«Αβοήθητος ο κλάδος των ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ»


0
(0)

Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του Γραμματέα της Κ.Ο. Κίνημα Αλλαγής και Βουλευτή Ηρακλείου, κ. Β. Κεγκέρογλου προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για τη λήψη των απαραίτητων μέτρων στήριξης των ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙΟ κ. Κεγκέρογλου, κατά την ανάπτυξη της ερώτησης του επεσήμανε ότι η πανδημία επιδείνωσε τα χρόνια προβλήματα του κλάδου των ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ, οδηγώντας τον κλάδο σε απαξίωση. Η αγωνιώδης προσπάθεια του κλάδου για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και την βελτίωση  της εικόνας του, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής και τις αυξανόμενες απαιτήσεις για σύγχρονη και ασφαλή μεταφορά, έχει εκφραστεί πολλές φορές με ψηφίσματα και επιστολές προς τους αρμόδιους φορείς, χωρίς να υπάρχει ανταπόκριση.

Ο κλάδος εξαιρέθηκε και δεν του αποδόθηκε η ενίσχυση ειδικού σκοπού που έχει θεσμοθετηθεί για τις επιβατικές μεταφορές και ενώ  εντάχθηκε στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή, ήταν χωρίς αντίκρισμα, αφού οι περισσότεροι ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις.

Είναι προφανές ότι η επιβίωση του κλάδου, αν δεν ληφθούν μέτρα, καθίσταται επισφαλής.

Συγκεκριμένα, ο Βουλευτής, ζήτησε να θεσπιστεί η ταξινόμηση ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ έως 9 θέσεων και να ενταχθεί η ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων με νέα τεχνολογία  σε ευρωπαϊκά – κοινοτικά ή εθνικά – αναπτυξιακά Προγράμματα ΕΣΠΑ.

Παράλληλα, ζήτησε να δοθεί παράταση στο όριο ηλικίας των ήδη κυκλοφορούντων Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ τουλάχιστον μέχρι 31/12/2022 λόγω αδυναμίας αντικατάστασης στην περίοδο της κρίσης της πανδημίας, ώστε να αντικατασταθούν μέσω του προγράμματος ενώ τόνισε ότι είναι υποχρέωση  του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να αποζημιώσει τους ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ για τα σχολικά δρομολόγια μεταφοράς μαθητών που δεν εκτελέστηκαν, χωρίς δική τους υπαιτιότητα, λόγω της πανδημίας.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Ι. Κεφαλογιάννης,  απαντώντας, είπε ότι τα ΤΑΞΙ έχουν ενισχυθεί στην περίοδο της κρίσης συνολικά με 110 εκ. ευρώ και έχουν υπάρξει και πολλές θεσμικές ρυθμίσεις στήριξης του κλάδου των ΤΑΞΙ. Σχετικά με την επιδότηση για αγορά αυτοκινήτων EURO 6 με καύσιμο πετρέλαιο μέσω Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, ο Υπουργός είπε ότι κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ ήταν θετικός για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αλλά και την ταξινόμηση και ΤΑΞΙ 7-9 θέσεων.

Βίντεο από τη συζήτηση στην Ολομέλεια:

https://youtu.be/dSqOkX_c76c

«Άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί με τα προγράμματα των Ελαιουργικών φορέων».

Με πρωτοβουλία του Γραμματέα της Κ.Ο του Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτή Ηρακλείου, κ.Βασίλη Κεγκέρογλου κατατέθηκε ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί με τα προγράμματα των Ελαιουργικών φορέων .

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

«Τα προγράμματα των ελαιουργικών φορέων υλοποιούνται με ευρωπαϊκή συμμετοχή από την παρακράτηση των επιδοτήσεων και είναι ύψους  περίπου 45-50 εκ. ευρώ.

Πρόκειται για προγράμματα που αφορούν στις Οργανώσεις Ελαιοκομικών Φορέων της Ελλάδας και για  Ομάδες των ελαιοπαραγωγών, που δημιουργούν μια ΟΕΦ και οι οποίοι καταθέτουν τη δική τους πρόταση για χρηματοδότηση, με σκοπό την εκπαίδευση, την ανάπτυξη της Ομάδας, τον εκσυγχρονισμό της καλλιέργειας τους, την εξέλιξη των υποδομών, των ελαιουργείων, την εξέλιξη της φυτοπροστασίας κ.α., με απώτερο στόχο την προώθηση και  βελτίωση του ελαιόλαδου.

Σύμφωνα, με την Υπουργική απόφαση, η εφαρμογή των εν λόγω προγραμμάτων έπρεπε να είχε ξεκινήσει στις 01/04/21 και ενώ η πρόσκληση εκδόθηκε το 2020, μέχρι σήμερα όχι μόνο δεν έχει ξεκινήσει η υλοποίηση τους αλλά- όπως καταγγέλλουν και πολλοί ενδιαφερόμενοι φορείς-, υφίσταται αδιαφάνεια τόσο στην αξιολόγηση των προτάσεων τους  όσο και στην κατανομή της χρηματοδότησης.

Επιπλέον, όπως αντιλαμβάνεστε, η μεγάλη παρέλευση άπρακτου διαστήματος από τις προθεσμίες που είχαν τεθεί και οι καθυστερήσεις, έχουν ως συνέπεια να είναι αίολα τα χρονοδιαγράμματα που κατέθεσαν οι ίδιοι οι φορείς, δεδομένης μάλιστα και της έναρξης της νέας ελαιοκομικής περιόδου.

Επειδή είναι ορατός ο κίνδυνος απώλειας των προγραμμάτων

Επειδή οι ΟΕΦ της χώρας έχουν καταθέσει εγγυητικές επιστολές μεγάλου ύψους για την καλή εκτέλεση του έργου

Επειδή φημολογείται οριζόντια μείωση στους αιτούμενους προϋπολογισμούς, χωρίς αιτιολογημένη απόφαση

Ερωτάσθε κε Υπουργέ:

-Σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί με τα προγράμματα των Ελαιουργικών φορέων;

-Πόσες ΟΕΦ κατέθεσαν αιτήσεις, ποια η αξιολόγηση τους και με κριτήρια κατανεμήθηκε ο προϋπολογισμός των προγραμμάτων;

-Τι θα πράξετε ώστε να μετατεθούν τα χρονοδιαγράμματα των ΟΕΦ, οι οποίες δεν είναι υπαίτιες για τις καθυστερήσεις που πραγματοποιήθηκαν  αλλά και για την άμεση εκταμίευση των χρημάτων;

-Προτίθεστε να αποδεσμεύσετε τα ποσά των εγγυητικών επιστολών στο βαθμό που επιτρέπεται;

Και παρακαλείσθε για την ενημέρωση της Βουλής να καταθέσετε όλα τα σχετικά στοιχεία».

Οι ερωτώντες Βουλευτές: Βασίλης Κεγκέρογλου,Απόστολος Πάνας, Μιχάλης Κατρίνης, Γιώργος Μουλκιώτης,          Ανδρέας Πουλάς και Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος.

«Στη Βουλή η επιστολή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, τμήμα Ανατολικής Κρήτης για παράταση της προθεσμίας διόρθωσης των αρχικών Κτηματολογικών εγγραφών».

Ο Βουλευτής Βασίλης Κεγκέρογλου, κατέθεσε αναφορά στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης την επιστολή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, τμήμα Ανατολικής Κρήτης για παράταση της προθεσμίας διόρθωσης των αρχικών Κτηματολογικών εγγραφών, πέραν της 31.12.2021.

Αναλυτικά το κείμενο της αναφοράς έχει ως εξής:

«Σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 2 του Ν.2664/1998 η προθεσμία διόρθωσης των αρχικών Κτηματολογικών εγγραφών για το Κτηματολογικό Γραφείο Ηρακλείου ήταν η 31η Δεκεμβρίου 2026.

Το 2019 η κυβέρνηση τροποποίησε την παραπάνω προθεσμία θεσπίζοντας μια μοναδική προθεσμία για όλη τη χώρα, την 31η Δεκεμβρίου 2020. Κατά την ψήφιση της παραπάνω ρύθμισης είχαμε αποστείλει επιστολή (α.π. 1442/08-08-2019), στον τότε Υπουργό ΥΠΕΝ εκφράζοντας τη διαμαρτυρία μας και καλώντας τον να αποσύρει την ρύθμιση αυτή.

Σήμερα η προθεσμία αυτή λήγει στις 31.12.2021.

Για τα ακίνητα που υπάγονται στο Κτηματολογικό Γραφείο Ηρακλείου η ισχύουσα αυτή τη στιγμή προθεσμία θα είναι καταστροφική. Ειδικά για το Ηράκλειο υπάρχουν πάρα πολλές εκκρεμείς υποθέσεις και ανακρίβειες στις αρχικές εγγραφές. Το χρονικό διάστημα είναι πάρα πολύ μικρό και οι διαδικασίες χρονοβόρες, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που απαιτούνται δικαστικές αποφάσεις ή συναινέσεις με όμορους ιδιοκτήτες. Ας μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε και σε περίοδο υποβολής δηλώσεων για πολλές περιοχές που βρίσκονται υπό κτηματογράφηση κάτι που επιφέρει επιπλέον επιβάρυνση σε πολίτες και επαγγελματίες.

Με τη λήξη της προθεσμίας οι αρχικές εγγραφές καθίστανται οριστικές και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα για όσους δεν προλάβουν να κάνουν τις απαραίτητες διορθώσεις, είτε τα ακίνητά τους να περιέλθουν στην ιδιοκτησία του Δημοσίου (ως ιδιοκτησίες αγνώστου ιδιοκτήτη) είτε να κατοχυρωθούν ως τμήματα γειτονικών ιδιοκτησιών.

Με την παρούσα επιστολή, σας καλούμε να αναθεωρήσετε την σχετική απόφαση και να επανέλθει η σχετική παράταση μέχρι τέλος του 2026».

Πόσο χρήσιμη ήταν αυτή η ανάρτηση;

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το αξιολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Πλήθος ψήφων 0

Δεν υπάρχουν ψήφοι μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

About energinews

Ο Μανόλης Παπαδάκης γεννήθηκε στις 12 Νοεμβρίου 1988 στο νησί της Κρήτης όπου ζει μέχρι και σήμερα. τελείωσε το λύκειο (ΤΕΕ) ηλεκτρολόγος αλλά παράλληλα ασχολήθηκε και με την μουσική και ιδιαίτερα με την παράδοση της Κρήτης. Επίσης ήταν για 6 χρόνια ηχολήπτης παραγωγός του ράδιο Βερενίκη 89.5 και από της 25 Απριλίου του 2019 είναι ραδιοφωνικός παραγωγός στο ράδιο Λασίθι 92.3 και είναι ιδιοκτήτης της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.energinews.gr

View all posts by energinews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *