και ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.

Μετά και τις ρητές αυτές διαβεβαιώσεις, γίνεται πιο βαριά η ευθύνη πρωτίστως του Δήμου Ηρακλείου, όπως και της Περιφέρειας, να ετοιμάσει τεκμηριωμένη πρόταση αξιοποίησης.
Φυσικά, η αξιοποίηση της περιοχής θα δρομολογηθεί μέσω ειδικού χωροταξικού σχεδιασμού, κάτι για το οποίο αρμόδιο είναι το κεντρικό κράτος και τα υπουργεία, και όχι οι ΟΤΑ.

Όμως ιδού πεδίο δόξης λαμπρόν για τον Δήμο να ετοιμάσει και να παρουσιάσει στο ΥΠΕΚΑ και στα άλλα αρμόδια υπουργεία μελέτη χωροταξικού σχεδιασμού που θα σκιαγραφεί τα “θέλω” των τοπικών φορέων για μια οργανωμένη, συνολική αξιοποίηση του “φιλέτου” του αεροδρομίου μαζί με τα υπόλοιπα κρυφά “φιλέτα” που υπάρχουν στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου. Μην ξεχνάμε πως μαζί με τις φυλακές που ο Δήμος πρέπει να πιέσει να κλείσουν, μαζί με τον χώρο των πρώην σφαγείων, μαζί με τα ανενεργά στρατόπεδα, προκύπτει ένα συνολικά “παζλ” αξιοποίησης με τεράστια δυναμική και προοπτική για το ανατολικό κομμάτι του Ηρακλείου…

Στην ατζέντα και ο Δερματάς

Μαζί με το καίριο ζήτημα της αξιοποίησης του αερολιμένα “Ν. Καζαντζάκης”, το ενδιαφέρον στην αποψινή συνεδρίαση θα επικεντρωθεί και στο μέτωπο του “βαλτωμένου” έργου της διαμόρφωσης πλαζ στον όρμο του Δερματά.

Η συζήτηση γύρω από τις εξελίξεις στο μέτωπο του έργου του Δερματά αναμένεται να ανεβάσει το πολιτικό θερμότερο, δεδομένου ότι η υπόθεση, παρά τα περί αντιθέτου θρυλούμενα από τη δημοτική Αρχή, που έκανε λόγο για δικαίωσή της, τελικά έφτασε στην επισφράγιση ενός προδιαγεγραμμένου – με βάση τους χειρισμούς που έγιναν – “ναυαγίου”. Εν προκειμένω στη διάλυση της εργολαβίας, την οποία καλείται να αποφασίσει σήμερα το Δημοτικό Συμβούλιο, με τον εργολάβο να φεύγει από το έργο, διεκδικώντας και αποζημίωση ύψους κοντά στα 100.000 ευρώ!
Εδώ τα δεδομένα είναι συγκεκριμένα. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου, Νομική και Τεχνική, συμφωνούν ότι ο εργολάβος έχει τεκμηριώσει δικαίωμα διάλυσης της εργολαβίας και ως εκ τούτου εισηγούνται στη λήψη απόφασης από το Δημοτικό Συμβούλιο για τη διάλυσή της. Διάλυση της εργολαβίας και καταβολή αποζημίωσης στον ανάδοχο σηματοδοτούν, όπως είναι προφανές, ζημιά για τον Δήμο και για την τσέπη, σε τελική ανάλυση, του δημότη!
Η δημοτική Αρχή αναμένεται να δεχτεί “ομοβροντία” πυρών για την οδυνηρή εξέλιξη. Από την πλευρά της αναμένεται να επιχειρήσει να ρίξει τις ευθύνες αλλού… Αλλά η αλήθεια, στο τέλος της ημέρας, είναι πως μιλάμε για ένα “ναυάγιο” ενός έργου που η ίδια η δημοτική Αρχή το είχε “σηκώσει” επικοινωνιακά ως εμβληματικό για αυτήν, αλλά τελικά με τις ακροβασίες και τους όλους χειρισμούς της το είχε “ναρκοθετήσει” τρόπο τινά η ίδια!

πηγη:www.neakriti.gr

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *